Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
38 finns inte.Efter lite googlande utan resultat undrar jag om det är någon här som har koll på när de nya modellerna brukar komma till AD? Har länge funderat på en luminor men då 44 är för stort och 42 på gränsen tänkte jag med viss skepsis ge 38an en chans.
Finns väl en ny Due på 38mm på väg?38 finns inte.
Finns väl en ny Due på 38mm på väg?
Gör det?Finns väl en ny Due på 38mm på väg?
Korrekt.Finns väl en ny Due på 38mm på väg?
Tror samma.Korrekt.
Och när den kommer vet knappt ADs eller butikerna heller. Men, efter sommaren gissar jag.
Skälet till min tro är att de flesta modellerna dök upp i augusti från förra SIHH.Tror samma.
Korrekt.
Och när den kommer vet knappt ADs eller butikerna heller. Men, efter sommaren gissar jag.
Tror samma.
Skälet till min tro är att de flesta modellerna dök upp i augusti från förra SIHH.
42 blir säkert bra.Tack för snabbt svar. Augusti känns långt bort, känner behovet av en trevlig sommarklocka. Jag kanske får återbesöka någon av modellerna i 42mm.
Indeed. Grönt är skönt.
Tycker den där gör sig bra hela tiden, bilderna i din annons är ju magiska!I direkt solljus kommer den militärgröna tavlan fram som mest
![]()
Tack! Klockan i annonsen (736) är en annan, men exakt samma färg på tavlan som denna (911). 736an är till och med ännu mer tacksam att fota pga det kuperade glaset.Tycker den där gör sig bra hela tiden, bilderna i din annons är ju magiska!
Tack! Klockan i annonsen (736) är en annan, men exakt samma färg på tavlan som denna (911). 736an är till och med ännu mer tacksam att fota pga det kuperade glaset.
Sådärja! Äntligen, efter fantastiskt lång betänketid, är nu min första panna på ingång. Ska bli enormt kul!
Sista dagarnas väntan känns lite som att vara gravid i 23:e månaden...
skall bli riktigt skoj kompis att se den i verklighet!Sådärja! Äntligen, efter fantastiskt lång betänketid, är nu min första panna på ingång. Ska bli enormt kul!
Sista dagarnas väntan känns lite som att vara gravid i 23:e månaden...
Glaset är faktiskt liiiiite kuperat(samma glas som på 510/560?), men skulle föredragit ett likadant glas som på 111an, dvs lite mer kuperat och lite tjockare. Tror inte det var något specifikt önskemål.Apropå kupat glas vs platt. 911:an kommer ju med platt glas. Hur påverkar det känslan/upplevelsen jämfört med kupat. Var platt glas något speciellt paneristiönskemål?
PAM422Vad blev det för panna?![]()
Paketöppning med skumpa!skall bli riktigt skoj kompis att se den i verklighet!
love it!!Paketöppning med skumpa!![]()
Nice.Tänk att efter alla möjliga Pannor under flera år ledde fram till denna!
![]()
Nja, mitt race har varit mellan 44 och 47 mm. Jag ville ha guldvisare och dome:at glas. Så det stod väl egentligen mest mellan 372, 422 och 289 för mig till slut. Men stål känns rätt som första panna och är ju även lite trevligare mot spargrisen. Och 422 med sin härliga PR på baksidan vann för mig!Kollade inte du efter en mindre panna eller har jag blandat ihop dig med någon annan? 422 är 47mm?![]()