• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Inte min bild, men den bästa jag sett på den här modellen. 1389 är det va?
EA53FA9C-A571-42A6-A9D2-2683D462CB24.jpeg

Trycktestat 233:an inför semestern. Prickfritt resultat såklart!
20180613_094337.jpg
Hur är det med trycktest, säger det något om framtiden eller hur länge ska man se den som tät? Har haft en nyservad och trycktestad klocka som tog in fukt, så litar inte riktigt på att det håller sig, det säger ju egentligen bara något om just då. Vid något tillfälle går ju en klocka från att vara tät till att vara otät, det kan vara imorgon eller om ett år :)

• Like
Reactions: Kim
Hur är det med trycktest, säger det något om framtiden eller hur länge ska man se den som tät? Har haft en nyservad och trycktestad klocka som tog in fukt, så litar inte riktigt på att det håller sig, det säger ju egentligen bara något om just då. Vid något tillfälle går ju en klocka från att vara tät till att vara otät, det kan vara imorgon eller om ett år :)
Det kan givetvis inte garantera hur länge den är tät men jag brukar testa inför varje sommar och är de täta då så badar jag utan att oroa mig ett år framåt. Självklart bra att göra täthetsservice ibland men för egen del har jag nöjt mig med med vanlig service när det finns behov och trycktest en gång/år.

Tillbaka
Topp