Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Beställde ett strap från HURRICANE 13 efter att ha sett denna bild (som jag postat förut).
Det där är ett riktigt snyggt strap. Hur får man kontakt med denne Hurricane 13?
Bad honom göra ett exakt likadant och fick rätt cola bilder under tillverkningen. Här är några av de (var ok med han att jag postade de här):
http://straps-hurricane13.blogspot.se/?m=1Fanns någon hemsida?
26-27 mm är ett mörker jämfört med 22- och 24-band. 26 mm funkar också på en med wire lugs.Ni som haft/har radiomir med 27mm band, är det mycket sämre utbud eller drygare att hitta bra straps jämfört med 22/24mm?
@Magnusen ett annat aber med att hitta band till en radiomir med wire lugs är att den inte gör sig så bra med för tjocka band. Så även om du hittar 26-27 mm-band så kan det vara så att de inte blir så snyggt. Något @micke_s även kan intyga.26-27 mm är ett mörker jämfört med 22- och 24-band. 26 mm funkar också på en med wire lugs.
då så, då brukar inte tjockleken på band vara något problem...Tack för tips! Lutar rätt hårt åt luminor 1950 modellerna!
Japp - Jag har inte själv testat detta band men Mays Berlin Project Arillo 1930 Minimal Stitch skulle vara helt freaking awesome på en Radiomir!
Ska bli spännande att se vad som kommer härnäst!Goood morning indeed! Jag tar ut julafton lite tidigt i år, ~3 dagar till nästa panna!
Pam911
Tänker du på OEM så stämmer det nog. Beställer man från tillverkare här på forumet t. ex. så beställer man i de mått man vill ha.Ni som haft/har radiomir med 27mm band, är det mycket sämre utbud eller drygare att hitta bra straps jämfört med 22/24mm?
Hörde att han gett någon första intervju efter tillträdet men inte lyckats hitta den änVisst gick AB i pension 1a april ? Har nya CEO:n gjort något uttalande ännu?
Men det där är inte särskilt tjockt jämfört med mycket som säljs. Det är väl typ 4 mm där det är som tjockast stoppat? Men iom att det inte är stoppat längs kanterna upplevs det rätt tunt ändå.Panerai Radiomir 388 med original alligator. Jag tycker det är elegant, tjock och snyggt. Jag förstår inte riktigt diskussionen, att Radiomir med 1930-talscaset och wirelugs inte skulle passa med tjocka band. Jag tycker de gör det, men absolut bäst när de får vara vresiga. Jag kan förstå att det kan bli annorlunda om man "råa ner" en Radiomir tillbaka till 30-talet. Då kan jag köpa att tunnare bruna vintagestraps passar bättre, men inte de som säljs idag med avsikt att vara dressur. Jag har följt diskussionen kring hur många band det finns till Radiomir 26 mm. För egen del är det inte lika roligt att byta band på en Radiomir eftersom det bästa bandet sattes på direkt. Luminor-modellerna är roligare och mer tacksamma att leka med, tycker jag.
Jaha, finns det tjockare? 5 mm är det här originalet på tjockaste stället i mitten och 3 mm ut mot kanterna, som jag mäter. Då fattar jag vad ni menar. Hade det varit jämntjockt ända ut, hade det varit en helt annan känsla. Tack tack!Men det där är inte särskilt tjockt jämfört med mycket som säljs. Det är väl typ 4 mm där det är som tjockast stoppat? Men iom att det inte är stoppat längs kanterna upplevs det rätt tunt ändå.
Och då går det inte ens att skruva dit skruvarna. Så det är alltså inte estetiskt det inte fungerar, utan tekniskt.Jaha, finns det tjockare? 5 mm är det här originalet på tjockaste stället i mitten och 3 mm ut mot kanterna, som jag mäter. Då fattar jag vad ni menar. Hade det varit jämntjockt ända ut, hade det varit en helt annan känsla. Tack tack!
Jag fattar. Det blir nästan detsamma som att använda stålrör som vissa låter sitta inne i fästet. När man sätter dit wirelugsen finns ingen flexibilitet. Det kan skilja på ynka 1/10 mm men det räcker för att inte få i wirelugsens andra ände i klockans hål där skruvarna sitter.Och då går det inte ens att skruva dit skruvarna. Så det är alltså inte estetiskt det inte fungerar, utan tekniskt.
5-6mm i alla fall...Hur tjocka säljs det när de är så tjocka så de definieras som tjocka?