• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Det är lite svårare att fota många klockor @azcii :) Fast oskärpan i de båda bilderna nedan går väl inte att ursäkta. :D Vad gillar du min gröna kudde, förresten?

IMG_8389.jpg

Bonus-oskärpa:
IMG_8387.jpg
Snyggt! Jag är avundsjuk men har som mål att bräcka dig någon dag :).
Nu kan man ju aldrig ha för många...men känner du att någon överlappar den andra lite för mycket? Tänker om man vill sprida samlingen design- och användningsmässigt. Är det den du (eventuellt) kommer sälja? Hur resonerar du?

Nu kan man ju aldrig ha för många...men känner du att någon överlappar den andra lite för mycket? Tänker om man vill sprida samlingen design- och användningsmässigt. Är det den du (eventuellt) kommer sälja? Hur resonerar du?
Ja, det är ju därför jag faktiskt fortfarande har 416 ute till försäljning. Den överlappar de andra på en del punkter. Jag vet dock inte riktigt hur jag vill sprida samlingen mer ... det är ju submersible då som jag "saknar", men de är inte optimala tycker jag, inte som min Magrette Kara :D

Eller ja ...
upload_2018-3-30_19-54-58.png

Och det är klart du kommer bräcka mig. :) Vad tänker du själv, om plånboken fanns och frun inte klagade, vilken är nästa samt nästnästa panna?

Och det är klart du kommer bräcka mig. :) Vad tänker du själv, om plånboken fanns och frun inte klagade, vilken är nästa samt nästnästa panna?
En 372 (alt 674), en 1024, en 620 (alt 740). Oklart vilken jag vill hugga först. Tror det får bli en radiomir 1940 sett till behovet av något ”litet” som smiter under manschetten.

En 372 (alt 674), en 1024, en 620 (alt 740). Oklart vilken jag vill hugga först. Tror det får bli en radiomir 1940 sett till behovet av något ”litet” som smiter under manschetten.
674 har jag sneglat på mycket. Den är rimlig. :) Jag hade tagit en 1305 istället för en 1024, iofs.

Kan du ranka dina klockor efter hur mycket du gillar de?
Knappt. Det är ett myller av kärlek. :) Dessutom nyttjar jag dem lite olika, så det är svårt att jämföra.

Men, det är 1359:an som är go-to-watch mest hela tiden nu. Har inte känt så för någon annan klocka någonsin, tror jag. Sjukt sjukt sjukt bra. 605:an hade nog varit go-to-watch om den hade varit en aning mindre, faktiskt. Det vore coolt om Panerai gjorde 372 etc. i typ 45mm snart. Jag kan ta en med blå sunburst, tack.

Knappt. Det är ett myller av kärlek. :) Dessutom nyttjar jag dem lite olika, så det är svårt att jämföra.

Men, det är 1359:an som är go-to-watch mest hela tiden nu. Har inte känt så för någon annan klocka någonsin, tror jag. Sjukt sjukt sjukt bra. 605:an hade nog varit go-to-watch om den hade varit en aning mindre, faktiskt. Det vore coolt om Panerai gjorde 372 etc. i typ 45mm snart. Jag kan ta en med blå sunburst, tack.
Förstår dig, känner likadant. På handleden är nog 111an fortfarande favoriten.. På handflatan är bronzon favoriten... På bild är 372an favoriten (liiite för stor).. 911an behöver jag mer tid med , men är sjukt nöjd hitils iaf.

Tidrapport på 911:an med mätning i 48 timmar onsdag kväll tills nu; ca -0,4 s/dygn. Helt makalöst resultat och en mycket glad överraskning. Är ju mentalt skadad av min tidigare 590 med det galopperande P.5000-verket :D
Riktigt roligt att den under första dygnen efter full uppvridning går så otroligt jämnt; det är ju rätt vanligt att manuella verk rusar lite extra just första tiden efter full uppvridning.. Hoppas nu den håller takten de 8 dygnen ut..

Fick en kommentar på instagram nyss från Rubber B - Official. Hade frågat för längesedan om det var någon Panerai 42mm lösning i pipeline. Nu ska det tydligen vara något på gång! Quote - ”Unique sollution for Panerai 42mm coming soon”

Lite kul tycker jag som gillar deras design på sina straps!

Fick en kommentar på instagram nyss från Rubber B - Official. Hade frågat för längesedan om det var någon Panerai 42mm lösning i pipeline. Nu ska det tydligen vara något på gång! Quote - ”Unique sollution for Panerai 42mm coming soon”

Lite kul tycker jag som gillar deras design på sina straps!
Det var goda nyheter!

Jag har handlat en del från Ted Su. Tror jag köpte ett baby hornback från hans outlet. Sålde det i så fall då jag tycker de vanliga "croc belly" passar mig bättre. Mjuka band från start i alla fall, inte som Panerais egna.

Ah nice, mm kollat på vanliga med men baby hornback va ju riktigt nice struktur på, lite mer än vanliga men inte lika overkill som regular hornbacken... även sugen på trapezoid strapen...

Grymt trevligt att det är gjort på nolltid att byta band. Bara att ha några extra i fickan tillsammans med en tandpetare. :D
image.jpeg

Det gröna är fint. Jag har Croc Belly. Jag gillar Ted Su:s straps. Mjuka och följsamma som sagt, sitter riktigt skönt direkt.
IMG_0978 as Smart Object-1.jpg

Ah nice, mm kollat på vanliga med men baby hornback va ju riktigt nice struktur på, lite mer än vanliga men inte lika overkill som regular hornbacken... även sugen på trapezoid strapen...

Jag har tre stycken därifrån just nu. Hittade lite gamla poster på dem.

Förresten....

När jag plockade ut min 911 frågade jag säljaren hur det går med BMG tech, varför den inte släppts ännu osv... Då sa han att de vill vara extra säkra på att materialet håller långsiktigt innan de släpper klockan, så det kan ta ett tag till.

Jag frågade också om han kunde läcka någon ny info... Han sa att något "helt nytt" kommer släppas snart, som inte visades under sihh. Då frågade jag om han menar en helt ny "line", men så var det inte.. mer än så kunde han inte säga

Förresten....

När jag plockade ut min 911 frågade jag säljaren hur det går med BMG tech, varför den inte släppts ännu osv... Då sa han att de vill vara extra säkra på att materialet håller långsiktigt innan de släpper klockan, så det kan ta ett tag till.

Jag frågade också om han kunde läcka någon ny info... Han sa att något "helt nytt" kommer släppas snart, som inte visades under sihh. Då frågade jag om han menar en helt ny "line", men så var det inte.. mer än så kunde han inte säga
Jag gissar på någon luminor 44 mm. Kanske med kul komplikation alt ny taveldesign.

Tillbaka
Topp