• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

221B88FF-37ED-4765-A96B-6D676D1DA468.jpeg
D13C038C-F28B-44A5-81B7-2F721182B8C8.jpeg

Tror att många här vart i min lite jobbiga sits. På samma sätt är jag övertygad att om jag skulle lyfta frågan med de som ännu inte blivit nerdragen i träsket skulle undra om allt stod rätt till. Därför är det skönt att hänga här, med sjuka likasinnade...

Semester närmar sig och som alltid, ca 2-3 månader innan börjar jag våndas över vilken/vilka klockor som skall med. Ofta tar jag bara med en klocka. Den som då skall funka till allt och det skall funka att ha den 2-4 veckor utan ombyte.
Har tidigare kört på lite säkra kort som sea dweller eller klassiska submarinern. Stållänk funkar ju till bad & strand samt även på en promendad och shopping.

Nu i år tänkte jag köra pam024, men eftersom läder och vatten inte alltid är bästa vänner så funderar jag på gummit. Problemet är att jag vet inte om jag är bekväm med endast gummit under så lång tid och att växla mellan gummi och läder var gång det skulle behövas...nja, inte min grej helt enkelt. Och ta av klockan för att bada går osså bort helt enkelt.

Skall det bli Panerai eller skall jag köra på något annat?

Hur hade ni gjort?

Tror att många här vart i min lite jobbiga sits. På samma sätt är jag övertygad att om jag skulle lyfta frågan med de som ännu inte blivit nerdragen i träsket skulle undra om allt stod rätt till. Därför är det skönt att hänga här, med sjuka likasinnade...

Semester närmar sig och som alltid, ca 2-3 månader innan börjar jag våndas över vilken/vilka klockor som skall med. Ofta tar jag bara med en klocka. Den som då skall funka till allt och det skall funka att ha den 2-4 veckor utan ombyte.
Har tidigare kört på lite säkra kort som sea dweller eller klassiska submarinern. Stållänk funkar ju till bad & strand samt även på en promendad och shopping.

Nu i år tänkte jag köra pam024, men eftersom läder och vatten inte alltid är bästa vänner så funderar jag på gummit. Problemet är att jag vet inte om jag är bekväm med endast gummit under så lång tid och att växla mellan gummi och läder var gång det skulle behövas...nja, inte min grej helt enkelt. Och ta av klockan för att bada går osså bort helt enkelt.

Hur hade ni gjort?
Tagit med minst två på semester! Alltid minst två ;)

Hur hade ni gjort?
En badklocka och en finklocka? :) Du har inte övervägt något annat material än läder eller gummi då? NATO, Perlon, m.m.? Själv kör jag ju RubberB nästan hela sommaren, det är inte som gummi, det är bättre.

Lutar strakt åt grönt eftersom jag har ett svart org gummi.

Frågan är bara om inget ”lås” följer med...

Buckle not included....

Det ingår ju när man köper till Rolex tex.

Buckle not included....

Är det inte samma enkla spänne som ingår? Ifall man inte köper versionen där man ska plocka loss claspen från Rolex då.

Väldigt sniket om det är så.

Är det inte samma enkla spänne som ingår? Ifall man inte köper versionen där man ska plocka loss claspen från Rolex då.
På Rolex kan man välja vilket lås du vill ha, antingen det vanliga som försöker med rubberB eller med infästning för claspen från Rolex.

I detta fall vettefan om något kommer med..
1363E89A-067E-44F9-BD0F-3F2E6E6340E9.png

Buckle not included....

Jag fick mitt senaste RubberB igår och till det följde det med ett halvtråkigt borstat, men ändock.

Tillbaka
Topp