• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Var lite sugen på en 634 och kom i kontakt med en tysk handlare via C24. Han hade schyssta omdömen, eller åtminstone en bra rating. Nu till saken. Lyckades förhandla ner priset inte en utan två gånger. Nice. Men det var då jag började ana oråd. Lät för bra för att vara sant. Gjorde en snabb googling (som jag borde gjort tidigare...) och fann att ett par olika personer varnade för att han köper och säljer kinakopior med fejkade cert, därav att han kan erbjuda ”låga” priser. Mario Schreiter, Schreiter-munchen är säljaren.

Så nu fick ni en liten heads up att han ev inte är reko. Det räckte för att han kan glömma affär, även om han ändå är reko.

Nu ska jag & 673 på Julbord !:cigar:
4F975E84-0300-41DA-94A4-53E7E786484C.jpeg

Var lite sugen på en 634 och kom i kontakt med en tysk handlare via C24. Han hade schyssta omdömen, eller åtminstone en bra rating. Nu till saken. Lyckades förhandla ner priset inte en utan två gånger. Nice. Men det var då jag började ana oråd. Lät för bra för att vara sant. Gjorde en snabb googling (som jag borde gjort tidigare...) och fann att ett par olika personer varnade för att han köper och säljer kinakopior med fejkade cert, därav att han kan erbjuda ”låga” priser. Mario Schreiter, Schreiter-munchen är säljaren.

Så nu fick ni en liten heads up att han ev inte är reko. Det räckte för att han kan glömma affär, även om han ändå är reko.
Bra där. Egentligen ska man ana oråd först. Alltid.

Jag har en klocka på ingång (hemlis) och dels så var den väldigt billig, så jag var tvungen att kolla vad som hände när jag ville pruta och fick då mycket bra svar. Och dels så är klockan nu på väg, men sedan den äntrade Sverige så vet inte Postnord var den är :)

Du är inte snäll du. :)

Inte alltid, men jag försöker! ;)
Svincool och vågat val, köör!
För övrigt på tiden att du hittat in till KS bästa tråd liksom till bästa märket. Verkar som om anställningen på Richemont gjort dig gott! ;)

Haha jo det kanske det var. Hjälpte Panerai-teamet på jobbet ett tag då de var en man kort, och fick lära mig mycket och fick lite blodad tand för Panerai! ;)

Lite sugen på ett komplement till min 682.
Tänker lite i dessa banor:
- Sandwich
- Ej logo
- Max 44mm om Luminor
- Max 45mm om Radiomir med wirelugs
- Helst ingen 9a brevid subsekund (om subsekund :bag:)
- Ca 50k budget

Vad återfinns med dessa kriterier? Kan nog tumma lite på prislapp och tavellayout men inte storlek, sandwich, logo hehe.

- Sandwich
- Ej logo
- Max 44mm om Luminor
- Ca 50k budget

Vad återfinns med dessa kriterier? Kan nog tumma lite på prislapp och tavellayout men inte storlek, sandwich, logo hehe.

Osäker på vad du menar med ”no logo” men om jag tolkar dig rätt menar du utan logotypen :panerai: men text är ok? Isåfall PAM 312 eller 1312, båda sandwich, 9:an bredvid subsekund och 44mm luminor för 45-50k beggat :)

Osäker på vad du menar med ”no logo” men om jag tolkar dig rätt menar du utan logotypen :panerai: men text är ok? Isåfall PAM 312 eller 1312, båda sandwich, 9:an bredvid subsekund och 44mm luminor för 45-50k beggat :)
Korrekt vill ej ha logotypen på tavlan. Och inte heller 9:an brevid subsekund :)

- Sandwich
- Ej logo
- Max 44mm om Luminor
- Ca 50k budget

En hederlig 111 låter som ett eminent val utifrån dina kriterier.

Edit: date eller no date, manuell resp. automat är också relevanta preferenser som kan bidra till förslagen.

- Sandwich
- Ej logo
- Max 44mm om Luminor
- Ca 50k budget

En 574 kanske. Finns runt 55k på Chrono24

- Sandwich
- Ej logo
- Max 44mm om Luminor
- Ca 50k budget

Edit: date eller no date, manuell resp. automat är också relevanta preferenser som kan bidra till förslagen.
En 574 kanske. Finns runt 55k på Chrono24
Second that; en 512/574 hade känts jävligt rätt på dig..

- Sandwich
- Ej logo
- Max 44mm om Luminor
- Ca 50k budget

Du vill alltså endast ha Radiomir med wirelugs? Så 512/574 försvinner direkt?

Date/no date samt automat/manuell kvittar.
Second that; en 512/574 hade känts jävligt rätt på dig..
Du vill alltså endast ha Radiomir med wirelugs? Så 512/574 försvinner direkt?
512/574 är absolut alternativ. 512 är väl antagligen den jag sneglat mest på men känner mig lite kluven. Ena dagen känns den rätt, andra dagen känns den nästan lite trist hehe.

Har även kollat lite på 210 men även 292. Så rätt spridda skurar.

111 är också ett hett spår. Eller 510.

Date/no date samt automat/manuell kvittar.
512/574 är absolut alternativ. 512 är väl antagligen den jag sneglat mest på men känner mig lite kluven. Ena dagen känns den rätt, andra dagen känns den nästan lite trist hehe.

Har även kollat lite på 210 men även 292. Så rätt spridda skurar.

111 är också ett hett spår. Eller 510.

Jag hade valt 111, trots att jag är stor fan av wirelugs. Ibland måste man välja.

Hur går det med patineringen?
Glömt att fråga:
Får man något hudirritation av klockan? Trots stålbalsida måste väl ändå huden få viss exponering?
Patineringen rullar på; syns bättre eller sämre beroende på ljus.
Baksidan i titan verkar göra sitt; har inte upplevt någon hudirritation öht.
Däremot ser man klart tydligare patinering på insidan av kronskydddet som får en del kontakt med huden. Ursäkta hafsig bild, men illustrerar iaf fenomenet..

IMG_9772.JPG

Tillbaka
Topp