Vilken är den andra tolkningen? Jag har bara hört den här.Betänk att Perezcope starkt har valt en av två vitt skilda tolkningar i frågan..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vilken är den andra tolkningen? Jag har bara hört den här.Betänk att Perezcope starkt har valt en av två vitt skilda tolkningar i frågan..
Lång story.. Finns en milslång veckogammal diskussion i PaneristigruppenVilken är den andra tolkningen? Jag har bara hört den här.
Tack för en bra länk! Gillar den dock oavsett historianMen, till sakfrågan - inget jag hade lagt mina pengar på.
Tycker den är grym
Jag tror jag missade den första tolkningen då. Historiskt sett så finns det väl bara en "tolkning", dvs. att den här klockan gjordes under hot för nazister och bars av endast nazister. Diskussionen handlar ju om hur stora eller små växlar man ska dra av det. Eller har jag missat något då? Finns det folk som menar att den här klockan *inte* gjordes åt nazisterna?Lång story.. Finns en milslång veckogammal diskussion i Paneristigruppen
Jag kan inte uttala mig om vintage priserna då jag inte var inne för 5 år sedan, så någon med mer erfarenhet får gärna svara. Men generellt vad gäller b&p så är det väl viktigt / bra att ha för de flesta köpare, men för en inbiten Paneristi så är det nästintill ett kravTänkte höra om intresset för vintage Panerai generellt har svalnat. Tycker priserna ligger på samma nivå som för typ 5 år sedan, då jag senast var sugen. Flera andra märken har ju dragit iväg ordentligt.
En fråga till, är box/papper m.m. sjukt viktigt om man någon gång skulle vilja sälja igen. Är lite sugen på en pre a.
Hej
Jag vet inte om det är rätt ställa för min fråga men jag är riktigt sugen på att slå till på en PAM00104 som säljes av Diamond Invest (se länk) och undrar helt enkelt om detta är ett bra köp som första exklusivare klocka? Är det något speciellt med just 104'an?
Klockan är uttagen i Spanien 2002 men saknar dokumenterad servicehistorik.
Länk till annonsen på Blocket: https://www.blocket.se/ostergotland/Panerai_Marina_Pam00104_76943413.htm?ca=9&w=3
Trevlig Fredagskväll!
Jag håller nog med om att det
Jag håller med om att det finns bättre val. Gillar du just 104 ska du leta efter en som inte har fått runda kanter från dålig polering, helst helt opolerad. Jag tycker det ser ut som att den här 104 har en klåpare förstört, men bilder kan luras. Gillar du lite äldre Panerai så finns det roligare modeller. Fortsätt sök är mitt råd.
Nytt band från Strap ware
Du har helt rätt.Blev mycket bra, är detta en 359 44mm eller är jag helt ute och cyklar?
Snygg den där!Nytt band från Strap ware
Makalöst bra!
Skillnaden är väl huvudsakligen att 631 har blå logga, stål/vitguldsvisare och lite gulfärgad lume. 1005 är ingen base, precis som du säger, utan en MarinaVad är det som skiljer 1005 mot 631? Står att 1005 är en Base men den har sekundvisare som bara Marina har eller?
Skillnaden är väl huvudsakligen att 631 har blå logga, stål/vitguldsvisare och lite gulfärgad lume. 1005 är ingen base, precis som du säger, utan en Marina
Den är riktigt, riktigt bra! Det slår mig var gång jag ser den.
Jag kan rekommendera panerai.com för att få rätt infoNymans får ta och se över sin hemsida, har så det räcker med att lära mig alla modeller även utan missledande info.
"Luminor Base Logo Acciaio PAM01005"
Jag kan rekommendera panerai.com för att få rätt info
Tack för det Johan,och jag är väldigt nöjd med din fd klocka.Snygg den där!
Nej jag är så pass färsk när det gäller Panerai att jag inte kan säga exakt vilken/vilka modeller jag är ute efter mer än att det ska vara en Luminor Marina och gärna så ny som möjligt som min budget tillåter.
Ska leta vidare och har skapat en köpes tråd i K&S som vi får hoppas ger resultat.
Intressant info ang poleringen, tack.
What the heck
Skyldig?
Tyvärr, svinfattig Den har legat såld ett tag.Skyldig?