• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Lite kvällsfotografering..

IMG_20180123_213517_031.jpg

IMG_20180123_212450_156.jpg
Den där patinan...

so_good.jpg

Tackar! Känns skönt med lite stöd! Har alltid gillat Pannor, men med mina ynka dryga 16 cm wrist har det varit svårt att hitta ngt som funkar klockrent. Denna känns med sina 42 dock ovanligt smäcker och def inte större än min tidigare IWC portuguese.....;)

Den är sjukt fin och du ska va nöjd, själv har jag också taniga 17 cm men älskar min 320 som mäter 44mm och är 18mm hög. Panerai är Panerai. ;)

Kan säkert funka... Lämnar över ordet till @Kim som haft en 512 under en längre tid..

Tackar! Känns skönt med lite stöd! Har alltid gillat Pannor, men med mina ynka dryga 16 cm wrist har det varit svårt att hitta ngt som funkar klockrent. Denna känns med sina 42 dock ovanligt smäcker och def inte större än min tidigare IWC portuguese.....;)
Har väl cirkus 16.5 cm (handlederna alltså) :).
Jag har provat och vill verkligen ha 44,45 & 47 pannor...men ser bara konstigt ut. Dessutom känns det inte rätt på mig!
Så du kan verkligen prova och känna efter på en 42a, tror det kan vara en bra instegsport.
OI000359-01.jpeg

OI000092-02.jpeg
Den är också allround och kan gå som en "dressare"
Screenshot_20180123-222939.jpg

Har väl cirkus 16.5 cm (handlederna alltså) :).
Jag har provat och vill verkligen ha 44,45 & 47 pannor...men ser bara konstigt ut. Dessutom känns det inte rätt på mig!
Så du kan verkligen prova och känna efter på en 42a, tror det kan vara en bra instegsport.
OI000359-01.jpeg

OI000092-02.jpeg
Den är också allround och kan gå som en "dressare"
Screenshot_20180123-222939.jpg
Tack för ett sjukt utförligt inlägg, men han har redan köpt en 512a tror jag. Tänkte mer att han bad om tips på straps till klockan :D

Hahahaha vi kör på det :D
Köpte från ett ställe i Turkiet som hade bra straps och bra priser. Dock lade de ner (dödsfall).
Annars har jag köpt från bobswatches, strapware, panatime. Men inget håller samma kvalle som OEM :)
sist köpte jag från molequin.com, riktigt mjuka och sköna band, det jag köpte var buffalo
OI000509-01.jpeg

Har ett strutsband på ingång från combat- straps....

Tjena!
Jag har en lite fråga till tråden. Vad tycker vi om PAM 298, 40 mm på stållänk?
Hur ovanliga är den, vad är rimligt pris?
Släng gärna lite info och tankar på mig!

Bilagor

• croppedimage570427-IMG2245.JPG
    croppedimage570427-IMG2245.JPG
    33.5 KB · Visningar: 32
Tjena!
Jag har en lite fråga till tråden. Vad tycker vi om PAM 298, 40 mm på stållänk?
Hur ovanliga är den, vad är rimligt pris?
Släng gärna lite info och tankar på mig!
Om man gillar länk på panna så är länk på panna bra.
Om du söker i tråden så finns åtskilliga utläggningar om hur många av oss anser att Panerai (kanske framförallt luminor) på 40 mm tappar sina proportioner, jämfört med större varianter. Med proportioner menar jag dels tavlan, som kan se lite ihoptryckt ut, samt boetten som gör sig bättre i större diamateter.
Med det sagt, gillar du den och har chansen att prova den så kör! Däremot skulle jag inte köpa den oprovad.

Det låter spontant som ett rätt så lågt estimat med tanke på den (hajpade?) storyn bakom klockan. Men ska bli kul att se vad den landar på!
Det finns nog även andra personer som är intresserade av detta objekt än bara klock entusiaster. Dock känns proveniensen som ett diktat och näst intill en skröna vid första ögonkast. Men det kanske är sant...

Tillbaka
Topp