• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Någon här med för mycket tid borde lägga en dag på att göra en guide med tillhörande foton för olika band till pannor. Ser en jäkla massa schyssta band här men svårt att ha koll på vad som är vad. :)
Jag har länge hävdat att det bästa vore att någon av de gamla rävarna här med många band borde starta en dedikerat tråd kring just paneraiband med recensioner, så kan man hålla den ganska städad och strukturerad med länkar, pris och typ betyg på kvalitén. Jag hade gärna styrt upp det, man har aldrig köpt en band själv utan bara fått med klockor.

Jag har länge hävdat att det bästa vore att någon av de gamla rävarna här med många band borde starta en dedikerat tråd kring just paneraiband med recensioner, så kan man hålla den ganska städad och strukturerad med länkar, pris och typ betyg på kvalitén. Jag hade gärna styrt upp det, man har aldrig köpt en band själv utan bara fått med klockor.
Du kan väl styra upp det ändå.

Har någon tips på ett no-name asso som passar min 005 (antar att det är 24/22) som inte kostar skjortan?

Har någon tips på ett no-name asso som passar min 005 (antar att det är 24/22) som inte kostar skjortan?
Mitt tips är.. Spara och köp the real deal om du vill ha just ett 24/22 som ser ut som OEM assot. Går för 200 euro hos random Panerai Boutique i Europa (eller 2300 hos Krons/Nymans). Det är ett riktigt fint band tycker jag. Har några gånger beställt 24/22 icke-OEM band, men har fortfarande inte blivit nöjd med hur de är klippta. Brukar numera endast beställa 24/24 eller 26/26 när det är icke-OEM.

Känns bakvänt :) Fråga om det är något som ser intressant ut istället.

Är det bara OEM ni tänker på?
Det blir ju lite som att fråga om ref, en jäkla massa frågor helt enkelt. Du hade ju en lång lista du postade tidigare, den med foton och ungefärliga priser hade räckt gott.

@mårt gjorde en recension, kanske kan lägga den i egen tråd eller liknande?

Gällande oem panerai band lär man sig ganska snabbt modeller och pris, och finns ju på deras sida med :)

Mitt tips är.. Spara och köp the real deal om du vill ha just ett 24/22 som ser ut som OEM assot. Går för 200 euro hos random Panerai Boutique i Europa (eller 2300 hos Krons/Nymans). Det är ett riktigt fint band tycker jag. Har några gånger beställt 24/22 icke-OEM band, men har fortfarande inte blivit nöjd med hur de är klippta. Brukar numera endast beställa 24/24 eller 26/26 när det är icke-OEM.
Ja, kanske. Men hade ett no-name asso som följde med den 1312 jag köpte från @Daruvar och det var riktigt bra. Oklart var det kom ifrån dock, kanske får göra lite detektivarbete.

Jag tror vi har en lite kulturkrock här för övrigt :) Vad många av oss här verkligen gillar är att surfa runt efter information om Panerai, klockorna och aftermarketbanden, så vi blir lite förvånade över att nytillkomna (och mycket välkomna) trådbesökare inte fungerar likadant. :D

Jag tror vi har en lite kulturkrock här för övrigt :) Vad många av oss här verkligen gillar är att surfa runt efter information om Panerai, klockorna och aftermarketbanden, så vi blir lite förvånade över att nytillkomna (och mycket välkomna) trådbesökare inte fungerar likadant. :D
Om du syftar på mig nu så la jag hela eftermiddagen och kvällen igår enbart på att kolla runt efter olika band. Det som är bra med guider är att man slipper gå på minor som andra redan upplevt.

Om du syftar på mig nu så la jag hela eftermiddagen och kvällen igår enbart på att kolla runt efter olika band. Det som är bra med guider är att man slipper gå på minor som andra redan upplevt.
Jag syftade på dig och en drös andra. Jag menade inget illa. Men bra där, du börjar bli en risti :)

Problemet med band framförallt, men även delvis med klockor ibland, är ju att smaken är som baken. Jag är inte så förtjust i min upplevelse av Bosphorus straps exempelvis, det enda band jag fick därifrån var försenat och inte speciellt bra. Alla, ja alla, andra som har Bosphorus här älskar sina band. Som ett exempempel.

För att försöka gå er till mötes så förstår jag faktiskt fortfarande inte vad ni tänker? Ska jag fota min bandlåda och recensera varje band för sig?

Jag syftade på dig och en drös andra. Jag menade inget illa. Men bra där, du börjar bli en risti :)

Problemet med band framförallt, men även delvis med klockor ibland, är ju att smaken är som baken. Jag är inte så förtjust i min upplevelse av Bosphorus straps exempelvis, det enda band jag fick därifrån var försenat och inte speciellt bra. Alla, ja alla, andra som har Bosphorus här älskar sina band. Som ett exempempel.

För att försöka gå er till mötes så förstår jag faktiskt fortfarande inte vad ni tänker? Ska jag fota min bandlåda och recensera varje band för sig?
Det är ju ingen som kräver något av dig men optimalt tänker jag en lista, typ exakt den du postade tidigare fast med bilder ovanför varje bandbeskrivning där man ser hur det sitter på klockan, i en separat tråd alltså.

6FFBEA19-D374-47CB-BEBB-446DAA6E58C0.jpeg
Kört canvas på denna ett tag nu. Funkar riktigt bra
54731F15-4510-4DB9-A5E3-717A8FE35A40.jpeg

Sålde inte du din 111? Finns det någon vettig svart luminor eller är det pre-v för en förmögenhet som gäller? Har för mig att jag har sett någon SE som var baserad på fiddy med PVD eller keramik.
Missade att svara på detta helt. Det är främst en pre-a jag är ute efter. Pre-V är över min budget

@yonsson jag passar om inte annat för att jag växlar runt mina band mellan olika klockor, och de sitter olika på de olika, så ... jag tänker inte göra alla permutationer :) Brukar dessutom inte ha alla klockor närvarande hemma på samma gång så ofta. :)
Kan du inte göra en film om varje permutation (vad betyder permutation?) och lägga upp på YouTube? Lite skön musik i bakgrunden när du vrider handleden i 360 grader och några reflektioner kring upplevelsen.

Kan du inte göra en film om varje permutation (vad betyder permutation?) och lägga upp på YouTube? Lite skön musik i bakgrunden när du vrider handleden i 360 grader och några reflektioner kring upplevelsen.
Följer du mig på Instagram? Om du kikar där och nynnar lite samtidigt så är du hemma.

Tillbaka
Topp