Måste hålla med - Förstör tavlan för mig. Men högst personlig åsiktSäger personligen nej till PR på tavlan, speciellt på en automat... Men smaken är som baken
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Måste hålla med - Förstör tavlan för mig. Men högst personlig åsiktSäger personligen nej till PR på tavlan, speciellt på en automat... Men smaken är som baken
Gillar hur du tänker Nymans har Hooks gamla i sitt pre-owned sortiment, dock fortfarande 145'Tänkte försöka få tag i en Sub, nämligen den oerhört vackra pam616 i Carbotech
Därav tänkte jag kolla om det är någon i denna fantastiska tråd som är intresserad av min Radi! Skicka ett pm i såfall åker nog ut på köp och sälj senare annars om inte impulsen lägger sig!
Sluta locka...Lunch time
Säger personligen nej till PR på tavlan, speciellt på en automat... Men smaken är som baken
Håller med helt; automat och PR går inte ihop för mig och särskilt inte PR på tavlan. Datumet kan gott skippas också
Jag tror ni missförstår mig lite, det är främst bilden ovanför jag ville framhålla.Måste hålla med - Förstör tavlan för mig. Men högst personlig åsikt
Komsi komsiSluta locka...
Riktigt bra nyans på det där. Jag gillar det rejält.Nytt strutsben på pannan. Köpt från combat-straps.com
(682)
Ja! En liten svart uppgradering! Superhärlig, men då måste Black seal få lämna först!Gillar hur du tänker Nymans har Hooks gamla i sitt pre-owned sortiment, dock fortfarande 145'
Snyggt!
När jag försökte köpa från Aaron så var det ett gäng olika djur som det fanns restriktioner på att skicka från Kanada till Sverige, så jag gav upp. Struts är alltså inte ett sådant?
En annan fråga jag har är varför han har två sajter. https://www.aaronbespoke.com/
Jag har beställt två band från honom och är väldigt nöjd. Det har varit rocka och bäver. Är sugen på ytterligare band från honom men visste inte att det är vissa som inte går att få skickade hit. Kommer du ihåg vilka det var?
Helt rätt!Är det Luminorfredag så är det....
Helt rätt!
Guldfredag dessutom
Det finns hur mycket band som helst! För att få ett referensobjekt kan du börja kolla på Panerais egna assolutamenteband.Efter en misslyckad försök till köp av pam 619 är nu en pam 620 på väg. Var inne på Krons och skulle slå till på PAM 619 men blev osäker på storleken. Skall för mig framförallt vara en kontorsklocka. Vill dock att den skall kunna se lite vintage ut när man är på semester. Har någon tips på bra band till PAM 620 för att skapa en lite vintage lock som komplent till svart crock band. Bilder tas tacksam emot.
Härligt, grattis till en riktigt grym klocka. Här är en bild min förra.Efter en misslyckad försök till köp av pam 619 är nu en pam 620 på väg. Var inne på Krons och skulle slå till på PAM 619 men blev osäker på storleken. Skall för mig framförallt vara en kontorsklocka. Vill dock att den skall kunna se lite vintage ut när man är på semester. Har någon tips på bra band till PAM 620 för att skapa en lite vintage lock som komplent till svart crock band. Bilder tas tacksam emot.
Efter en misslyckad försök till köp av pam 619 är nu en pam 620 på väg. Var inne på Krons och skulle slå till på PAM 619 men blev osäker på storleken. Skall för mig framförallt vara en kontorsklocka. Vill dock att den skall kunna se lite vintage ut när man är på semester. Har någon tips på bra band till PAM 620 för att skapa en lite vintage lock som komplent till svart crock band. Bilder tas tacksam emot.
My good
För några månader sedan började känslan av att jag var färdig med min Sub 114060 växa. Sedan dessa har det varit ett infernaliskt googlande på olika kandidater. Jag har hela tiden återkommit till Panerai men också tänkt att det kanske inte är för mig med mina förhållandevis små handleder. Jag har dock dessvärre blivit besatt av märket och kan nu inte tänka mig en annan klocka. Så vilken Panarei?
Det är nu resan börjar.... Vilket makalöst utbud men ändå så svårt att hitta rätt. Spenderar min vardag på kontor bärande skjorta och kavaj så den måste fungera för det. Därav hade jag bestämt mig för en PAM 620 då jag gärna ville ha automatiskt urverk. Igår gick jag in på Krons och skulle slå till. Jag kände mig lättad att ha bestämt mig efter att seriöst övervägt säkert tio alternativ och varit på vippen att bli galen i processen. För att jämföra tar jag på mig en PAM 619. Alltså en Radiomer 1940 i titan som är 45 mm. Men va fan det är ju inte så stor som jag inbillat mig! Plötsligt faller alla bitar på plats och jag har bestämt mig. Känns som en mer klassiskt Panerai storlek men pga av micro rotern är klockan bara 11 mm tunn och glider därmed lätt under skjortan. Jag tycker också den ligger fint och inte tar alltför mycket plats. Så idag gör jag ett nytt försök att gå till Krons och göra affär. Thats my story
Hej Paneristis!
Har läst här ett par gånger här och själv tänkt att den optimala Panerai-modellen i 44mm är en 112 med sandwich urtavla och med guldvisare likt 372. Har även tänkt att det borde väl gå att ordna, det vill säga, genom att ta guldvisarna från exempelvis 390.
Vad tror ni om möjligheten att genomföra detta och vad det hade kostat?
Misstänker att det inte finns ett pris för detta, men ni som har erfarenhet av att skicka klockor till Panerai för service och reparation kanske kan höfta på ett uppskattat pris?
Hade nog inte haft råd att göra det, men hade varit intressant att veta vilken prisklass det hade hamnat på Om det hade gjorts så hade jag nog även bytt ut lume skivan så den är sprillans ny Någon som vågar sig på en gissning på ett troligt pris?
De håller tiden bra. +-3 sekunder max. När mina klockor inte hållit tiden så har de varit magnetiserade, så då har jag kilat in till min AD och avmagnetiserat.Hur håller era Panerai tiden?
Har uppmärksammat att min 1005 tappar väldigt mycket. Det är ca 10 sekunder per dag. OP II verket är COSC certifierat och detta ligger utanför. Klockan är uttagen i början på 2017 så detta borde gå inom garantin eller?
Jag har ju tyvärr inte någon AD i närheten annars hade det ju varit lätt att bara gå in med klockan och fråga.
Nej, det här är ingen OEM-strap. Tänkte mest att du ville ha vintage inspirationÄr detta den för som heter dark Brown beige? Längd standard eller? Fungerar standard läng på en 18cm handled?
Okej, tack för svar.De håller tiden bra. +-3 sekunder max. När mina klockor inte hållit tiden så har de varit magnetiserade, så då har jag kilat in till min AD och avmagnetiserat.
Mycket bra!! Välkommen till Panerai!This just in...