• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Något att ha? Mjukt?
Det var mellan sådär. Ganska okej, just den jag hade, men färgsättningen tyckte jag inte riktigt passade någon av mina dåvarande klockor, så jag vill minnas att det var därför jag sålde det. Foto bifogat.

Bilagor

• IMG_7524.jpg
    IMG_7524.jpg
    290.3 KB · Visningar: 0
  • Like
Reactions: kmg
Cordovan sägs ju vara ett av de finaste läder som finns men hur man behandlar det hör ju mycket. Oftast används det till tunna ej stoppade band eftersom det är slitstarkt. Det har oftast blank yta som bevaras bra. Hårt och stelt i början men mjuknar och blir mer böjbart likt i princip alla läder.
Helt rätt. Cordovan skor brukar kosta x antal kronor mer av den anledningen. Slitstarka, trevlig patina och blir bara bättre och bättre med tiden.

Nu har det försvunnit några Luminor från Panerais hemsida ... tidigare var det en bunt Radiomir. :(

Tillbaka
Topp