• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ibland har man tur, detta var minst sagt oplanerat och det gick inte att motstå när erbjudandet dök upp.
Tavlan är helt magisk, den skiftar färg hela tiden.

IMG_3126.jpg

IMG_3125.jpg

IMG_3122.jpg

IMG_3121.jpg

PAM911! :)
Vad är det för strap? Ser ju ut att vara helt perfekt för 911an.

Jadå :) Nu när Fiddy'n outats så är det helt klart en pjäs jag vill ha in, sen beror det på om jag hittar ett bra exemplar (+logistikfrågan), annars tar jag in 372 igen. Sen är det en eller två till ytterligare som ska in beroende på hur allting faller ut :)
Gillar hur du tänker! Blir extremt spännande att följa :)

Jadå :) Nu när Fiddy'n outats så är det helt klart en pjäs jag vill ha in, sen beror det på om jag hittar ett bra exemplar (+logistikfrågan), annars tar jag in 372 igen. Sen är det en eller två till ytterligare som ska in beroende på hur allting faller ut :)
In med fiddyn! Vi har redan massa 372or på forumet.

(och jag har aldrig klämt på en fiddy, det vill jag göra :rolleyes:)

Grattis!!

Men hur är det nu ordspråket går ”two is company, three is a croud” ;) Inga bråk på våra framtida GTGer nu grabbar!

Ibland har man tur, detta var minst sagt oplanerat och det gick inte att motstå när erbjudandet dök upp.
Tavlan är helt magisk, den skiftar färg hela tiden.

IMG_3126.jpg

IMG_3125.jpg

IMG_3122.jpg

IMG_3121.jpg

PAM911! :)

Den är snygg dendär :) har du testat den på gummi?

Tack! Jag älskar Radiomir boett och tycker den blir snyggast när matt. Och att keramiken är reptålig är en stor plus för mig.
Ärligt talat vill jag inte betala vad Panerai begär för en 26mm gummi - misstänker att jag inte ska gilla det och har inga 47mm Luminor att använda gummibandet med.
Däremot går det lika bra att bada med ett rätt läderband (inte OEM). Jag brukar smörja bandet med Nivea när det har torkat.

Beställde ett strap från HURRICANE 13 efter att ha sett denna bild (som jag postat förut).

Screenshot_20180404-200047_1rkdkd.png

Bad honom göra ett exakt likadant och fick rätt cola bilder under tillverkningen. Här är några av de (var ok med han att jag postade de här):

IMG-20180404-WA0007.jpg

IMG-20180404-WA0015.jpg

IMG-20180404-WA0020.jpg

IMG-20180404-WA0035.jpg

Beställde ett strap från HURRICANE 13 efter att ha sett denna bild (som jag postat förut).

Bad honom göra ett exakt likadant och fick rätt cola bilder under tillverkningen. Här är några av de (var ok med han att jag postade de här):

IMG-20180404-WA0007.jpg

IMG-20180404-WA0015.jpg

IMG-20180404-WA0020.jpg

IMG-20180404-WA0035.jpg
Riktigt nice!

Fick för övrigt svar från Adem nyss och han kommer (såklart) göra en ny strap åt mig i 22mm.. Synd att det blev fel två gånger i rad men han tar hand om det snyggt iaf

Tack! Jag älskar Radiomir boett och tycker den blir snyggast när matt. Och att keramiken är reptålig är en stor plus för mig.
Ärligt talat vill jag inte betala vad Panerai begär för en 26mm gummi - misstänker att jag inte ska gilla det och har inga 47mm Luminor att använda gummibandet med.
Däremot går det lika bra att bada med ett rätt läderband (inte OEM). Jag brukar smörja bandet med Nivea när det har torkat.

Är inne på en svart panna med, lite rädd att jag ska slå bort en flisa bara
Din är 45mm?

Är inne på en svart panna med, lite rädd att jag ska slå bort en flisa bara
Din är 45mm?

Yes, PAM292 liksom PAM384 är 45mm. Jag har inte hört om någon som slog sönder en keramisk boett utan att tappa klockan i golvet. Vill du ha en svart panna är det mycket billigare att köpa en keramisk Radiomir. 292 blev mycket prisvärd de senaste åren. Nästan alla PVD/DLC modeller är dyrare (det finns inga Radiomir) och är lättare att repa. Då blir det en nästan helt svart panna :D Composite gillar jag inte - "mjuk" klocka (aluminium) med en reptålig beläggning.

IMG-20180404-WA0007.jpg

IMG-20180404-WA0015.jpg

IMG-20180404-WA0020.jpg

IMG-20180404-WA0035.jpg

Bra val. Oleg är en god vän och han gör fantastiska band. Du kommer att bli nöjd. Jag tycker att hans band är nästan bättre än respektive OEM.

Tillbaka
Topp