Läser jag snett eller säger ni på riktigt att det där tan-PV:t är ett dubbelvikt Assolutamente?Skoja? Aldrig. Vad menar du föresten?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Läser jag snett eller säger ni på riktigt att det där tan-PV:t är ett dubbelvikt Assolutamente?Skoja? Aldrig. Vad menar du föresten?
Don't kill the messenger. Krons som sa att det band 690 har inte är ett PV. Till deras försvar är det vad Panerai anger på sin hemsida.Läser jag snett eller säger ni på riktigt att det där tan-PV:t är ett dubbelvikt Assolutamente?
Gröna är sååååå läcker.Finns i beige Har som sagt ett till min 736
Nej, sure, jag kan gå med på att inte kalla det Ponte Vecchio även om det till formen ser ut som ett, men ett dubbelvikt(!) asso var det jag reagerade på. Det står väl ändå inte på Panerais hemsida?Don't kill the messenger. Krons som sa att det band 690 har inte är ett PV. Till deras försvar är det vad Panerai anger på sin hemsida.
Det står inte dubbelvikt asso. Det står bara assoNej, sure, jag kan gå med på att inte kalla det Ponte Vecchio även om det till formen ser ut som ett, men ett dubbelvikt(!) asso var det jag reagerade på. Det står väl ändå inte på Panerais hemsida?
Det står inte dubbelvikt asso. Det står bara asso
PVt är ju dubbelvikt.Vem vare som sa dubbelvikt nurå? Det var ju det jag hängde upp mig på
Här är det ... http://www.panerai.com/en/accessories/bracelets-and-straps/collections/pnmxe051d8.html ... och det är ju kul att se två andra färger i samma modell, men de är ju inte samma modell.
Nu börjar det så smått klarna. Har ni noterat att jag gått från stenkoll på saker till nästintill naiv? Jag har haft lite annat att göra de senaste månaderna än att plöja Internet efter klockor. Det får bli ändring på det. Tack @kmg kompis!PVt är ju dubbelvikt.
Bara för att provocera lite
Paketöppning på gång??...............
Äntligen har du köpt ett gummi till 024an!...............
Japp efter två veckor ägande så blev det gummi, tyvärr vart ena flärpen rätt lång, för lång så jag hoppas det går att byta...Äntligen har du köpt ett gummi till 024an!
Tvättade läderbandet i ljummet vatten och lite diskmedel....blev lite annorlunda....var snyggare innan...
Något tips på hur jag får tillbax ursprunget...
Det är ett awstrap, om det spelar roll...
Så här såg det ut innan
https://klocksnack.se/threads/panerai-submersible-pam0024-4k-till-bcf-vid-köp-denna-helg.75943/
Lystern försvann liksom.
Jag har gjort som du, lagt dem i blöt med några droppar diskmedel och sen skrubbat försiktigt med diskborste. Sen har de sköljts ordentligt under rinnande vatten och fått torka ett par dygn i diskstället så de får luft även underifrån. Efter det har jag med fingrarna och tummen smörjt in dem med färglös skokräm. Jag upplever att de har blivit bättre men mattare. Vill jag ha upp mer lyster använder jag samma skoborste som jag putsar upp skorna med. Resultatet har blivit bra, men jag tror skokrämen är viktig för att skinnet inte ska torka ut. Det gör inget om det är lite överflöd av skokräm får det torkar in under natten. Trots att jag gör så ska vi lita på de som verkligen kan läder.Ok kanske testar. Har du tips på typ av fett. Antar att typ skofett blir lite för fett.
Den där borde du absolut lufta lite oftare...!!
Jag kom på att klockor ska användas och inte ruttna i bankfacket, så nu luftar jag den här lite.
That dome... that dome!
Blir lättare att avgöra med en bildÄr osäker på om detta "terminatorgummit" från Panerai passar eller om jag skall köra på det vanliga gummit.... vad säger panelen???
VassegooooooBlir lättare att avgöra med en bild
Är osäker på om detta "terminatorgummit" från Panerai passar eller om jag skall köra på det vanliga gummit.... vad säger panelen???
Denna bild är låndad från ks/nätet
Håller nog med men @Ernesto sa att jag skulle ta det andra....och vem säger emot honom liksom.....Lägger min röst på det vanliga, helt perfekt på 24'an