• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jag tänkte köpa en ny panna i sommar, ska man vänta in de nya luminor marina logo som kommer efter sommaren (väl?) eller köpa något annat? Jag vill egentligen ha en 1950, handjagad och 44 mm, men inget som finns i sortimentet just nu känns så upphetsande inom min budget (40-50 beg). De kommande är nice, men också lite trista...

Tycker de nya basmodellerna ser grymma ut, skulle lätt kunna tänk mig någon därifrån, med blå logo!

Jag tänkte köpa en ny panna i sommar, ska man vänta in de nya luminor marina logo som kommer efter sommaren (väl?) eller köpa något annat? Jag vill egentligen ha en 1950, handjagad och 44 mm, men inget som finns i sortimentet just nu känns så upphetsande inom min budget (40-50 beg). De kommande är nice, men också lite trista...
Annars har du ju en 372 för 48’ på K&S - Där har du ju en fantastisk klocka inom budget!

Annars har du ju en 372 för 48’ på K&S - Där har du ju en fantastisk klocka inom budget!

Ja, herrejisses @koze slå till!

Jag har testat 372/422 flera gånger och varje gång konstaterat att de är de ultimata pannorna. Det förändrar dock inte faktumet att jag är lite för finlemmad för att det ska se rimligt ut. Min 1312 på 44 mm och med plattare glas tyckte jag satt som en smäck.

Jag har testat 372/422 flera gånger och varje gång konstaterat att de är de ultimata pannorna. Det förändrar dock inte faktumet att jag är lite för finlemmad för att det ska se rimligt ut. Min 1312 på 44 mm och med plattare glas tyckte jag satt som en smäck.
Men den har du inte kvar?

Inte pane e vino men Panna å Grappa... ;-)
75DEB42C-98C7-41A7-A73D-5B0E54E79467.jpeg

Då tycker jag nya basmodellerna är ännu mer givet, i min bok är 44mm 1950 caset för tjockt och basmodellerna sitter mycket trevligare iaf på min handled.

Jao, det är något med boetturformningen som inte flyger på mig personligen.
Spännande. För min del så kände jag att jag ville sälja min 416 efter att ha bytt från 359 till 1359, kände ingen anledning att ha ett bettarini (eller vad ni nu vill kalla det) längre. :)

jaha, trodde den var en oldie modell!
har blivit sugen på Panerai senaste veckorna, dock ser det ut som Captain Americas sköld till storleken, så måste nog testa innan.
000 är oldie-modellen. 1000 är den nya modellen. Sen finns det en 773 som är väldans väldans ny och lite andra varianter med snarlika tavlor.

Tillbaka
Topp