• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

560 i solen
6AA75F36-097F-4A02-BDEE-03A1BD6BF1B0.jpeg

Om man leker med tanken att skaffa en rose guld Panerai (PAM511) med brun tavla lagom till sommaren och man inte gillar kroko bandet som kommer med, vilket/ vilka straps skulle vara snyggt till, jag är förtjust i OEM men inget krav :)

Bild för inspiration

Panerai 511 stock.jpeg

Om man leker med tanken att skaffa en rose guld Panerai (PAM511) med brun tavla lagom till sommaren och man inte gillar kroko bandet som kommer med, vilket/ vilka straps skulle vara snyggt till, jag är förtjust i OEM men inget krav :)

Bild för inspiration

Panerai 511 stock.jpeg
Ligger väl en på säljes?

Säkert ingen nyhet för er men om någon har missat så kan jag rekommendera panerai-appen. Man kan sortera mellan olika komplikationer och få fram klockor i en lista som matchar ens krav (ex: PR, datum, GMT) samt massa intressant läsning!

Bild för inspiration

Panerai 511 stock.jpeg
Gillar inte kroko eller inte brunt? Jag är väldigt förtjust i den röda kombon som finns på bild i annonsen på köp&sälj. Mycket somrigt och vad jag skulle kört på. :cool:

Säkert ingen nyhet för er men om någon har missat så kan jag rekommendera panerai-appen. Man kan sortera mellan olika komplikationer och få fram klockor i en lista som matchar ens krav (ex: PR, datum, GMT) samt massa intressant läsning!
Det är bra med tanke på att jag aldrig har fått filtret på siten att funka :banghead:

Expertpanelen,
Kom o tänka på en grej, vad är det som styr REG. T.M. på krona, varför bara på Luminor 1950 och inte på Luminor, finns det någon historia bakom detta ?

Handleden är sig inte lik, min Panna fick fara till Italien för packningsbyte och provtryckning, hemma om 3 veckor igen :-(...

Expertpanelen,
Kom o tänka på en grej, vad är det som styr REG. T.M. på krona, varför bara på Luminor 1950 och inte på Luminor, finns det någon historia bakom detta ?
Enligt Perezcope så monterades kronskyddet på en 6152 år fel håll av OP, vilket ledde till att texten "BREV. ITAL." (italienskt patent) hamnade på framsidan istället för baksidan. Detta ledde till att de skrev ut "REG. TM." på framsidan istället för baksidan av kronskyddet på Fiddyn, och har fortsatt göra det sedan dess. Det är också därför själva låsarmen sitter åt "fel håll" på 127:an.

180215-comp-panerai-6152-1-crown-guard.jpg

Enligt Perezcope så monterades kronskyddet på en 6152 år fel håll av OP, vilket ledde till att texten "BREV. ITAL." (italienskt patent) hamnade på framsidan istället för baksidan. Detta ledde till att de skrev ut "REG. TM." på framsidan istället för baksidan på kronskyddet på Fiddyn, och har fortsatt göra det sedan dess. Det är också därför själva låsarmen sitter åt "fel håll" på 127:an.

180215-comp-panerai-6152-1-crown-guard.jpg
Tack för ditt Expertsvar !:)

Tack för ditt Expertsvar !:)
Haha, expertsvar vet jag inte, det är @perezcope som gör jobbet :D Men tycker det han skriver låter logiskt. Egentligen är det "fel" att "REG. TM." står på framsidan på alla 1950 modeller idag.. Men jag personligen gillar det. Tycker det är snyggt och ger klockan lite mer karaktär. Hade kanske nästan tyckt det var ännu coolare om det faktiskt stod "BREV. ITAL." :rolleyes:

Tillbaka
Topp