• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Behöver er expertis
* skiljer det domade glaset på 673 och 372 eller är det samma tjocklek ?
* Skiljer sig det domade glaset på 372 plexi och 372 safir glas ?
* Har tokfastnat för 673, borde jag tänka om och titta på 372, att det inte står Panerai på tavlan, är det OK ?
Roligare att köpa något unikt som 673, många andra har ju 372 !
Om du nu inte köper den bästa Pannan 422.. ;)
Precis som andra skrivit är det heeelt rätt att gå på 673:an, sjukt bra modell! Jag hade valt den alla dagar i veckan före 372, och då är 372 som bekant även den kalasfin.
Den på Krons har som nämnts tidigare legat länge och jag vet att Marcus & co där borta gärna ser den vandra.. Tycker du allra minst ska ta en sväng förbi Krons och se vad de kan göra. @azcii har ju flera goda poänger i sitt inlägg ovan..

512
DSC_0011-01.jpeg
682
OI000339-03.jpeg

Båda är 42 :)
Även fast de är 42 sitter de olika...
OI000327-01.jpeg

Jag försöker bilda mig en uppfattning om hur hög 682an är. Går den in under manschetten? Dvs går den att bära som en Rolex sub?

Behöver er expertis
* skiljer det domade glaset på 673 och 372 eller är det samma tjocklek ?
* Skiljer sig det domade glaset på 372 plexi och 372 safir glas ?
* Har tokfastnat för 673, borde jag tänka om och titta på 372, att det inte står Panerai på tavlan, är det OK ?
Roligare att köpa något unikt som 673, många andra har ju 372 !

Svaret är ALLTD: 372 ;) nej du skall köpa den som du själv känner mest för men om du inte köper 372 då är det något fel på dig :angel:

Rainer Schuster (köpt klocklådor av honom förut) säljer en helt ny för runt 70 på C24. Dock kan man självklart inte jämföra gråhandlarpriser med Krons/Nymans. Men lite grann borde du kunna pruta tycker man.

https://www.chrono24.se/panerai/lum...e-3-days---special-ed---pam673--id6164445.htm

Jag köpte som känt en Bronzo, PAM736 och PAM620 hos Panerais Boutique i Milano för ett tag sen. Kunde garanterat fått tag i en 620 mycket billigare någon annanstans. Men å andra sidan ledde det till att jag fick köpa Bronzon. Dessutom kommer Panerai att bjuda mig och en vän på en resa till Schweiz och deras fabrik i Neuchâtel inom en snar framtid (samma som @Palenkovich, @RicVin, @micke_s och några till var på). Så jag ångrar självklart ingenting.

Min poäng är att man borde se över sina alternativ noggrant innan man bestämmer sig. Du kanske vill bygga en långsiktig relation med Krons och då kan det vara värt det ändå.

Är det jag som är din vän? :angel:

Men upplevs den högre? Tänker att den mer rundade kanten (om än marginellt) kanske är en manachettvänligare profil?
Har svårt att avgöra vad som är högre :)
Har nästan bara "dressare".
Men den slickar handleden väldigt bra, böjer sig för min handled på rätt ställen. Känns inte nämnvärt större än en milgauss eller en daytona (båda är 40)

Är det så att 372 med plexi har dragit i pris? Ser sällan någon här på KS, och safiren känns inte lika kul.. Vad är ett rimligt pris?

Jag noterar att det nu står "Avslutad" på de allra flesta Panerai på K&S med undantag för en och annan långkörare.

Tillbaka
Topp