• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Boys, I need some help! Tog beslutet för snart ett halvår sen att sälja min PAM392, något jag ångrar. Nu är jag sugen på att köpa igen den.. men skulle man ta och välja PAM1392 ist? Vet dock inte riktigt vad jag tycker om den brunaktiga vintage tonen i index. Any thoughts?
1392 is the shit! Ecru är vackert! Det blir inte bättre! Köp!

nu är det ingen dealbreaker för mig och jag tycker 100m WR duger fint, men hur resonerar ni andra kring att 372an och 422an likt nya luminor "bara" har 100 m? pam01000, 632 mfl får ofta skit just pga WR, men aldrig hört någon säga samma om ex 372. Trumfas WR på 372 av den "historiska korrektheten" mot tidiga panerai-modeller? Hur resonerar ni?

Har någon förresten tips på var man finner snygga band med 26/22mm bredd (för det är väl passande 380)? Hittar mest 24mm ute. Letar främst efter något ljusbrunt lite tunnare.

nu är det ingen dealbreaker för mig och jag tycker 100m WR duger fint, men hur resonerar ni andra kring att 372an och 422an likt nya luminor "bara" har 100 m? pam01000, 632 mfl får ofta skit just pga WR, men aldrig hört någon säga samma om ex 372. Trumfas WR på 372 av den "historiska korrektheten" mot tidiga panerai-modeller? Hur resonerar ni?
Kan det vara känslan av att de nergraderat dessa bettaroonis till snap-on caseback och pinbars? Finns ju inget alternativ med 300m WR till exempelvis 372.. Skulle det göra det skulle nog de flesta föredragit den.

Jag säger som @azcii att det är nedgraderingen som är grejen.

Tillbaka
Topp