• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oj oj ojjjjjj. Synd bara att det är WR 50
image.jpg
image.jpg
 
Jag har haft bra kontakt med Tim på Nymans, tummen upp på det.
Återkommer när jag har varit och hämtat den
 
Tjena
nu är den tillbaka. Vill börja med att tacka Tim och Thomas på Nymans och Nymans för hjälpen.

Anledningen till att klockan varit inlämnad har varit att klockan ej hållt tiden som den skall. Antingen så har den gått för fort eller så har den gått för långsamt.
Den har varit inne tre gånger för samma fel sedan årsskiftet, varav under de två första gångerna så har man genomfört en helgenomgång av klockan men ändå så har felet kvarstått. I maskin så verkar gången ha varit bra men på handleden så har det varit en helt annan femma.
Den tredje gången så har man haft andra urmakare urmakare som har tittat på klockan som jag förstått och då upptäckte man att det varit för mycket friktion i några delar och har åtgärdat detta. Har inte kört någon test på något sätt ännu men jag hoppas verkligen att den går som den skall nu.

Efter det att jag fick tillbaka klockan andra gången så upptäckte jag att bezeln hade två jack som den inte hade innan jag lämnade in den. När klockan skickades in en tredje gång så påpekades detta för Panerai att bezeln hade blivit skadad i hopp om att Panerai skull ersätta bezeln. Det visade sig att Panerai inte ville ta på sig detta utan Nymans tog på sig den kostnaden för byte av bezeln. För mig är det riktigt tråkigt att se en sådan sida av Panerai som inte kan ta på sig kostnaden för att byta bezeln då det för dem är en struntsumma, speciellt efter det att skadorn uppsått när de hanterat den. Vill än en gång tacka Nymans för hjälpen.

Panerai har inte på något sätt givit någon kompensation för att totalt sett haft klockan i flera månader för att åtgärda felet, dessutom när de haft inne den tre gånger för samma fel. Inte ens en putsduk bjöd dem på däremot så fick jag en Panerai-piké ifrån Thomas igår :D

IMG_0335.JPG


Nu hoppas jag att jag kan åtnjuta sommaren med den :D

/M
 
Senast ändrad:
Tjena
nu är den tillbaka. Vill börja med att tacka Tim och Thomas på Nymans och Nymans för hjälpen.

Anledningen till att klockan varit inlämnad har varit att klockan ej hållt tiden som den skall. Antingen så har den gått för fort eller så har den gått för långsamt.
Den har varit inne tre gånger för samma fel sedan årsskiftet, varav under de två första gångerna så har man genomfört en helgenomgång av klockan men ändå så har felet kvarstått. I maskin så verkar gången ha varit bra men på handleden så har det varit en helt annan femma.
Den tredje gången så har man haft andra urmakare urmakare som har tittat på klockan som jag förstått och då upptäckte man att det varit för mycket friktion i några delar och har åtgärdat detta. Har inte kört någon test på något sätt ännu men jag hoppas verkligen att den går som den skall nu.

Efter det att jag fick tillbaka klockan andra gången så upptäckte jag att bezeln hade två jack som den inte hade innan jag lämnade in den. När klockan skickades in en tredje gång så påpekades detta för Panerai att bezeln hade blivit skadad i hopp om att Panerai skull ersätta bezeln. Det visade sig att Panerai inte ville ta på sig detta utan Nymans tog på sig den kostnaden för byte av bezeln. För mig är det riktigt tråkigt att se en sådan sida av Panerai som inte kan ta på sig kostnaden för att byta bezeln då det för dem är en struntsumma, speciellt efter det att skadorn uppsått när de hanterat den. Vill än en gång tacka Nymans för hjälpen.

Panerai har inte på något sätt givit någon kompensation för att totalt sett haft klockan i flera månader för att åtgärda felet, dessutom när de haft inne den tre gånger för samma fel. Inte ens en putsduk bjöd dem på däremot så fick jag en Panerai-piké ifrån Thomas igår :D

IMG_0335.JPG


Nu hoppas jag att jag kan åtnjuta sommaren med den :D

/Maziyar
Skönt att ha den tillbaks, hoppas verkligen den går som den ska nu. Man förvånas av Panerais hantering av detta men gläds åt Nymans bemötande.
 
Senast ändrad:
Nu hoppas jag att jag kan åtnjuta sommaren med den :D

/M

Till att börja med grattis att den är på plats igen och jag håller tummarna för att den är ok den här gången! Riktigt trist att höra att Panerai inte vill bjuda till lite extra när du haft klockan mer på service än handen under så lång tid. Trevlig gest av Nymans dock, både med glasring och tröja. +1 i protokollet. :)
 
Senast ändrad:
Till att börja med grattis att den är på plats igen och jag håller tummarna för att den är ok den här gången! Riktigt trist att höra att Panerai inte vill bjuda till lite extra när du haft klockan mer på service än handen under så lång tid. Trevlig gest av Nymans dock, både med glasring och tröja. +1 i protokollet. :)

Tjena Micke,
tackar, jag vi får hoppas att det går vägen den här gången.
Skall smida lite på förslag till band med till dig med :D, dock får det blir lite senare
 
Skönt att ha den tillbaks, hoppas verkligen den går som den ska nu. Man förvånas av Panerais hantering av detta men gläds åt Nymans bemötande.

Som sagt väldigt tacksam till den hjälp jag har fått ifrån Tim och Thomas, känns som att Panerai behöver rycka upp sig lite. Kanske var annorlunda när Richemont inte ägde dem
 
Panerai har väl tyvärr världens sämsta servicepolicy. Känns som om varannan tråd på paneristi handlar om taskigt bemötande och rasslig kvalitetskontroll. Märkligt nog med så många fanatiska brukare :)
 
Tjena
nu är den tillbaka. Vill börja med att tacka Tim och Thomas på Nymans och Nymans för hjälpen.

Anledningen till att klockan varit inlämnad har varit att klockan ej hållt tiden som den skall. Antingen så har den gått för fort eller så har den gått för långsamt.
Den har varit inne tre gånger för samma fel sedan årsskiftet, varav under de två första gångerna så har man genomfört en helgenomgång av klockan men ändå så har felet kvarstått. I maskin så verkar gången ha varit bra men på handleden så har det varit en helt annan femma.
Den tredje gången så har man haft andra urmakare urmakare som har tittat på klockan som jag förstått och då upptäckte man att det varit för mycket friktion i några delar och har åtgärdat detta. Har inte kört någon test på något sätt ännu men jag hoppas verkligen att den går som den skall nu.

Efter det att jag fick tillbaka klockan andra gången så upptäckte jag att bezeln hade två jack som den inte hade innan jag lämnade in den. När klockan skickades in en tredje gång så påpekades detta för Panerai att bezeln hade blivit skadad i hopp om att Panerai skull ersätta bezeln. Det visade sig att Panerai inte ville ta på sig detta utan Nymans tog på sig den kostnaden för byte av bezeln. För mig är det riktigt tråkigt att se en sådan sida av Panerai som inte kan ta på sig kostnaden för att byta bezeln då det för dem är en struntsumma, speciellt efter det att skadorn uppsått när de hanterat den. Vill än en gång tacka Nymans för hjälpen.

Panerai har inte på något sätt givit någon kompensation för att totalt sett haft klockan i flera månader för att åtgärda felet, dessutom när de haft inne den tre gånger för samma fel. Inte ens en putsduk bjöd dem på däremot så fick jag en Panerai-piké ifrån Thomas igår :D

IMG_0335.JPG


Nu hoppas jag att jag kan åtnjuta sommaren med den :D

/M
Skönt att du har den tillbaka igen, och hoppas verkligen att allt är som det skall den här gången!:)
Har läst på andra forum om att Panerai centralt haft mycket svårt att ta på sig ansvar för skador som uppkommit vid service, så du är nog tyvärr inte ensam med den upplevelsen. Dock verkar det som om vissa fått kompensation genom Panerai Customer Support, vi att skicka ett mail direkt till Panerai och påtala problemen den vägen. kanske vore något att testa om du orkar, och vill, driva det vidare.
 
Senast ändrad:
Tjena
nu är den tillbaka. Vill börja med att tacka Tim och Thomas på Nymans och Nymans för hjälpen.

Anledningen till att klockan varit inlämnad har varit att klockan ej hållt tiden som den skall. Antingen så har den gått för fort eller så har den gått för långsamt.
Den har varit inne tre gånger för samma fel sedan årsskiftet, varav under de två första gångerna så har man genomfört en helgenomgång av klockan men ändå så har felet kvarstått. I maskin så verkar gången ha varit bra men på handleden så har det varit en helt annan femma.
Den tredje gången så har man haft andra urmakare urmakare som har tittat på klockan som jag förstått och då upptäckte man att det varit för mycket friktion i några delar och har åtgärdat detta. Har inte kört någon test på något sätt ännu men jag hoppas verkligen att den går som den skall nu.

Efter det att jag fick tillbaka klockan andra gången så upptäckte jag att bezeln hade två jack som den inte hade innan jag lämnade in den. När klockan skickades in en tredje gång så påpekades detta för Panerai att bezeln hade blivit skadad i hopp om att Panerai skull ersätta bezeln. Det visade sig att Panerai inte ville ta på sig detta utan Nymans tog på sig den kostnaden för byte av bezeln. För mig är det riktigt tråkigt att se en sådan sida av Panerai som inte kan ta på sig kostnaden för att byta bezeln då det för dem är en struntsumma, speciellt efter det att skadorn uppsått när de hanterat den. Vill än en gång tacka Nymans för hjälpen.

Panerai har inte på något sätt givit någon kompensation för att totalt sett haft klockan i flera månader för att åtgärda felet, dessutom när de haft inne den tre gånger för samma fel. Inte ens en putsduk bjöd dem på däremot så fick jag en Panerai-piké ifrån Thomas igår :D

IMG_0335.JPG


Nu hoppas jag att jag kan åtnjuta sommaren med den :D

/M
Visst har Panerai skött detta dåliga, men det är ändå Nymans som borde ha bytt ut klockan efter alla dessa fel.
Det är ju du och Nymans som har slutit ett avtal, inte du och Panerai.
ENLIGT LAG har du som kund rätt att häva ett köp, eller begära omleverans om produkten du har köpt uppvisar samma fel tre gånger.

Att sedan Nymans skyller på att det är upp till Panerai om klockan ska bytas är inte ok. Det får Nymans lösa. Kunden ska inte komma i kläm på det sättet.

Så nej, jag tycker inte att Nymans har skött detta bra alls!
 
Senast ändrad:
Visst har Panerai skött detta dåliga, men det är ändå Nymans som borde ha bytt ut klockan efter alla dessa fel.
Det är ju du och Nymans som har slutit ett avtal, inte du och Panerai.
ENLIGT LAG har du som kund rätt att häva ett köp, eller begära omleverans om produkten du har köpt uppvisar samma fel tre gånger.

Att sedan Nymans skyller på att det är upp till Panerai om klockan ska bytas är inte ok. Det får Nymans lösa. Kunden ska inte komma i kläm på det sättet.

Så nej, jag tycker inte att Nymans har skött detta bra alls!
Tjena, bara för att förtydliga - klockan är EJ köpt hos Nymans ur.
 
Tillbaka
Topp