• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IMG_3443.JPG

Från att inte ha gillat Panerai överhuvudtaget så har jag fått ett riktigt sug efter prova en.
De olika modellerna är lite av en djungel när man inte är så insatt i märket men efter att läst guiden här på forumet så känns 112an som en bra start.

Jag är dock lite orolig för storleken på 44mm då man inte har de grövsta handlederna, upplevs dom stora på handleden eller den bärs smidigt?

Finns där någon återförsäljare i Skåne av Panerai där man kan prova en?

Från att inte ha gillat Panerai överhuvudtaget så har jag fått ett riktigt sug efter prova en.
De olika modellerna är lite av en djungel när man inte är så insatt i märket men efter att läst guiden här på forumet så känns 112an som en bra start.

Jag är dock lite orolig för storleken på 44mm då man inte har de grövsta handlederna, upplevs dom stora på handleden eller den bärs smidigt?

Härligt att höra! Klart du ska ha en Panerai. Dessvärre finns det endast två ADs för Panerai i Sverige, Krons och Nymans, båda ligger i Stockholm. Det lär väl finnas en och annan paneristi där nere som kan tänka sig att visa sin klocka över en kaffe?

Du har Klarlund i Köpenhamn.

112:an är ett bra val som första Panna. De bär rätt stort men det är lite av grejen med Panerai så låt inte det avskräcka för mycket. Ett trick om man har smala handleder är att välja en modell med manuellt verk. Då slipper man rotorn som gör klockan högre. En platt klocka känns mindre även om den till diametern är stor.

Bor du i Skåne så är det närmast att åka till Panerai återförsäljare i Köpenhamn. (Edit: Trea på bollen tydligen)

Att tillägga är att även om den är 44mm på bredden så har Panerai korta bandhorn vilket gör att det ofta funkar bra på små handleder också!

Vilken fantastiskt respons i denna tråden. Saken är biff, det får bli Panerai :)
Har bara drygt en timme över till Köpenhamn så det får bli ett besök på Klarlund inom den närmsta tiden.
112an har väl manuellt verk eller den finns som automat också?

Vilken fantastiskt respons i denna tråden. Saken är biff, det får bli Panerai :)
Har bara drygt en timme över till Köpenhamn så det får bli ett besök på Klarlund inom den närmsta tiden.
112an har väl manuellt verk eller den finns som automat också?
112 är manuell, men finns inte längre i Panerai’s sortiment. Däremot finns PAM1000. Nya tunnare boetten, logotyp på tavlan och målad tavla istället för sandwich-tavla.

Så 112 finns alltså inte längre, de var ju synd.
Fast jag har ju inte något emot en begagnad i bra skick då förlusten inte blir lika stor om man inte skulle trivas med den.
PAM1000 verkar ju lockande då med tunnare boett men skulle nog vilja ha sandwich tavla eller det är i alla fall uppfattningen jag fått av de bilder jag sett.

Tillbaka
Topp