marlun
Guld
Tyvärr, svinfattig Den har legat såld ett tag.
Jag köpte den men bytte bort den efter några veckorSkyldig?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tyvärr, svinfattig Den har legat såld ett tag.
Jag köpte den men bytte bort den efter några veckorSkyldig?
Du skulle väl aldrig flippa något?Jag köpte den men bytte bort den efter några veckor
Här skall flippas!Du skulle väl aldrig flippa något?
Bra där. Egentligen ska man ana oråd först. Alltid.Var lite sugen på en 634 och kom i kontakt med en tysk handlare via C24. Han hade schyssta omdömen, eller åtminstone en bra rating. Nu till saken. Lyckades förhandla ner priset inte en utan två gånger. Nice. Men det var då jag började ana oråd. Lät för bra för att vara sant. Gjorde en snabb googling (som jag borde gjort tidigare...) och fann att ett par olika personer varnade för att han köper och säljer kinakopior med fejkade cert, därav att han kan erbjuda ”låga” priser. Mario Schreiter, Schreiter-munchen är säljaren.
Så nu fick ni en liten heads up att han ev inte är reko. Det räckte för att han kan glömma affär, även om han ändå är reko.
PAM00654, vad tycker vi?
PCYC Flyback med benvit tavla, funderar starkt på att plocka ut sen nu med julrean på jobbet!
Tycker den är kanonsnygg, vart finner man denna rea?
You don't, såvida du inte är anställd hos Richemont Benelux/Skandinavien!
Svincool och vågat val, köör!PAM00654, vad tycker vi?
PCYC Flyback med benvit tavla, funderar starkt på att plocka ut sen nu med julrean på jobbet!
PAM00654, vad tycker vi?
Du är inte snäll du.You don't, såvida du inte är anställd hos Richemont Benelux/Skandinavien!
Du är inte snäll du.
Svincool och vågat val, köör!
För övrigt på tiden att du hittat in till KS bästa tråd liksom till bästa märket. Verkar som om anställningen på Richemont gjort dig gott!
Lite sugen på ett komplement till min 682.
Tänker lite i dessa banor:
- Sandwich
- Ej logo
- Max 44mm om Luminor
- Max 45mm om Radiomir med wirelugs
- Helst ingen 9a brevid subsekund (om subsekund )
- Ca 50k budget
Vad återfinns med dessa kriterier? Kan nog tumma lite på prislapp och tavellayout men inte storlek, sandwich, logo hehe.
Korrekt vill ej ha logotypen på tavlan. Och inte heller 9:an brevid subsekundOsäker på vad du menar med ”no logo” men om jag tolkar dig rätt menar du utan logotypen men text är ok? Isåfall PAM 312 eller 1312, båda sandwich, 9:an bredvid subsekund och 44mm luminor för 45-50k beggat
En hederlig 111 låter som ett eminent val utifrån dina kriterier.Lite sugen på ett komplement till min 682.
- Sandwich
- Ej logo
- Max 44mm om Luminor
- Ca 50k budget
Vad återfinns med dessa kriterier? Kan nog tumma lite på prislapp och tavellayout men inte storlek, sandwich, logo hehe.
En 574 kanske. Finns runt 55k på Chrono24Lite sugen på ett komplement till min 682.
- Sandwich
- Ej logo
- Max 44mm om Luminor
- Ca 50k budget
Lite sugen på ett komplement till min 682.
- Sandwich
- Ej logo
- Max 44mm om Luminor
- Ca 50k budget
En hederlig 111 låter som ett eminent val utifrån dina kriterier.
Edit: date eller no date, manuell resp. automat är också relevanta preferenser som kan bidra till förslagen.
Second that; en 512/574 hade känts jävligt rätt på dig..En 574 kanske. Finns runt 55k på Chrono24
Du vill alltså endast ha Radiomir med wirelugs? Så 512/574 försvinner direkt?Lite sugen på ett komplement till min 682.
- Sandwich
- Ej logo
- Max 44mm om Luminor
- Ca 50k budget
Nu har jag äntligen blivit med Panerai och det känns ganska så perfekt!
Det blev en liten 337:a efter många om och men.
Det är något friskt över det sjuka här. Andra skulle betala 100K till, prostituera sig, sälja mjälten och morsan för en nia bredvid subsekunden. Det här är underbart!Korrekt vill ej ha logotypen på tavlan. Och inte heller 9:an brevid subsekund
Date/no date samt automat/manuell kvittar.En hederlig 111 låter som ett eminent val utifrån dina kriterier.
Edit: date eller no date, manuell resp. automat är också relevanta preferenser som kan bidra till förslagen.
Second that; en 512/574 hade känts jävligt rätt på dig..
512/574 är absolut alternativ. 512 är väl antagligen den jag sneglat mest på men känner mig lite kluven. Ena dagen känns den rätt, andra dagen känns den nästan lite trist hehe.Du vill alltså endast ha Radiomir med wirelugs? Så 512/574 försvinner direkt?
Date/no date samt automat/manuell kvittar.
512/574 är absolut alternativ. 512 är väl antagligen den jag sneglat mest på men känner mig lite kluven. Ena dagen känns den rätt, andra dagen känns den nästan lite trist hehe.
Har även kollat lite på 210 men även 292. Så rätt spridda skurar.
111 är också ett hett spår. Eller 510.
Hur går det med patineringen?PAM671, Bronzo.
Patineringen rullar på; syns bättre eller sämre beroende på ljus.Hur går det med patineringen?
Glömt att fråga:
Får man något hudirritation av klockan? Trots stålbalsida måste väl ändå huden få viss exponering?