• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jag var ju såklart tvungen att prova mitt nya band och har burit klockan under kvällen. Jag drog dock aldrig upp den.
Till min stora förvåning så såg jag att sekundvisaren börja röra sig. Ska detta vara möjligt på ett manuellt urverk?
Jag har aldrig tidigare haft några manuella urverk men enligt vad jag vet så är det bara automatiska verk som dras igång av rörelse eller är jag helt fel på det?
Den stanna dock igen efter ca en minut...
Det har hänt mig med, så du är inte ensam i alla fall. Det kanske finns någon kraft kvar i fjädern som kommer igång när man vickar lite på klockan?

Även jag fick leverans från @MickeJ idag. Första bandbytet på min Panna. Mycket nöjd även jag, tack Micke :)
Klockan känns mer dressad och upplevs även lite mindre jämfört med OEM bandet tycker jag.
6AC0A499-AC0E-40CA-95F7-3E8E0E9E251E.jpeg
38608BEC-A0DB-4D85-8D19-B1E06665189B.jpeg

Tack själv, det blev ju kanon! :)

Jag var ju såklart tvungen att prova mitt nya band och har burit klockan under kvällen. Jag drog dock aldrig upp den.
Till min stora förvåning så såg jag att sekundvisaren börja röra sig. Ska detta vara möjligt på ett manuellt urverk?
Jag har aldrig tidigare haft några manuella urverk men enligt vad jag vet så är det bara automatiska verk som dras igång av rörelse eller är jag helt fel på det?
Den stanna dock igen efter ca en minut...

Det har hänt mig med, så du är inte ensam i alla fall. Det kanske finns någon kraft kvar i fjädern som kommer igång när man vickar lite på klockan?
Helt normalt och beror nog på att det inte finns tillräckligt med kraft i fjädern för att på egen hand dra igång balanshjulet, men med en liten "putt" så rör sig maskineriet i någon minut till.

Känns det inte crazy storleksmässigt efter att ha dressat Bronzon i månader!?:)
Nja, 1930/45 mm sitter så jäkla smutt att man inte tänker så. Har ju varvat Bronzon med VC:n också; den är ju "bara" 42,5mm.. Enstaka dagar har jag ju också kört gammal Omegaguldis som är en bit under 40mm :eek::eek::eek:

Icke heller att förglömma den episka Longinesen som fått lite handledstid, liksom SKX:n som får agera beater när det leks med kidsen, duschas och sovs :D

Senast ändrad:
Börjar själv bli sugen på en Rad, har fastnat för 690, så jävla NICE !
Har för mig att det var någon på KS som har ägt en, skulle uppskatta lite feedback, hur var tavlan, skiftade den mycket beroende på ljus ?!
14052508_1029140037154394_1269013968_n.jpg
Tror inte någon på KS haft en... Men jag säger fucking kör. En av de bästa moderna pannorna.
Som azcii säger, ingen på KS har ägt någon 690 (ingen som visat sig iaf). Även jag tycker att det är en av de grymmaste moderna pannorna som går att köpa, helt jäkla awesome!

Jag har testat den i boutique i USA (den var redan bortlovad till kund). Kan bekräfta att det är en väldigt levande tavla som varierar i nyans beroende på ljusförhållanden. Fiddy-upplägget på tavlan är ju bara FÖR BRA!

Som azcii säger, ingen på KS har ägt någon 690 (ingen som visat sig iaf). Även jag tycker att det är en av de grymmaste moderna pannorna som går att köpa, helt jäkla awesome!

Jag har testat den i boutique i USA (den var redan bortlovad till kund). Kan bekräfta att det är en väldigt levande tavla som varierar i nyans beroende på ljusförhållanden. Fiddy-upplägget på tavlan är ju bara FÖR BRA!
Jakten har börjat, antar att denna inte går/finns att prova i Sthlm !
Måste fan prova innan köp, så funkar jag :)

En vidareutveckling på chokladdoppning kan vara ett collage av surströmming till nästa gtg. En surströmmingslindad 422 kanske?

Ingen risk att den försvinner på ett GTG iallafall. Bara att följa lukten. :D

Grymt. Stort grattis!!!

Gracias!

Fy satan, den är så bra... en smula avis! ;) Grattis!

Bara att köpa! Nu har du ju beviset att 47 mm funkar på ~17 cm ;)

Tillbaka
Topp