Före 2010 var jag så gott som OWG och körde billiga modeklockor. Jag kände helt enkelt inte till den här världen och det enda som var typ känt var för dyrt för min hjärna då. Det är fortfarande för dyrt såklart, men man har ju en annan hjärna idag.
Men, jag hade ett par versioner av Axcent Turbo, som är Panerai-stora med en halvliknande form. Så, efter att någon tipsat mig om Alpha-klockor och jag skaffaten Daytona-kopia, hamnade jag i F71 (Affordables) på WUS där jag snabbt fann min väg in i PaneraiHomage-tråden där. I början av 2012 skaffade jag Alphan (som jag sedan krängde till
@RicVin s fru) och i slutet av 2012 hade jag två Ferrari-homage, en 359-homage, en 630-homage och början till vad som senare blev min 605-homage (den enda av mina homage som jag har kvar).
2014 skaffade jag KS-konto och började direkt bråka med folk, så jag lämnade igen. Jag skaffade en Magrette, en Benarus och några andra lite mindre hemmabyggda Panerai-liknande klockor och var nöjd. Så då gick min resa mot andra typer av klockor ett tag och samlingen ökade rejält med mängder med affordables (samt Sinn, Oris, Hamilton, m.m. som är lite dyrare än definitionen av affordables).
Det var först i juni 2015 när min fejk-359:a gick sönder, som jag kikade in på KS igen och hittade en riktig 359:a till salu för en slant som på något vis var helt galet hög men ändå kändes rimlig (även enligt min fru) med tanke på att jag suktat efter den i 3 år. Jag trodde dock det skulle stanna vid den, men så gick jag ju med i den här tråden... eller ja, någon månad före min första Panerai så köpte jag ju min första Panerai
dvs. Ferrarin. Men den var inte poppis på KS i stort hade jag förstått, så jag vågade aldrig in i tråden på riktigt. Men, sen gick det fort. Jättefort.
Och idag gillar jag klockor som jag aldrig trodde jag skulle gilla. Jag tittar till och med på de med icke-ecru-index ibland, även om jag inte skaffat en än. Submersible växer även på mig. Jag är ingen bronzo-snubbe även om jag idag till skillnad för ett år sedan kan förstå poängen. Men, BMG:n vore trevlig. Dock köpte jag en ny Magrette härommånaden som väl täcker dykbehovet.