• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Okej, tack för svar.
Är det en snabb process?
Tänkte jag får väl ta mig över sundet i så fall till Köpenhamn då det är närmsta AD och hade ju varit skönt om de fixat det under dagen så man inte behöver åka in två gånger.
En avmagnetisering görs på några minuter.

Men det finns väl andra ställen som gör också, behöver inte vara AD.

IMG_20180211_114310.jpg

Har börjat komma till insikten att min 422 kanske är lite för bra. Sedan jag skaffade den har jag gått från att byta klocka dagligen och rotera alla mina klockor till att jag idag nästan uteslutande bär 422an, hela tiden.. Kanske läge att byta ”ned” sig lite för att ge resten av lådan lite love? Hmm..

Har börjat komma till insikten att min 422 kanske är lite för bra. Sedan jag skaffade den har jag gått från att byta klocka dagligen och rotera alla mina klockor till att jag idag nästan uteslutande bär 422an, hela tiden.. Kanske läge att byta ”ned” sig lite för att ge resten av lådan lite love? Hmm..
Ofrivillig OWG :D In med den i bankfacket några veckor istället. Du kommer ångra om du säljer.

Själv har jag varit utan panna några veckor nu men hoppas åtgärda detta bedrövliga tillstånd imorgon.

Du skall icke sälja!

Gör som jag, minska ned antalet andra klockor istället. :)

• Like
Reactions: kmg
Jupp, fanskapet Är så bra. Håller dock med föregående talare om att försäljning är fel väg. Se i stället 422:an som grunden i lång resa av livslångt Paneraiberoende/ägande. :D
Även om det tar tid och ibland lång tid att öka på, fortsätt njuta av 422:an tills du har ackumulerat nog för att köpa en Bettarini eller en Rad 1930. Då kompletterar du med någon sån och voilà; du börjar rotera. :D
And so it goes..

Jag älskar min VC och har verkligen sen länge insett hur grym den är, men även den bärs allt mer sällan då det alltid känns som att något saknas på handleden när jag inte bär en Panna..

Känns det bättre med en Panna på armen än med något annat; acceptera ditt öde! :)

Senast ändrad:
Jag älskar min VC och har verkligen insett hur grym den är, men även den bärs allt mer sällan då det alltid känns som att något saknas på handleden när jag inte bär en Panna..

Samma känsla här, som tur är kostar mina andra klockor tillsammans väldigt mycket mindre än VC:n. :) Men jag har ju å andra sidan gjort som du förespråkar, det börjar ju bli ett gäng pannor.

Äh! Inte sälja!
Resten av lådan ger mig arga blickar varje gång jag tar pannan. (Har inte haft något annat på sen jag köpte den) Så var det med både min 632:a och 590. :D

Tillbaka
Topp