Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Funderar på att byta band till ngt mer "följsammare". Lite grön här, tips?Sitter helt perfekt. Behåll! Stort grattis och välkommen in i värmen
Kanske inte mer följsamt, men detta körde jag till min 620.. Gillade det skarptFunderar på att byta band till ngt mer "följsammare". Lite grön här, tips?
Årets första impulsköp. Blev blown away vid första ögonkastet. Men med mina smala hanleder har jag möjligen svårt att hålla kvar den en längre tid? Vad säger ni
Inte dumt alls, tack för tips! Vad tror du om svart mocka?Kanske inte mer följsamt, men detta körde jag till min 620.. Gillade det skarpt
Ruskigt, ruskigt bra. Min hetaste contender som andrapanna. Grattis!Årets första impulsköp. Blev blown away vid första ögonkastet. Men med mina smala hanleder har jag möjligen svårt att hålla kvar den en längre tid? Vad säger ni
Tackar! Känns skönt med lite stöd! Har alltid gillat Pannor, men med mina ynka dryga 16 cm wrist har det varit svårt att hitta ngt som funkar klockrent. Denna känns med sina 42 dock ovanligt smäcker och def inte större än min tidigare IWC portuguese.....En mycket bra impuls, sitter som en panna ska med mycket handledsnärvaro! Grattis!
Kan säkert funka... Lämnar över ordet till @Kim som haft en 512 under en längre tid..Inte dumt alls, tack för tips! Vad tror du om svart mocka?
Tackar! Känns skönt med lite stöd! Har alltid gillat Pannor, men med mina ynka dryga 16 cm wrist har det varit svårt att hitta ngt som funkar klockrent. Denna känns med sina 42 dock ovanligt smäcker och def inte större än min tidigare IWC portuguese.....
Kan säkert funka... Lämnar över ordet till @Kim som haft en 512 under en längre tid..
Har väl cirkus 16.5 cm (handlederna alltså) .Tackar! Känns skönt med lite stöd! Har alltid gillat Pannor, men med mina ynka dryga 16 cm wrist har det varit svårt att hitta ngt som funkar klockrent. Denna känns med sina 42 dock ovanligt smäcker och def inte större än min tidigare IWC portuguese.....
Tack för ett sjukt utförligt inlägg, men han har redan köpt en 512a tror jag. Tänkte mer att han bad om tips på straps till klockanHar väl cirkus 16.5 cm (handlederna alltså) .
Jag har provat och vill verkligen ha 44,45 & 47 pannor...men ser bara konstigt ut. Dessutom känns det inte rätt på mig!
Så du kan verkligen prova och känna efter på en 42a, tror det kan vara en bra instegsport.
Den är också allround och kan gå som en "dressare"
Om det är originalbandet så kommer det blir mjukt med tiden. Mycket mjukt och följsamt. Jag skulle slita in det.Funderar på att byta band till ngt mer "följsammare". Lite grön här, tips?
Duktigt!Tack för ett sjukt utförligt inlägg, men han har redan köpt en 512a tror jag. Tänkte mer att han bad om tips på straps till klockan
Hahahaha vi kör på detDuktigt!
Ja det finns straps till 512 , utförligt nog?
Stämmer, inhandlades på två röda idag...så tips på olika favoritstraps som kan passa rackarn vore fint. Kanske rent av någon på forumet som har ngt bra liggandes?Tack för ett sjukt utförligt inlägg, men han har redan köpt en 512a tror jag. Tänkte mer att han bad om tips på straps till klockan
Riktigt sköna pics! Tack!Om det är originalbandet så kommer det blir mjukt med tiden. Mycket mjukt och följsamt. Jag skulle slita in det.
Köpte från ett ställe i Turkiet som hade bra straps och bra priser. Dock lade de ner (dödsfall).Hahahaha vi kör på det
@Kim hadeStämmer, inhandlades på två röda idag...så tips på olika favoritstraps som kan passa rackarn vore fint. Kanske rent av någon på forumet som har ngt bra liggandes?
Det blev nog tilt där. Han tänkte nog mer på om det verkligen var handleden vi pratade om.Tack för ett sjukt utförligt inlägg, men han har redan köpt en 512a tror jag. Tänkte mer att han bad om tips på straps till klockan
Om man gillar länk på panna så är länk på panna bra.Tjena!
Jag har en lite fråga till tråden. Vad tycker vi om PAM 298, 40 mm på stållänk?
Hur ovanliga är den, vad är rimligt pris?
Släng gärna lite info och tankar på mig!
Årets första impulsköp. Blev blown away vid första ögonkastet. Men med mina smala hanleder har jag möjligen svårt att hålla kvar den en längre tid? Vad säger ni
Funderar på att byta band till ngt mer "följsammare". Lite grön här, tips?
Det låter spontant som ett rätt så lågt estimat med tanke på den (hajpade?) storyn bakom klockan. Men ska bli kul att se vad den landar på!
WIS News - saxat ifrån New York Times international edition.
Det finns nog även andra personer som är intresserade av detta objekt än bara klock entusiaster. Dock känns proveniensen som ett diktat och näst intill en skröna vid första ögonkast. Men det kanske är sant...Det låter spontant som ett rätt så lågt estimat med tanke på den (hajpade?) storyn bakom klockan. Men ska bli kul att se vad den landar på!