• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ja, alltså, min åsikt är ju att det är ganska få OEM-band som är sköna från början, men det finns massor med aftermarket som är underbara direkt. Jag har ett som @MickeJ har snickrat ihop på min 1359 som sitter som en smäck.

Mm måste fixa en panna sen har jag en drös med folk/siter jag tänker beställa straps ifrån har en lista som är sparad som jag tror var du som skrev recensioner på, @mårt

Klena handleder är en förbannelse om man gillar Panerai. Det här har jag kommit fram till att funkar hyfsat på mina 16.5cm:
- Luminor 44mm med manuellt verk. Automatarna bygger för mycket på höjden.
- Radiomir 45mm, helst med wirelugs så lug till lug måttet minimeras.
- Submersible 42mm

Just nu har jag en PAM183. Uppfyller inte det du efterfrågar eftersom den saknar datum och har manuellt verk men en riktigt fin instegspanna. Jag hade kollat på en PAM1312 om jag var du. Lycka till!

Tack för input, japp får kolla in 1312 annars som du säger radiomir med wire vilket är betydligt mindre... submersible ser jag i dagsläget ej som aktuell, får bli sen isåfall och då måste jag stuva om i klocklådan också :)

Kul diskussion att följa. Också väldigt inne på 1392, mest eftersom 388 verkar vara svår som f-n att få tag på. Jag velar med den blå visaren bara. Behöver nog se den irl.

Kul diskussion att följa. Också väldigt inne på 1392, mest eftersom 388 verkar vara svår som f-n att få tag på. Jag velar med den blå visaren bara. Behöver nog se den irl.

Jo just den blå visaren är för mig också en extra detalj som jag gillar... men annars va tycker du om 505 och även dem keramiska varianterna? Dem är ju mer eller mindre lik 388 fast annat boett material

Jo just den blå visaren är för mig också en extra detalj som jag gillar... men annars va tycker du om 505 och även dem keramiska varianterna? Dem är ju mer eller mindre lik 388 fast annat boett material

De är inget för mig. Den vackraste pannan tycker jag är 183, men den är tyvärr för stor för mig (tror jag). Perfekt tjocklek dessutom. Jag har testat 392 irl och älskar den. Kändes mycket mindre än hur jag hade föreställt mig den, vilket var en mycket glad överraskning.

De är inget för mig. Den vackraste pannan tycker jag är 183, men den är tyvärr för stor för mig (tror jag). Perfekt tjocklek dessutom. Jag har testat 392 irl och älskar den. Kändes mycket mindre än hur jag hade föreställt mig den, vilket var en mycket glad överraskning.

183 är väl samma storlek som en 388... wirelugs gör att den sitter rejält bekvämt, så jag upplevde 380 idag iaf.

183 är väl samma storlek som en 388... wirelugs gör att den sitter rejält bekvämt, så jag upplevde 380 idag iaf.

Ja, det har du ju rätt i.. blir förvirrad av refsen nu. Vilken är 42an med wire lugs nu igen? 337 va? Där är en grail. Men jag vill gärna testa 388an eftersom det mycket riktigt är som du säger med passformen.

Skulle ge 183 ett försök till om du gillar den. I och med wirelugs och att den är rätt tunn sitter den bra på mig. En panna ska vara lite stor.
20180324_112441.jpg

Har tittat i denna tråden oroväckande mycket dom sista veckorna...
Finns kanske avhandlat, men vad är det för lug-lug mått på de olika boetterna?

• Like
Reactions: PJW
Har tittat i denna tråden oroväckande mycket dom sista veckorna...
Finns kanske avhandlat, men vad är det för lug-lug mått på de olika boetterna?
Det är olika, för boetterna är inte helt lika fastän de kan ha samma namn och bredd. Så, mitt smartaste tips är att googla "Pam XXX Bernard" för Bernardwatches, om de har sålt modellen, är väldigt duktiga på att mäta rätt.

Tillbaka
Topp