• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Sannolikt ja. Fast om jag får skruva till önskemålet så skulle jag föredragit om den har målad tavla (vilket jag nog är rätt ensam om ... :) )
Jag börjar också vackla lite kring sandwich, tycker att på t ex 111 så kan det känns lite ihoptryckt på något sätt.

Tänkte kolla intresset här om någon är sugen på att hugga 736an :) så om ni stångat er blodiga för att ni missade när den låg ute sist så kanske det finns en ny möjlighet nu :) dra ett pm vid intresse :)
image.jpeg

Haha, expertsvar vet jag inte, det är @perezcope som gör jobbet :D Men tycker det han skriver låter logiskt. Egentligen är det "fel" att "REG. TM." står på framsidan på alla 1950 modeller idag.. Men jag personligen gillar det. Tycker det är snyggt och ger klockan lite mer karaktär. Hade kanske nästan tyckt det var ännu coolare om det faktiskt stod "BREV. ITAL." :rolleyes:
ooh, kungen av fakes.

Du får vara glad så länge assot är ljust. patineringen går fort. Å andra sidan blir det inte mindre trevligt med tiden.
köpte du ett 26 eller 27 mm?
Ps. Kul med hela samlingen uppradad
Ärligt talat ... jag vet inte ... jag tror det var 27 för det kändes som att jag fick nypa åt lite i kanterna för att det skulle "få plats" med wirelugsen. Och jag vill gärna ha patinering, det var därför jag skaffade det där :D

• Like
Reactions: kmg
Collt uppställ. Kanske dum fråga men varför en 3a på bandet?
De hittade ju en uppsättning gamla Panerai med blandade typer av originalband från 40-talet och så var det någon organisation (Sotheby's?) som skulle numrera klockorna och någon tjomme skrev siffror på banden. Så det här är motsvarande klockan nummer "3" då. Jag tror jag "74" är den mest kända.

Tillbaka
Topp