Nja, det är ett mustard om jag inte minns fel.African Kudo?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nja, det är ett mustard om jag inte minns fel.African Kudo?
Tycker personligen att det där slitna kanvas bandet är klart bäst till bronzon.
Svar nej! Ett specialtillverkat band från Bosphorus Straps. Fick kontakta Adem direkt och be honom göra ett lite mer slitet olivgrönt band.Är det ett Panerai originalband?
En "rolig" grej hände i Cancun när jag va där för en dryg månad sen. Var inne hos en Panerai AD och snackade lite... Såg att de hade en 620 inne och att klockan satt på ett grönt OEM strap (ett likadant som 574 sitter på). Jag frågade om det gröna bandet är populärt där och att det är därför de säljer 620 på det.. och de sa att det är så klockan alltid har sålts. Jag sa då att min 620 kom den på ett svart band, inte det gröna. De sa då att klockan i fråga inte är en 620 utan en 574.
Jag sa då att jag är 100% säker på att det är en 620, då 574 är en manuell klocka, utan texten Automatic och "9" på urtavlan.. Samt att den har vanlig lume, ej ecru. De envisades med att jag hade fel.. så jag bad de kolla upp vad som stod på lappen som sitter på klockan. Även där stod det att det var en PAM574... Då bad jag de jämföra serienumret på klockan med det på lappen. De stämde såklart inte överens och de bad om ursäkt.
Undrar hur ofta det händer att någon spontanköper en klocka och får med sig fel klocka hem, utan att ha någon aning om det.
Att det var en AD också är ju pinsamt deluxeEn "rolig" grej hände i Cancun när jag va där för en dryg månad sen. Var inne hos en Panerai AD och snackade lite... Såg att de hade en 620 inne och att klockan satt på ett grönt OEM strap (ett likadant som 574 sitter på). Jag frågade om det gröna bandet är populärt där och att det är därför de säljer 620 på det.. och de sa att det är så klockan alltid har sålts. Jag sa då att min 620 kom den på ett svart band, inte det gröna. De sa då att klockan i fråga inte är en 620 utan en 574.
Jag sa då att jag är 100% säker på att det är en 620, då 574 är en manuell klocka, utan texten Automatic och "9" på urtavlan.. Samt att den har vanlig lume, ej ecru. De envisades med att jag hade fel.. så jag bad de kolla upp vad som stod på lappen som sitter på klockan. Även där stod det att det var en PAM574... Då bad jag de jämföra serienumret på klockan med det på lappen. De stämde såklart inte överens och de bad om ursäkt.
Undrar hur ofta det händer att någon spontanköper en klocka och får med sig fel klocka hem, utan att ha någon aning om det.
Ja, eller tvärtom.. att han får med sig en automatisk klocka hem när han tror den är manuell och märker att klockan aldrig behöver dras uppDen missen är ju inte liten. Ganska stor miss för en säljare i en klockbutik att sälja en manuell som automatisk? Om man vart ovetande som köpare hade man varit lite ledsen när PR är slut och insett att den inte drar upp sig hehe
Ja, eller tvärtom.. att han får med sig en automatisk klocka hem när han tror den är manuell och märker att klockan aldrig behöver dras upp
Allt passar en stjärna.Jag och mina bandproblem...
Bravo! Nice observerat. Fick du något för besväret då?En "rolig" grej hände i Cancun när jag va där för en dryg månad sen. Var inne hos en Panerai AD och snackade lite... Såg att de hade en 620 inne och att klockan satt på ett grönt OEM strap (ett likadant som 574 sitter på). Jag frågade om det gröna bandet är populärt där och att det är därför de säljer 620 på det.. och de sa att det är så klockan alltid har sålts. Jag sa då att min 620 kom den på ett svart band, inte det gröna. De sa då att klockan i fråga inte är en 620 utan en 574.
En klapp på axelnBravo! Nice observerat. Fick du något för besväret då?
Hehe, såg precis samma artikel i mitt fb flöde! Vad säger ni Paneristis, hiss eller diss? För min del är det nog diss... Inte min kopp te alls.
Diss.
Men skulle ljuga om jag sa att jag inte tycker den är liiiite cool ändå
Du skulle tagit det med texten på som skymtar på en av bilderna... ;-)Blev cammo
Jobb...