• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Som sagt. Ni är lite för initierade. Eller kanske inte @mårt då som trodde jag köpt enbart ett asso. Men ett asso blev det. Och en ny Panerai. Som @micke_s (och till slut även @mårt ) listade ut är det en Pam01000 det är fråga om.

Från att ha varit tveksam till logon till att köpa en och fullkomligt älska den tog ca 6 månader. För ni ska inte tro att mina köpprocesser är korta. Faktum är att tiden det tagit för mig att slå till är ca 1 år. Ville ha en luminor. Var osäker på storlek. Men har inne på att jag ville ha en base. 560 har varit uppe på tapeten, liksom 112. Var även inne på att köpa en sub istället. 24an har provats åtskilliga gånger. Har iofs provat det mesta i base-väg och marina (372, 673, 1000, alla 63*-ref, 422, 005, 510... ja ni fattar).

Så vad hände? Jag frågade mig vad jag egentligen ville ha. En luminor 44 mm base blev svaret. Ju enklare desto bättre. Den skulle köpas ny. Valet föll på 1000. Du kanske inte vet det @micke_s men du har hjälpt till genom att visa vägen. Även @azcii har hjälpt till genom att kontinuerligt försvara sausage-dial. Äsch. Ni alla har hjälpt till genom att posta bilder och inspirera. @mårt du har visat hur en plånbok ska öppnas.

Här kommer den obligatoriska paketöppningen.

Box, kvitto mm
DEE03E4A-1800-41AB-986F-9D812CE5B9B1.jpeg
D9E928D2-1A0F-4D00-9A89-A47D300E6A16.jpeg

Det börjar närma sig
754887E4-2541-40AB-A8FA-6BFB09893D11.jpeg

Och boom!
63F19174-C83A-4F96-A574-BB7BF6C8568A.jpeg

Kompletterade upp med asso och skruvmejsel
37948C72-7CBE-42D5-BC75-7D4443E55A66.jpeg

Kan bli bra det här...
2622E60E-5147-4888-A2D9-5BE423319005.jpeg

Till sist. Tack Marcus på Krons för bra bemötande, service och skönt tugg!
Stoooort grattis! Riktigt läcker!

Kommer givetvisvis en paketöppning senare men här e en preview på senaste förvärvet!
Min första svarta klocka
Min första Radiomir
Min första klocka köpt via kS (tack @Alf )
Min andra Panna
Pam505
Trodde som tidigare nämnt att jag aldrig skulle vilja äga en radiomir, men så dök denna upp i flödet!
Och den kunde jag inte släppa!!!
image.jpg
image.jpg
Den där är riktigt cool, stort grattis!

Gjorde exakt samma sak; frugan är totalt insnöad på att hon ska ha 31mm DJ. Fick dock extremt mothugg, ingen chans att det blir en Due till henne i stället :arghh::(.
"Det är så totalt inte min stil, bla bla bla bla..."
Min fru sa typ "jag har börjat vänja mig av vid metallarmband nu" när jag plockade en av hennes tidigare länkfavoriter häromdagen när hon hade bråttom till jobbet på morgonen och glömt klockan. Hon kör mest sin cushion case spinnaker på en mysig suede från toshi :) Så, det är upplagt för en Due, om hon inte då tycker att den är för liten :D :D :D

Gjorde exakt samma sak; frugan är totalt insnöad på att hon ska ha 31mm DJ. Fick dock extremt mothugg, ingen chans att det blir en Due till henne i stället :arghh::(.
"Det är så totalt inte min stil, bla bla bla bla..."
Min fru sa att hon vill ha en men med brunt band istället, perfekt då blir det ett projekt till i år!

• Like
Reactions: PJW
Tillbaka
Topp