• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Sommarklockan är nu inkommen, min allra första bettarini basmodell i 44 med sandwich och utan sekundvisare.

Obs. planerna har inte ändrats vad gäller.. ja ni vet vilken/ev. Vilka :)

258D1FF3-FD70-4A15-B287-9C49314BC4E5.jpeg
Kul! Du kommer att gilla den, det är jag övertygad om!

Jag med :) Har ju tänkt plocka in den alt. 112 tidigare men det har krockat med den då befintliga samlingen, nu har den sin plats.
Lyckades du komma över en tidig serie utan barnsjukdomar eller har rackaren redan varit inne på garantiservice? tänker på att vissa tidiga p.5000-verk var lite knackiga i gången.

Sommarklockan är nu inkommen, min allra första bettarini basmodell i 44 med sandwich och utan sekundvisare.
Detta är alltså en 560 Q (versionerna efter kommer utan sandwich).

Obs. planerna har inte ändrats vad gäller.. ja ni vet vilken/ev. Vilka :)

258D1FF3-FD70-4A15-B287-9C49314BC4E5.jpeg
Fan vad ball du är min vän! Stort grattis!

Ge oss lite comparison shots nu mellan den och 911 :cigar:

... och när du ändå är igång, hitta en "billig" 44mm bettarini med tritium till mig nu please :rolleyes:

Lyckades du komma över en tidig serie utan barnsjukdomar eller har rackaren redan varit inne på garantiservice? tänker på att vissa tidiga p.5000-verk var lite knackiga i gången.

Detta är en väldigt sen Q-serie utan några kända barnsjukdomar. Den har garanti kvar till november som tur är utifall det dyker upp något

• Like
Reactions: kmg
Fan vad ball du är min vän! Stort grattis!

Ge oss lite comparison shots nu mellan den och 911 :cigar:

... och när du ändå är igång, hitta en "billig" 44mm bettarini med tritium till mig nu please :rolleyes:

Tack! Det kommer comparison shots så småningom med 911an.
Jag kommer hålla ögonen och öronen öppna för dig :)

Visst tycker alla här i tråden att 422 är den bästa moderna referensen?

Det är som att fråga föräldrar vilket barn de gillar mest, det kommer såklart variera beroende på vem du frågar.

Edit: Tillbaka till din fråga, av de jag ägt genom åren (dryga 20-tal) är mina favoriter so far: 372 och 911 och här kan jag inte välja enbart en eftersom de är olika bra beroende på sinnestillstånd/tillfälle.
127 och 217 Resp. Bronzo och Blonzo ligger med i min lista över bästa moderna paneraien.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp