Hur kommer detta sig att urverket på denna 422 från 2017 ser annorlunda ut än bilden på panerais webbsida?
Uppdaterad version?
Uppdaterad version?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Glöm inte 1312 som är toppenOch jag som provat båda kan berätta att 1392 ligger platt mot handleden och 392 är klart bulligare. På min handled föredrar jag 1392, men 392 funkar också. Eller ja, jag tycker att båda är för små så jag kör 44mm varianterna helst.
Som jag i dessa sammanhang citerat så många gånger förr...Fan vad det rycker i Panna-tarmen helt plötligt. Har sagt åt mig själv att ta det lugnt med flippandet och har inte råd med att köpa utan att annat lämnar... gaaah. Vill också behålla det jag har men även ha en panna igen. Visst är Sms-lån ok i just sånna här fall? Det är ju ändå för en god sak så att säga...
Gött ju! Vad är det för modell som lockar?Fan vad det rycker i Panna-tarmen helt plötligt. Har sagt åt mig själv att ta det lugnt med flippandet och har inte råd med att köpa utan att annat lämnar... gaaah. Vill också behålla det jag har men även ha en panna igen. Visst är Sms-lån ok i just sånna här fall? Det är ju ändå för en god sak så att säga...
Högst oklart. Sneglar mest på 1950 case 44mm.Gött ju! Vad är det för modell som lockar?
Googlar runt. Hittar inte en enda bild på det övre urverket... Kan det vara en replika?Hur kommer detta sig att urverket på denna 422 från 2017 ser annorlunda ut än bilden på panerais webbsida?
Uppdaterad version?
Googlar runt. Hittar inte en enda bild på det övre urverket... Kan det vara en replika?
Och uppgraderade till två bryggor om jag inte minns fel...?Urverket är helt ok. Panerai lanserade det nya utseendet förförra SIHH (2017).
Och uppgraderade till två bryggor om jag inte minns fel...?
Det skulle vara om det kommit en U-serie med det uppdaterade urverketNä precis. Tror inte det (ännu iaf) uttalats att övergången till den uppdaterade versionen ska ske på befintliga modeller. Blev förvånad över att 422 fått det uppdaterade verket..
Skulle gissa på de tycker det är snyggare (att man ser mer av själva urverket)? Kan väl inte vara cost cutting eller?Vad är anledningen till förändringen av bryggorna?
Nä, helt enkelt en utveckling av verket. Från SJX:Kan väl inte vara cost cutting eller?
Jag måste fråga ... är andra tillverkare mindre gåtfulla?Det är lite oklart när övergången är tänkt att ske. Kan handla om att göra sig av med alla ”gamla” p.3000 först. Vem vet?.. Panerai är ju en gåtfull tillverkare
Jag måste fråga ... är andra tillverkare mindre gåtfulla?
Panerai gör, som jag förstår det, precis så. De tömmer lagren de har med urverk och rullar därefter ut uppdaterade verk. Finns ingen brytpunkt vid ett visst datum. Vet iofs inte om detta tillvägagångssätt skiljer sig från andra tillverkare (vore ju kapitalförstöring att skrota färdiga verk...)?Det är lite oklart när övergången är tänkt att ske. Kan handla om att göra sig av med alla ”gamla” p.3000 först. Vem vet?.. Panerai är ju en gåtfull tillverkare
Jag var allvarlig i min fråga. Jag är enbart Panerainörd så jag förundras ibland över jämförelser med andra märken. Tack för svaret.Strunt i alla andra tillverkare! Vi befinner oss i paneraitråden. Här är det enbart Panerai (och kanske dess riktiga skapare, Rolex) som gäller.
Stör jag dig med min ironi?
Men om du vill ha ett riktigt svar - nej, inte alla är lika gåtfulla. Nomos Glashutte till exempel kan man ställa rätt så nördiga frågor till och få väldigt bra svar väldigt lätt.
Jag var allvarlig i min fråga. Jag är enbart Panerainörd så jag förundras ibland över jämförelser med andra märken. Tack för svaret.
Panerai gör, som jag förstår det, precis så. De tömmer lagren de har med urverk och rullar därefter ut uppdaterade verk. Finns ingen brytpunkt vid ett visst datum. Vet iofs inte om detta tillvägagångssätt skiljer sig från andra tillverkare (vore ju kapitalförstöring att skrota färdiga verk...)?
Lite spännande är ju iofs att man inte vet hur länge vissa modeller finns kvar. Ex pam 1000 och pam 632 kommer finnas kvar så länge de har modellernas modifierade eta-verk i lager. Men de gör inga nya moddade eta-verk. Har de sista tillverkats eller ligger 500 verk på hög? lite oklart...
Min 673 (S-series) från 2016 har dubbel barrelKollade imorse på en 372, en brygga!