• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Fortfarande supernöjd.

E15F059C-F57D-4157-8C7F-821F2741C4CA.jpeg

Mindre än två veckor kvar till SIHH 18 nu. Jag tycker det är dags att likt Paneristi FB gruppen kör ifrån oss våra önskningar/förhoppningar om vad Panerai ska visa! :)

Min summering blir:

En 372 i 44mm case

En Bronze i Base model

Generellt mindre LTD edition modeller och boutique only modeller och istället fler sköna, smakliga smör och bröd modeller till ”vettiga” priser (snodd från en kille på Paneristi FB, slog an rejält till mina tankar).

En Paneristi Sweden LTD modell däremot i 44mm Bettarina, låt oss säga max 30 stycken med loggan graverad på baksidan, skruvat baklock och en ren 3-6-9-12 tavla med öppen 6a och sandwich!

Hehe. Yeah, that'll happen. :)

@azcii delge din önskade design på en Paneristi Sweden LTD - Lät grym!
Basically en bettarini luminor, 44mm, med blå sunburst tavla med en gul lume speciellt framtagen för oss - Sveriges färger (jag vet, jag drömmer).

Sen kör man Paneristi Sweden loggan lasergraverad på baksidan. Skulle personligen rockat skiten ur den :D

En extremt snabb photoshop där guldvisarna blev lite för gula. Kanske även snyggare med 111-tavlan där "Panerai" står ovanför 6an istället.

paneristi sweden.jpg

Basically en bettarini luminor, 44mm, med blå sunburst tavla med lite gul lume speciellt framtagen för oss - Sveriges färger (jag vet, jag drömmer).

Sen kör man Paneristi Sweden loggan lasergraverad på baksidan. Skulle personligen rockat skiten ur den :D

En extremt snabb photoshop där guldvisarna blev lite för gula. Kanske även snyggare med 111-tavlan där "Panerai" står ovanför 6an istället.

paneristi sweden.jpg
Låt oss köra ett annat armband på den där bara, så är jag på. :D

Jag har börjat förstå Panerai nu.. tog lite tid för mig :) Tips på en bra instegsmodell? Svart urtavla är måste.

Sugen: Radiomir 721 ”Anonimo” dial :)
Någon som vet hur man får tag på en och vad kostar den ?
55298B63-1875-4AB0-808C-C1F58019EDB9.jpeg

Senast ändrad:
Sugen: Radiomir 721 ”Anonimo” dial :)
Någon som vet hur man får tag på en och vad kostar den ?
55298B63-1875-4AB0-808C-C1F58019EDB9.jpeg
Undrar om man kan ringa Panerai direkt förresten, de har ju sån där "call the concierge for your country" och fråga. De kanske hänvisar till att du ska beställa den via Nymans/Krons. Annars kan du väl ringa runt till några Boutiques och se om de har den inne.

Jag bara gissar nu alltså. Det finns andra här som är bättre med sånt här än jag. :D

Undrar om man kan ringa Panerai direkt förresten, de har ju sån där "call the concierge for your country" och fråga. De kanske hänvisar till att du ska beställa den via Nymans/Krons. Annars kan du väl ringa runt till några Boutiques och se om de har den inne.

Jag bara gissar nu alltså. Det finns andra här som är bättre med sånt här än jag. :D
Får göra lite efterforskningar, saknas tyvärr en hel del tusenlappar efter 673an, men till sommaren kanske!

Tillbaka
Topp