• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

20180513_140259_069.jpg

Provade denna för ett tag sedan.

Kupat glas och vattentålighet samt ett snyggare sätt att göra datumfönstret än värsta ram-känslan alt inget datum. Hade de funnits så hade jag kanske sålt 605:an till @MaziK . :)
Har förstått att många stör sig på vattentåligheten, men för mig är det ingen dealbreaker. Däremot hade det varit trevligt med kupat glas och inget datum, där håller jag med dig :)

Har förstått att många stör sig på vattentåligheten, men för mig är det ingen dealbreaker. Däremot hade det varit trevligt med kupat glas och inget datum, där håller jag med dig :)
Om jag ska köra OWG så vill jag ha vattentåligheten för året-runt-bruk, där är jag lite för rädd när det "bara" är 30m. Detta skulle i så fall vara min beater också, liksom. :) Det är ju det här som är helt awesome med de flesta pannor. Man byter band och så är det en annan klocka. Så, gummi, canvas och nato på sommaren, check. Läder i olika tjocklekar på vintern, och varför inte ett länkarmband också, check. Detta skulle fungera galet bra. Det kanske Panerai vet, så de tillverkar inte just den där extremt optimala modellen :D

Jag kan på nåt konstigt sätt förstå att det inte är en så stor dealbreaker samtidigt som jag kan tycka att det är just vad det är när det kommer till Luminormodellen.
Den ska vara vattentät och tåla bad.
Det är i grund och botten en dykare eller vad säger du @Zacke ? Skulle du köpa en ny sub utan vattentäthet? ;)

Jag kan på nåt konstigt sätt förstå att det inte är en så stor dealbreaker samtidigt som jag kan tycka att det är just vad det är när det kommer till Luminormodellen.
Den ska vara vattentät och tåla bad.
Det är i grund och botten en dykare eller vad säger du @Zacke ? Skulle du köpa en ny sub utan vattentäthet? ;)
Haha, nej det skulle jag förstås inte, men när det kommer till Panerai känns det mer "ok". Vet inte varför jag tycker det, bara en känsla av att jag kan förlåta det. Jag vill väldigt gärna ha en lite mindre 372 och 422(hur många ggr har ni hört det?)så det här var väl så nära jag kom också, annars hade jag väl gått på en av dom. Och Ja, jag har testat dom åtskilliga gånger men jag inte "pull it off". :)

Om jag ska köra OWG så vill jag ha vattentåligheten för året-runt-bruk, där är jag lite för rädd när det "bara" är 30m. Detta skulle i så fall vara min beater också, liksom. :) Det är ju det här som är helt awesome med de flesta pannor. Man byter band och så är det en annan klocka. Så, gummi, canvas och nato på sommaren, check. Läder i olika tjocklekar på vintern, och varför inte ett länkarmband också, check. Detta skulle fungera galet bra. Det kanske Panerai vet, så de tillverkar inte just den där extremt optimala modellen :D
Man blir ju smått irriterad över att dom inte gör det, alltid något man saknar eller stör sig på. 112 är väl den som kommer på 2a plats för mig, men då är det ju en annan boett, tycker annars den är mest "Panerai" av alla referenser.

Vad är det som stör, om man får fråga?
Två olika blåa nyanser tror jag :D För 1305 känns mer intressant.

Nja, det är väl egentligen hela dykarkonceptet som jag inte mognat in i ännu. Tycker fortfarande att Magrettes diton är snyggare (och därför kör jag min Kara). Vore dock spännande med en Submersible med klassisk Panerai-tavla, sandwich och hela grejen. :)

Tillbaka
Topp