Tack!Härligt, grattis![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack!Härligt, grattis![]()
Inte min bild, men den bästa jag sett på den här modellen. 1389 är det va?
![]()
Jag tycker 1305 vinner över brons vilka vinner över den där.Tycker det där är en av dem snyggare dykarmodellerna bortsett från bronsmodellerna![]()
1305 e nice med, såhär på rak arm bara att kolla bilder så tilltalar dem avlånga index och svart bezel mer dockJag tycker 1305 vinner över brons vilka vinner över den där.![]()
Ja, indexen är klart bättre, men jag hade gärna kört utan svart ring.1305 e nice med, såhär på rak arm bara att kolla bilder så tilltalar dem avlånga index och svart bezel mer dock
Edit: hade ju vart sjukt cleant på båda modellerna med mindre text...
Den ser grym men jäkligt liten ut.Inte min bild, men den bästa jag sett på den här modellen. 1389 är det va?
![]()
47mmDen ser grym men jäkligt liten ut.
16mm tjock. Du skulle lätt kunna bära upp en 47mm Panerai.Den ser grym men jäkligt liten ut.
Ska dra en rejäl provrunda på subbarna i HK när jag ska dit. Hade varit jäkligt cool med en 1389, tycker den är ruggigt cool.16mm tjock. Du skulle lätt kunna bära upp en 47mm Panerai.
När bär det av? Testa även 372 m.fl, vore kul & se hur Luminor 1950 casen sitter på dig.Ska dra en rejäl provrunda på subbarna i HK när jag ska dit. Hade varit jäkligt cool med en 1389, tycker den är ruggigt cool.
1389 är Luminor 1950När bär det av? Testa även 372 m.fl, vore kul & se hur Luminor 1950 casen sitter på dig.
Snyggt! Vad är det för band?!Smyger in en bild på 112, blev byte av band då jag inte grejade zulut.
![]()
Det är en månad kvar. I HK brukar de vara väldigt restriktiva med att tillåta fotografering i butiker men jag ska göra mitt bästa.
Jag tror det är kalv assolamente, men det kan säkert någon av våra paneristis bekräftaSnyggt! Vad är det för band?!
Någon här med för mycket tid borde lägga en dag på att göra en guide med tillhörande foton för olika band till pannor. Ser en jäkla massa schyssta band här men svårt att ha koll på vad som är vad.Jag tror det är kalv assolamente, men det kan säkert någon av våra paneristis bekräfta![]()
Hur är det med trycktest, säger det något om framtiden eller hur länge ska man se den som tät? Har haft en nyservad och trycktestad klocka som tog in fukt, så litar inte riktigt på att det håller sig, det säger ju egentligen bara något om just då. Vid något tillfälle går ju en klocka från att vara tät till att vara otät, det kan vara imorgon eller om ett årTrycktestat 233:an inför semestern. Prickfritt resultat såklart!
![]()
Sålde inte du din 111? Finns det någon vettig svart luminor eller är det pre-v för en förmögenhet som gäller? Har för mig att jag har sett någon SE som var baserad på fiddy med PVD eller keramik.Min samling kommer aldrig att bli komplett utan en svart bettarini.
Must find a nice pre-A forehead asap.
![]()
Det kan givetvis inte garantera hur länge den är tät men jag brukar testa inför varje sommar och är de täta då så badar jag utan att oroa mig ett år framåt. Självklart bra att göra täthetsservice ibland men för egen del har jag nöjt mig med med vanlig service när det finns behov och trycktest en gång/år.Hur är det med trycktest, säger det något om framtiden eller hur länge ska man se den som tät? Har haft en nyservad och trycktestad klocka som tog in fukt, så litar inte riktigt på att det håller sig, det säger ju egentligen bara något om just då. Vid något tillfälle går ju en klocka från att vara tät till att vara otät, det kan vara imorgon eller om ett år![]()
Håller med dig, skulle vara till väldig hjälp för oss som inte har koll.Någon här med för mycket tid borde lägga en dag på att göra en guide med tillhörande foton för olika band till pannor. Ser en jäkla massa schyssta band här men svårt att ha koll på vad som är vad.![]()