• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Panerai Radiomir 388 med original alligator. Jag tycker det är elegant, tjockt och snyggt. Jag förstår inte riktigt diskussionen att Radiomir med 1930-talscaset med wirelugs inte skulle passa med tjocka band. Jag tycker de gör det, men absolut bäst när de får vara dressiga. Jag kan förstå att det kan bli annorlunda om man "råar ner" en Radiomir tillbaka till 30-talet. Då kan jag köpa att tunnare bruna vintagestraps passar bättre, men inte på de som säljs idag med avsikt att vara dressur. Jag har följt diskussionen kring hur många band det finns till Radiomir 26 mm. För egen del är det inte lika roligt att byta band på en Radiomir eftersom det bästa bandet redan sitter på. Luminor/Submersible-modellerna är roligare och mer tacksamma att leka med, tycker jag.
LAH_1463.JPG
Håller med ser elegant ut mycket fint.

Lite input om 505 då, kommer man tröttna på den kontra basmodellerna eller en 380? Känns ändå som basmodellerna är väldigt allround.. får ju panik av detta :(

Gillar min speedy FOIS, just för den är väldigt allround iaf i hur jag klär mig och lever... klocka ska jag kunna använda i princip när som med vilka kläder jag än tar fram :) vanliga stålpannorna hade ju fungerat galant för det med.... med det sagt är det ändå något med 505 som lockar...

Gillar min speedy FOIS, just för den är väldigt allround iaf i hur jag klär mig och lever... klocka ska jag kunna använda i princip när som med vilka kläder jag än tar fram :) vanliga stålpannorna hade ju fungerat galant för det med.... med det sagt är det ändå något med 505 som lockar...
1312 FFS!!!

Japp, 1359 hade nog gjort susen också :)
Eller den, ja. Precis. Fast om du är traditionell i ditt panerajraj så ska det ju vara batongerna och inte arabiska siffror all the way round.

Den sitter såååå bra. Såååå allround. Ge mig en med grå sunburst-tavla och det caset så kan @MaziK nästan få köpa tillbaks 605:an. Lägg till ett domglas och den är såld. :)

Eller den, ja. Precis. Fast om du är traditionell i ditt panerajraj så ska det ju vara batongerna och inte arabiska siffror all the way round.

Den sitter såååå bra. Såååå allround. Ge mig en med grå sunburst-tavla och det caset så kan @MaziK nästan få köpa tillbaks 605:an. Lägg till ett domglas och den är såld. :)

Jag är ny i panna tänket, så traditionell eller ej, dit har jag inte kommit än :) men efter att läst alla era resonemang etc så ser man ju vart det barkar åt efter ett tag hehe

Ser en hel del sjukt snygga lume bilder här inne. Förstår inte hur ni får till dem. :) Blir trollbunden av lumen på min 510:a men får aldrig till någon bra bild på det!

Tillbaka
Topp