Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
När man tittar väldigt fort så kan man tänka 422.
Alla dina band är fina, förutom jeansbandet
Tycker du att @Kim s är lika illa?Alla dina band är fina, förutom jeansbandet![]()
ja. synd på er så annars goda smakTycker du att @Kim s är lika illa?
ja. synd på er så annars goda smak![]()
De är onekligen väldigt likaNär man tittar väldigt fort så kan man tänka 422.![]()
Om jag inte missminner mig så dissade @kmg denna...Det är ju sånt här som sätter griller i skallen på en. Säg för böfvelen inget om 605:an, för då säljer jag den säkert.
Combat-straps.comVad är det för band?![]()
http://www.sothebys.com/en/auctions...GE1801_important-watches_chrono24_13-may-2018
Kul att den gick så dyrt med tanke på hur Panerai gått på senare tid!32 500 CHF.
Trist! Hade varit riktigt kul att få in en fiddy till Paneraitråden.. Men ja, den har ju som känt droppat rätt rejält i pris, speciellt sen 372, följt av massor av andra 47mm 1950-modeller släpptes. Men frågan är var botten ligger.. Hur lågt kan den faktiskt sjunka? Det är trots allt en legendarisk panna och kommer med största sannolikhet alltid att vara en eftertraktad samlarklocka. Men samtidigt finns ju hela 1950st..Efter att ha varit överens med säljaren (via Adrian) om att köpa fiddyn igår visar det sig att ägaren dragit iväg på en resa i sista sekunden.
![]()
Det blev lite av en throwback igår, samt tid för reflektion idag, det är ganska sjukt hur mycket fiddy droppat senaste tiden och det är många som säljer nu på kort tid och priset dumpats ner rätt rejält (så lågt som 100ksek). Sen är priset som anges ovan i GBP så det är fortfarande mkt pengar det rör sig. Att vi just nu har en skräpvaluta hjälper heller inte till.
Jag kommer avvakta lite med fiddyn för att se varthän detta barkar, in ska den iaf framöver - när återstår att se.
Det är korrekt att jag aldrig fastnat för sunbursttavlor på pannor. Å andra sidan, så länge jag tvingas köpa/bära håller jag mig hyfsat lugn. Inga vredesutbrott etc
Du får helt enkelt behålla din 111Trist! Hade varit riktigt kul att få in en fiddy till Paneraitråden.. Men ja, den har ju som känt droppat rätt rejält i pris, speciellt sen 372, följt av massor av andra 47mm 1950-modeller släpptes. Men frågan är var botten ligger.. Hur lågt kan den faktiskt sjunka? Det är trots allt en legendarisk panna och kommer med största sannolikhet alltid att vara en eftertraktad samlarklocka. Men samtidigt finns ju hela 1950st..
Blir intressant att se vad som händer nu med nya CEO:n ... Tänk om ETA-pannorna anses vara klockorna från "the golden era" om några år och börjar rusa i pris? Man kan ju hoppas att det blir så iaf. Men det går ju bara att spekulera, ingen vet hur marknaden kommer se ut om 2 år.
Trist! Hade varit riktigt kul att få in en fiddy till Paneraitråden.. Men ja, den har ju som känt droppat rätt rejält i pris, speciellt sen 372, följt av massor av andra 47mm 1950-modeller släpptes. Men frågan är var botten ligger.. Hur lågt kan den faktiskt sjunka? Det är trots allt en legendarisk panna och kommer med största sannolikhet alltid att vara en eftertraktad samlarklocka. Men samtidigt finns ju hela 1950st..
Blir intressant att se vad som händer nu med nya CEO:n ... Tänk om ETA-pannorna anses vara klockorna från "the golden era" om några år och börjar rusa i pris? Man kan ju hoppas att det blir så iaf. Men det går ju bara att spekulera, ingen vet hur marknaden kommer se ut om 2 år.
Vet redan vad jag ska ha. En 001/002 med tritiumtavla, helst pre-a , om priset är rätt. Pre-V stilen på siffrorna är kärlek.Du får helt enkelt behålla din 111
Visst är det dessutom så att just blåtavlad är en efterkonstruktion? Jag minns inte riktigt vad José sa.Haha, det är en Marina Militare 6152-1 med blå tavla. Dvs vintagepjäs som blir i princip omöjlig att hitta. Närmast du kommer i modern tid blir väl en 665a... Även @mårt s 605 är rätt lik
ungefär hur långt in på avsnittet? ska kollaSåg precis doktor Mikael i ”Hela kändisSverige bakar” med vad som såg ut som en grön Panerai.
Någon som hann se detta och kan bekräfta?![]()
En kvart från slutet kanske. Det gick fort som f*n!ungefär hur långt in på avsnittet? ska kolla
Försöker hitta... Var han med och bakade?En kvart från slutet kanske. Det gick fort som f*n!