Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Så lika, men ändå så olika:
- Korv vs Smörgås
- Stålvisare(confirmed by @mårt™) vs Guldvisare
- Vanlig lume vs ecru lume
- ETA vs 8 days in-house
- Glasbaksida vs stålbaksida
- Gamla 44mm vs nya 44mm (boett)
- Kuperat glas vs (nästan) helt platt glas
- .. och så klart svart tavla vs grön tavla
Några andra roliga detaljer:
- Större subsekund på 111
- Större text på 911
- Tavlan är 1mm större på 911 (diameter)
- Glasringen liiiiite tjockare på 111
- Tavlan sitter liiite längre ner på 911
Jag lever i sinnebilden att alla visare är i ädelmetaller för att de inte ska rosta. Börjar de spara in på det snackar vi ören. Mer kan det inte skilja i ren produktionskostnad. Den enda av mina klockor som jag ser har plastvisare är en träklocka för 100 kr så jag hoppas Panerai har ädelmetallsvisare rakt av.Jag har plockat ut ett par sådana där svarta Paneraivisare och de jag höll i var då inte plast. Tunn metall.
Jag är fet part i målet... Men f---n vilken bra Panna!
Jag vill också ha en !
Skämtar bara Såklart köpte jag inte den där styggelsen jag postade
Måste nog visa klockan jag faktiskt plocka upp innan jag blir portad från denna tråd. Självklart handlar det om en klocka som är lite mer "on topic".
Som vissa av er vet har jag postat om denna sen i december när de första ryktena började sprida sig om en grön Luminor 44mm.
.. en PAM911.. Vad annars?
Grön tavla, nya 44mm caset, 300m WR, skruvar, Paneristimodell, ingen "8 days" text och guldvisare? Fanns inte på kartan att jag skulle missa denna..
Nä, risken finns att det är så..Riktigt fin! Men man kan ju hoppas att du tröttnar snart så kan man hugga den beggad
Sen är ju @Palenkovich 671:a kanske min "the one that got away" love of all times, men den kommer han ju tyvärr aldrig tröttna på.
372 är pound-for-pound den bästa pannan enligt mig. Så stört mycket panna per buck.Aha #azciishot som gäller alltså
De kallar mig inte flippzci för ingenting, men blir nog svårt att tröttna på denna...Riktigt fin! Men man kan ju hoppas att du tröttnar snart så kan man hugga den beggad
Sen är ju @Palenkovich 671:a kanske min "the one that got away" love of all times, men den kommer han ju tyvärr aldrig tröttna på.
Aha #azciishot som gäller alltså
Såja, now we're talking. Spread the word. Börja använd #azciishot på instagram också. #azciishot är det nya #nofilter och #wokeuplikethis.Tog en på 512
Ska erkänna att jag sneglat på den lite, är faktiskt sugen.Kommer för övrigt behöva sälja 736an ganska snart... Finns det inget intresse här får jag nog helt enkelt svälja min stolthet och sälja den till luxurywatches för långt under marknadspris. Orkar inte vända mig internationellt..
Haha ja jävlar va jag vill ha den där! Enda molnet på himlen är väl storleken, men de ska ju kikas närmre på.Ska erkänna att jag sneglat på den lite, är faktiskt sugen.
Men insåg att jag inte hade pengen just nu att lägga på den.
Och måste låta 372:an vara enda pannan hemma en stund..
men hoppas verkligen du får den såld på forumet.. kan tänka mig att LW bjuder skräp.
@Wydestream aka "Flipper" köp nu azciis gröning, jag vet ju att du är sugen
Så kan jag ta över den när du tröttnat För då har jag säkert hunnit möblera om själv
Såja, now we're talking. Spread the word. Börja använd #azciishot på instagram också. #azciishot är det nya #nofilter och #wokeuplikethis.
En handflatsbild säger mer än tusen ord.. Exempelvis ser man direkt att @Kim är gift/förlovad. I @Matts fall kan 372an eventuellt dölja ringen.
#patetisktförsöktillattpromoteazciishot
Jag vet inte om jag moraliskt sett ska gilla det här...Ringen döljs av 372:an. Inte medvetet men något freudianskt över det är det nog då frugan tror att 372:an kostar ungefär samma som 112:an. Jag har inte ljugit om priset ( för hon har inte frågat) men inte berättat allt om man säger så, ni vet hur det är
Jag vet inte om jag moraliskt sett ska gilla det här...
Jag både förstår och gillarDet räcker om du förstår
Det blir inte mer moraliskt för det.Jag både förstår och gillar
Jag har försökt testa mig till 47mm med lugs, men det fungerar bara som fotboja tyvärr...Kommer för övrigt behöva sälja 736an ganska snart... Finns det inget intresse här får jag nog helt enkelt svälja min stolthet och sälja den till luxurywatches för långt under marknadspris. Orkar inte vända mig internationellt..
Nä, men roligt är detDet blir inte mer moraliskt för det.
Japp. Och lite ok är det. Tror jag.Nä, men roligt är det
Så länge det inte är omoraliskt så ligger man väl ändå på plus på den moraliska skalan?Det blir inte mer moraliskt för det.