Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bra julstämning på den!Godmorgon
Riktigt grym med den tavlan! Hur är det med California dail, finns det restriktioner på hur den får användas? Är det Rolex eller Panerai, eller båda som får använda den? Varför jag undrar är för att det är den läckraste tavlan som finns och jag undrar varför den inte används oftare. Det vore riktigt nice om Panerai släppte en Submersible med California dail, men så roligt blir det nog aldrig. Jag kommer nog aldrig att få se en Radiomir 40 mm med den tavlan heller.Jobbe...
En bit på vägen kan du komma iaf.. Något för dig? Sjukt cool; så fel men ändå så rätt.. PAM629.Riktigt grym med den tavlan! Hur är det med California dail, finns det restriktioner på hur den får användas? Är det Rolex eller Panerai, eller båda som får använda den? Varför jag undrar är för att det är den läckraste tavlan som finns och jag undrar varför den inte används oftare. Det vore riktigt nice om Panerai släppte en Submersible med California dail, men så roligt blir det nog aldrig. Jag kommer nog aldrig att få se en Radiomir 40 mm med den tavlan heller.
Jo det blir väl "fel" historiskt, men svart är inte fel och guldvisare till det är riktigt snyggt. Den ser lite rolig ut på något sätt. Något säger mig att den inte kommer till Sverige. Jag gillade bilden som någon här i tråden tog på sig själv med en Carbotech, då ser man att svart case kan vara riktigt bra. Kanske ska California dail sitta på en stor Radiomir. Det kanske är så bara.En bit på vägen kan du komma iaf.. Något för dig? Sjukt cool; så fel men ändå så rätt.. PAM629.
Snyggt, har samma och det är awsome, hur upplever du skillnaden mot Assalutamente, funderar på och köpa några nya OEM band!Fattar faktiskt inte varför jag inte använt Ponte Vecchiot förrän nu. Är ju svinbra..
Snyggt, har samma och det är awesome, hur upplever du skillnaden mot Assalutamente, funderar på och köpa några nya OEM band!
Framför allt känns (är) PV tjockare och allmänt grövre. Tycker vissa band tenderar att kunna bli lite tunna när man kör 47mm Panna, så PV är synnerligen lyckade band i det avseendet. Med det sagt; tycker inte just Assona är för tunna för 47-modellerna..Snyggt, har samma och det är awsome, hur upplever du skillnaden mot Assalutamente, funderar på och köpa några nya OEM band!
Tack, precis vad jag misstänkte! Vet du om PV finns i ljusbrunt ?Framför allt känns (är) PV tjockare och allmänt grövre. Tycker vissa band tenderar att kunna bli lite tunna när man kör 47mm Panna, så PV är synnerligen lyckade band i det avseendet. Med det sagt; tycker inte just Assona är för tunna för 47-modellerna..
Jag tror inte det finns restriktioner, jag har sett någon Longines som använder den och de lär ju inte mucka i onödan. Däremot tänker jag mig att det inte är så många på den här planeten som faktiskt tycker att tavlan är den läckraste som finns och att den faktiskt är ganska svårsåld.Riktigt grym med den tavlan! Hur är det med California dail, finns det restriktioner på hur den får användas? Är det Rolex eller Panerai, eller båda som får använda den? Varför jag undrar är för att det är den läckraste tavlan som finns och jag undrar varför den inte används oftare. Det vore riktigt nice om Panerai släppte en Submersible med California dail, men så roligt blir det nog aldrig. Jag kommer nog aldrig att få se en Radiomir 40 mm med den tavlan heller.
Folk fattar inteJag tror inte det finns restriktioner, jag har sett någon Longines som använder den och de lär ju inte mucka i onödan. Däremot tänker jag mig att det inte är så många på den här planeten som faktiskt tycker att tavlan är den läckraste som finns och att den faktiskt är ganska svårsåld.
Det är riktigt bra! Riktigt snyggt ihop.Fattar faktiskt inte varför jag inte använt Ponte Vecchiot förrän nu. Är ju svinbra..
Nu har jag grävt lite (bra med en patentkonsult hemmavid). Nej, det har nog funnits ett trademark för california dial, men oklart om det var Rolex eller Panerai so file:ade det. Men, sådana där måste underhållas och uppdateras, och det har nog inte gjorts, för det finns inget nu.Folk fattar inte
Jo, det vet vi ju, men de verkar inte ha någonsin försökt säga att det är deras.Rolex design är det ju oavsett
Har inte så bra koll på utbudet tyvärr..Tack, precis vad jag misstänkte! Vet du om PV finns i ljusbrunt ?
PV är ju Calf, så frågan är om dem ljusa Calf banden är lika tjocka som PV ?
Rolex säger väl aldrig speciellt mkt, men har för mig att de hade någon modell med den tavlan vid något tillfälle?Jo, det vet vi ju, men de verkar inte ha någonsin försökt säga att det är deras.
Så jävla snygg o clean, vad är det för årsmodell?Jobbe...
Denna.Så jävla snygg o clean, vad är det för årsmodell?
Tror de hade patentet. För mig att Perezcope skrev något om det.Jo, det vet vi ju, men de verkar inte ha någonsin försökt säga att det är deras.
Orange till sommaren! Jag vill ha det men har ingen 42mm Panna. Finns väl inte för 44mm om jag förstått rätt?Tänkte komplettera med antingen grönt eller oranget gummi till min 682 men är lite kluven.
Grönt känns mer användbart i vardagen och till vardaglig klädsel medan orange kommer vara nice när jag drar utomlands
Gamla Bubblebacks har dem. Namnet kommer ju faktiskt från dem, som blev mycket populära i Californien under 80-90-talet. Därifrån kommer namnet ”Cali-dial”.Rolex säger väl aldrig speciellt mkt, men har för mig att de hade någon modell med den tavlan vid något tillfälle?
Finns i beige Har som sagt ett till min 736Tack, precis vad jag misstänkte! Vet du om PV finns i ljusbrunt ?
PV är ju Calf, så frågan är om dem ljusa Calf banden är lika tjocka som PV ?