• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ni med Panerai och manuella verk, drar ni upp dom till det blir stopp eller stannar ni tidigare när där börjar bli lite motstånd?
Det var när jag börja dra upp min fullt ut som jag fick problem men om jag förstått det rätt så ska man kunna dra upp den tills det tar stopp?

Ni med Panerai och manuella verk, drar ni upp dom till det blir stopp eller stannar ni tidigare när där börjar bli lite motstånd?
Det var när jag börja dra upp min fullt ut som jag fick problem men om jag förstått det rätt så ska man kunna dra upp den tills det tar stopp?
Jag tycker de tar stopp utan att börja bli lite motstånd först. Så, jag har kanske inte dragit rejält igenom det in i väggen så att säga?

Okej, nu får jag sluta. Nu har jag en hel hög band på ingång...

Jag fick hem ett nytt RubberB (som sagt) igår. Sedan beställde jag ett Wotancraft #74 för jag tänkte det är dags för en riktig 74. Wotancraft gör ju bra skit. Sen blev det ett canvas från Kyros, för variationen. Och till sist kunde jag inte låta bli Toshis Kudu ... den är alldeles för ball för att jag inte ska ha ett innan det skinnet tar slut. Och nu sitter jag här och surfar fler band, jag får ju skärpa mig.

3D5C5107-0C29-4422-B843-24692EF96FB7.jpeg

Jag drar tills det blir trögt och ibland drar jag så fjädern knäpper men i min 422 tar det inte stopp

3D5C5107-0C29-4422-B843-24692EF96FB7.jpeg

Jag drar tills det blir trögt och ibland drar jag så fjädern knäpper men i min 422 tar det inte stopp
Ja knäpper är nog ett bättre uttryck.
Efter det knäppte till så antog jag att den var fullt uppdragen och längre än så har jag inte vågat dra den. Var lite orolig att det var för långt också eftersom jag fick problem efter det men det är möjligt att dom hade kommit ändå.

Ja knäpper är nog ett bättre uttryck.
Efter det knäppte till så antog jag att den var fullt uppdragen och längre än så har jag inte vågat dra den. Var lite orolig att det var för långt också eftersom jag fick problem efter det men det är möjligt att dom hade kommit ändå.
Jag är ju nybliven paneresti men jag tror att fjädern hoppar ur sitt spår, precis som en automatklocka? För att sedan gå tillbaka i sitt läge i trumman. Men jag vet inte, men är ganska övertygad om att du inte kan dra för långt iaf.

Drar upp min 425 ända tills jag känner att det tar stopp. Blir trögare och trögare och tillslut känns stoppet. Är dock försiktig när motståndet börjar bli kraftigt. Typ "konstaterar" snarare än "utmanar" stoppet.

Jag tänkte gå å kika på Minibasel (en viss tid) för att kolla in Anonimos nya Epurato-serie. Om någon är sugen på att pola så verkar det som att de inte har så många besökare anmälda än som de hade önskat. PM om vi ska synka, annars, gå ändå! :)

Tror att många här vart i min lite jobbiga sits. På samma sätt är jag övertygad att om jag skulle lyfta frågan med de som ännu inte blivit nerdragen i träsket skulle undra om allt stod rätt till. Därför är det skönt att hänga här, med sjuka likasinnade...

Semester närmar sig och som alltid, ca 2-3 månader innan börjar jag våndas över vilken/vilka klockor som skall med. Ofta tar jag bara med en klocka. Den som då skall funka till allt och det skall funka att ha den 2-4 veckor utan ombyte.
Har tidigare kört på lite säkra kort som sea dweller eller klassiska submarinern. Stållänk funkar ju till bad & strand samt även på en promendad och shopping.

Nu i år tänkte jag köra pam024, men eftersom läder och vatten inte alltid är bästa vänner så funderar jag på gummit. Problemet är att jag vet inte om jag är bekväm med endast gummit under så lång tid och att växla mellan gummi och läder var gång det skulle behövas...nja, inte min grej helt enkelt. Och ta av klockan för att bada går osså bort helt enkelt.

Skall det bli Panerai eller skall jag köra på något annat?

Hur hade ni gjort?

Jag har ett gult caoutchouc som du kan få låna om du vill. Det är i gummi. Velcro är klart underskattat för skönare sommarband finns inte. Det andas mer än gummi och sitter åt precis så bra som man vill. Kardborresystemet gör att det justeras in exakt på millimetern och det andas mer än platt gummi mot huden en svettig varm dag. Då vill man gärna ha gummit lite slappare så det finns utrymme för luft. Dessutom är det konstruerat så med ett "lås" som gör det svårt att plocka av utan att du märker det.

Mitt i gummi
918553_png_adapt_916_464.png

Velcro
scEr65c.jpg

Dog alldeles för ung. Folk kallar hans musik överskattad. Det var den aldrig för mig. Han är en av de allra bästa EDM-världen någonsin haft enligt mig.

Fun fact - han var inspirationskällan till mitt något värdelösa nick.

IMG_20180425_194845.jpg
Men han körde väl med en AP och inte Panerai ;)
Hur som helst är det tråkigt när någon så ung dör vare sig man tycker hans musiken är överskattad eller inte.

Tillbaka
Topp