• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hittade ett @MickeJ läder i en låda som använts till någon klocka som jag inte ens minns.

Det funkar väl på en Panerai :)

87542568-E02D-4B45-9954-2A5E6F53F38D.jpeg
Självklart!

Tja,

Går det att få en tritiumdial relumad? Eller är det servicedial med Luminova som gäller?
Om du inte speciellt säger till byter de ut tavlan mot Luminova vid normal service. Så var det när jag servade min 243 på Richemont serviceverkstad i Holland.

Senast ändrad:
Med den här marknaden och alla nya miljonärer i världen så tror jag att ni med limiterade ur ska skaffa större bankfack och sitta still i båten, tror att hypen kring PP 5711 och många sportrollar kommer att spilla över till allt fler märken och reffar…
Ja men kanske borde sitta still, men det finns ju sp mycket att testa :/

Men för att vara riktigt tjatig: om man ser en klassisk Panerai som en 44 mm 1950, manuellt verk med lång PR, sandwich dial (och kanske t.o.m lume i någon varmare ton), 300 m WR, och enda valbara komplikationen subsekund, så har Panerai inte någon referens som checkar alla boxar? Och har aldrig haft? Det är alltså en retorisk fråga, men är det inte orimligt? Och min poäng är inte "372 skulle finnas i 44 mm", för jag hävdar fortfarande att det skulle se klumpigt ut, men argumentet mot ovan kan ju inte vara att Panerai inte VILL släppa en crowd pleaser? Det absurda är ju att man kanske är närmst ovan spec i nya Due :(

Men för att vara riktigt tjatig: om man ser en klassisk Panerai som en 44 mm 1950, manuellt verk med lång PR, sandwich dial (och kanske t.o.m lume i någon varmare ton), 300 m WR, och enda valbara komplikationen subsekund, så har Panerai inte någon referens som checkar alla boxar? Och har aldrig haft? Det är alltså en retorisk fråga, men är det inte orimligt? Och min poäng är inte "372 skulle finnas i 44 mm", för jag hävdar fortfarande att det skulle se klumpigt ut, men argumentet mot ovan kan ju inte vara att Panerai inte VILL släppa en crowd pleaser? Det absurda är ju att man kanske är närmst ovan spec i nya Due :(
Jag svarar kort och gott att alla dina påståenden tyvärr gäller. Jag vill också.

Mer 42mm till folket behövs :)

Mer 42mm till folket behövs :)
Haha, ja men då är man ju tillbaka till ruta ett. Någon vill ha GMT, en annan datum. Men visst, den dagen de släpper det jag pratar om så kan de väl unna folk en 42mm också, men då får de bannemig se till att skala av ett par mm i höjd också..

Tillbaka
Topp