• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nu är det nära att bli Panerai ägare :), förutom att jag pysslar med div trevliga klockor så håller jag på med svensk Militaria från 1700 till 1900 tal, och vad har det med klockor att göra tänker ni nu :).
Jag har en av väldigt få orgnialremmar till svenskt armegevär från 1870 talet med flottans stämpel på, denna rem tänker jag offra till ett band för min kommande Panerai, historiskt dumt ja, men häftigt till klockan.
Någon som har erfarenhet från https://kyros-straps.com???. jag tänkte att han/hon ska få tillverka bandet.
Här en bild hur på remmen och stämpel.

Bilagor

• 29547431_10155464420862825_687778598_n.jpg
    29547431_10155464420862825_687778598_n.jpg
    35.6 KB · Visningar: 2
  • 29345259_10155464421032825_1172936914_n.jpg
    29345259_10155464421032825_1172936914_n.jpg
    31.3 KB · Visningar: 2
Nu är det nära att bli Panerai ägare :), förutom att jag pysslar med div trevliga klockor så håller jag på med svensk Militaria från 1700 till 1900 tal, och vad har det med klockor att göra tänker ni nu :).
Jag har en av väldigt få orgnialremmar till svenskt armegevär från 1870 talet med flottans stämpel på, denna rem tänker jag offra till ett band för min kommande Panerai, historiskt dumt ja, men häftigt till klockan.
Någon som har erfarenhet från https://kyros-straps.com???. jag tänkte att han/hon ska få tillverka bandet.
Här en bild hur på remmen och stämpel.
Vad roligt att du snart blir med Panerai. Och häftigt med svensk militaria, det gifter ju sig bra med italiensk dito :)
Om det är historiskt "bra" att använda en 150 år gammal läderrem till din nya klocka kan nog bara du bedöma. Men jag hade nog tyckt det vore ännu coolare om du lät någon i Sverige utföra arbetet? Vi har ju ett flertal duktiga strapmakare här på forumet.

Vad roligt att du snart blir med Panerai. Och häftigt med svensk militaria, det gifter ju sig bra med italiensk dito :)
Om det är historiskt "bra" att använda en 150 år gammal läderrem till din nya klocka kan nog bara du bedöma. Men jag hade nog tyckt det vore ännu coolare om du lät någon i Sverige utföra arbetet? Vi har ju ett flertal duktiga strapmakare här på forumet.

jamen absolut en ide jag köper direkt, kan du tipsa mig om ett namn vore de superbra!!

Skämtar bara :D Såklart köpte jag inte den där styggelsen jag postade :pirate:

Måste nog visa klockan jag faktiskt plocka upp innan jag blir portad från denna tråd. Självklart handlar det om en klocka som är lite mer "on topic".

IMG_20180326_160036_601.jpg

Som vissa av er vet har jag postat om denna sen i december när de första ryktena började sprida sig om en grön Luminor 44mm.

.. en PAM911.. Vad annars?

Grön tavla, nya 44mm caset, 300m WR, skruvar, Paneristimodell, ingen "8 days" text och guldvisare? Fanns inte på kartan att jag skulle missa denna..

Skämtar bara :D Måste nog visa klockan jag faktiskt plocka upp innan jag blir portad från denna tråd. Självklart handlar det om en klocka som är lite mer "on topic".

.. såklart handlar det om en PAM911.. Vad annars? Grön tavla, nya 44mm caset, 300m, skruvar, Paneristimodell, ingen "8 days" text och guldvisare? Fanns inte på kartan att jag skulle missa denna..

Såklart köpte jag inte den där styggelsen jag postade :pirate:
Bill och Bull, Knoll och Tott, @Palenkovich och @azcii

Grattis till en riktig klocka då ;)

Edit: syftar såklart på att ni köper samma saker, om det inte framgick :)

Måste nog visa klockan jag faktiskt plocka upp innan jag blir portad från denna tråd. Självklart handlar det om en klocka som är lite mer "on topic".

Grön tavla, nya 44mm caset, 300m WR, skruvar, Paneristimodell, ingen "8 days" text och guldvisare? Fanns inte på kartan att jag skulle missa denna.. Som vissa av er vet har jag postat om denna sen i december när de första ryktena började sprida sig om en grön Luminor 44mm.
Men nej så trist :)

Fint. Passar dig. Menar jag. :D

Bill och Bull, Knoll och Tott, @Palenkovich och @azcii

Grattis till en riktig klocka då ;)

Edit: syftar såklart på att ni köper samma saker, om det inte framgick :)
Tack! Strike 2/3.. Än finns det hopp

Snyggt, stort grattis!!
Fan saknaden efter en panna blir inte mindre med ytterligare en grym panna-unboxing,,, jag bara längtar tills dess jag får loss stålar om 2 veckor drygt.. då blir det paneraifrenzy utan dess like!
Tack!

Fan vad spännande! Ska bli riktigt kul att följa utvecklingen. Nu har du ju höjt förväntningar något enormt

Som vissa av er vet har jag postat om denna sen i december när de första ryktena började sprida sig om en grön Luminor 44mm.

Grön tavla, nya 44mm caset, 300m WR, skruvar, Paneristimodell, ingen "8 days" text och guldvisare? Fanns inte på kartan att jag skulle missa denna..
Pust, det här är inte bra för mina nerver, men nu är jag lugn. Grymt fin Panna! Grattis!

Tack! Strike 2/3.. Än finns det hopp

Tack!

Fan vad spännande! Ska bli riktigt kul att följa utvecklingen. Nu har du ju höjt förväntningar något enormt

Det kommer bli en och annan udda modell, jag har ju provat det mesta men det finns en som jag hoppas på såklart och det är en feting men det gäller att hitta en till rimligt pris, komplett osv.. :)

Grattis! Otroligt fin. :) :panerai:

Grattis!!! Blev lite orolig när jag såg APn..

Inte så mycket att säga mer än STORT GRATTIS!!
Som @kmg påpekade finns det två Risti här med lite extra god smak ;):D

Stort grattis!! Fan nu är man bra sugen på att måla om sin 510... :hilarious:
Två st 911 i vårt lilla community. Det måste ändå vara högst 911 per capita i världen?!

Stort Grattis !

Så lika, men ändå så olika:

• Korv vs Smörgås
  • Stålvisare(confirmed by @mårt) vs Guldvisare
  • Vanlig lume vs ecru lume
  • ETA vs 8 days in-house
  • Glasbaksida vs stålbaksida
  • Gamla 44mm vs nya 44mm (boett)
  • Kuperat glas vs (nästan) helt platt glas
  • .. och så klart svart tavla vs grön tavla

Några andra roliga detaljer:
  • Större subsekund på 111
  • Större text på 911
  • Tavlan är 1mm större på 911 (diameter)
  • Glasringen liiiiite tjockare på 111
  • Tavlan sitter liiite längre ner på 911

MVIMG_20180327_010827.jpg

MVIMG_20180327_010842.jpg

Senast ändrad:
Hej på er alla...
Jag har följt den här tråden ett bra tag men inte tagit mig tid att skriva något. Det är verkligen kul att gå in och titta på alla era fina klockor. Själv har jag lite av ett dilemma nu när jag sitter på två Pannor. En 510 och en 359:a. Jag gillar ju så klart båda men kan inte riktigt motivera att ha båda kvar=). 359:an är mitt senaste inköp och den är jag riktigt nöjd med.
Jag får väl simultanköra dom ett tag och sedan se vilken jag behåller=)
//JMW

• Korv vs Smörgås
  • Plastvisare vs Guldvisare
  • ETA vs 8 days in-house

• Större text på 911

Tack för kul info! Mycket roligt att få veta de små skillnaderna som inte många kommer o uppmärksamma.

Är du säker på att 111s visare är gjorda på plast? Det är målad metall vad jag vet.
Kan du visa det kupade safiret från sidan? På de bilderna du har ser de likadana ut. Ju mer kupat glaset blir desto mindre reflektioner kommer man få. Så det är en mycket bra uppdatering.

Senast ändrad:

• Korv vs Smörgås
  • Plastvisare vs Guldvisare
  • ETA vs 8 days in-house

• Större text på 911

Det ljusa bandet lär inte vara så tråkigt på 911an :wideyed:

Måste säga att stålbaksida + borttagning av 8 days-texten + guldvisare är det ballaste med 911. Grön tavla i all ära men ovanstående skulle jag, nästan, kunna döda för :)

Tack för kul info! Mycket roligt att få veta de små skillnaderna som inte många kommer o uppmärksamma.

Är du säker på att 111s visare är gjorda på plast? Det är målad metall vad jag vet.
Kan du visa det kupade safiret från sidan? På de bilderna du har ser de likadana ut. Ju mer kupat glaset blir desto mindre reflektioner kommer man få. Så det är en mycket bra uppdatering.
Kan mycket väl vara stålvisare. Jag baserar min info på vad Nymans svarade mig för ett par år sen. Alltid tyckt det låter lite skumt med tanke på klockans prisklass. Redigerar mitt inlägg

Kan mycket väl vara stålvisare. Jag baserar min info på vad Nymans svarade mig för ett par år sen. Alltid tyckt det låter lite skumt med tanke på klockans prisklass. Redigerar mitt inlägg
Kan vi gå till botten med det? Plastvisare på en Panerai? Det måste vi klara ut för då gäller det säkert också fler basemodeller. Jag tänker närmast på 010/301/302/113/114 (vittavlade) basemodeller som jag letar efter, även om suget efter en gröntavlad bubblar upp allt starkare. Har verkligen Panerai monterat in plastvisare i någon modell hittills? Det är den stora frågan. Var finns svaret?

Tillbaka
Topp