Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Alltså keramisk case är motståndskraftig mot repor men tappar du den i ett klinkergolv t ex så kan caset spricka/gå av. Hört t ex om luggar som gått av efter tyngre fallJag personligen skulle akta mig från att handla keramiska modeller på andrahandsmarknaden oavsett tillverkare.
Jag vet inte exakt hur keramiska boetter beter sig vid ev. smällar men har läst nånstans att materialet kan innehålla inre sprickor som inte syns utan upplevs när boetten spricker utan någon större yttre påverkan.
Någon annan får rätta mig om jag har fel.
Varför ska man tappa den i golvet?Alltså keramisk case är motståndskraftig mot repor men tappar du den i ett klinkergolv t ex så kan caset spricka/gå av. Hört t ex om luggar som gått av efter tyngre fall
Extremt cool!Vad tycks om 317? Listpris på typ 210.
![]()
Folk är ju livrädda för keramik, har aldrig fattat varför. Tror man får ta i jäkligt hårt om man ska lyckas spräcka en keramikboett.Varför ska man tappa den i golvet?Jag skräms inte särskilt mycket av detta då jag aldrig har tappat en klocka i marken/golvet någonsin. Det krävs också maximal otur där underlaget måste vara (sten)hårt och klockan falla med rätt/fel vinkel...
Vafan, så sent som igår sa du ju att 42 låter fjolligt?![]()
Går redan i osunda tankar på att byta till eller komplettera med en 682.
Detta kommer gå illa känner jag, borde sätta på flygplansläget i telefonen i några dygn.
Hehe, JAG VEEET!Vafan, så sent som igår sa du ju att 42 låter fjolligt?![]()
Den är riktigt bra! Tittar på en liknande![]()
Detta kommer gå illa känner jag, borde sätta på flygplansläget i telefonen i några dygn.
Lite synd däremot att den är automat och saknar det snygga svarta inlägget.
Fan vad kul! Grattis och välkommenFörsta gången man postar här, min första Panerai har landat.
![]()
Grattis! En denna tråd skriver vi alltid ut ref-ner.Första gången man postar här, min första Panerai har landat.
![]()
PAM535 tror jagGrattis! En denna tråd skriver vi alltid ut ref-ner.![]()
Sorry, 535Grattis! En denna tråd skriver vi alltid ut ref-ner.![]()
![]()
Jag tänkte att du inte skulle trivas med den för att den är stor och tjock.![]()
Ingen aning om priset är ok, men det finns ju en i Gbg![]()
Några lappar för dyr kanske men hade väl gått att lösa gissar jag. Aldrig hört talas om dem tidigare.Ingen aning om priset är ok, men det finns ju en i Gbg
https://www.itsjustawatch.se/product-page/panerai-luminor-submersible-1950-3-days-2018
Grymt bra, välkommen!!!Första gången man postar här, min första Panerai har landat.
![]()
Grymt fin, men med dina handleder går den helt bort. Du ska inte ha en sub på 42mm, utan större. Tex just (1)389 hade varit ett ypperligt val..![]()
Du kanske har rätt, får nog invänta att de börjar med 44mm i samma stuk. Ska i alla fall försöka kontrollera mina impulser tills jag provat den lilla.Grymt fin, men med dina handleder går den helt bort. Du ska inte ha en sub på 42mm, utan större. Tex just (1)389 hade varit ett ypperligt val..
Du kommer tycka den är lite för liten tror jag. På handleden känns den ungefär lika stor som en subc skulle jag säga, vilket absolut inte är för litet om det vore vilken annan klocka som helst, men jag gillar mina pannor stora. Du ska inte glömma bort att du har en panna på handleden.. tycker jagDu kanske har rätt, får nog invänta att de börjar med 44mm i samma stuk. Ska i alla fall försöka kontrollera mina impulser tills jag provat den lilla.
Du kommer tycka den är lite för liten tror jag. På handleden känns den ungefär lika stor som en subc skulle jag säga, vilket absolut inte är för litet om det vore vilken annan klocka som helst, men jag gillar mina pannor stora. Du ska inte glömma bort att du har en panna på handleden.. tycker jag
En bild på 682 på min 18cm handled
![]()
Just därför älskar jag min gröna feta mögelklumpHåller med där.
Det är nog den känslan jag uppskattar mest med min 422:a, jag glömmer aldrig bort att jag bär den.
Jag trodde först att den känslan skulle lägga sig efter nån dags användande men jag hade fel. Pannan är alltid med![]()