• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Uppdaterad sommarduo. Inte due dock - 10 atm på båda.

B97C2AF5-2611-4F81-8163-87C1EAC16F28.jpeg

Vad känner ni spontant för Luminor Due?
Hädelse? Grym? Hur tänkte man? Helrätt? 30 ATM??? 38/42 mm!?

Med klenare handleder känner jag att jag lockas.. Har hittills ingen Panerai men är sugen... Känns som att puritanerna inte gillar Due, vilket kan göra den svårsåld om man vill flippa.
Katastrof, hädelse osv. Jag har inget emot att man breddar sortimentet men de där känns inte Panerai. Första gången jag håller med Federico.

Ja, tack. Får se om den får stanna, jag gillar klockor på länk mer. Kanske blir jag fast av möjligheten till att byta band ofta:)
Det är i alla fall supersmidigt att byta band.
Bästa systemet hittills för mig. Blancpain har ju också skruvar men de är så jäkla små.

Har förstått att många stör sig på vattentåligheten, men för mig är det ingen dealbreaker. Däremot hade det varit trevligt med kupat glas och inget datum, där håller jag med dig :)
Vet inte vad jag yrade om tidigare :oops:, jag har fullständigt ändrat åsikt. Jag tycker att due är otroligt fin, men ju mer jag har tänkt på det desto mer självklart har det blivit. Panerai är en klocka byggd för vatten, hela historien och märkets själ är byggd på det, så det är mycket märkligt att man då gör en klocka som tål 30atm. Jag antar att fler av er hade varit intresserade om den haft bättre WR samt skruvat baklock?

Vet inte vad jag yrade om tidigare :oops:, jag har fullständigt ändrat åsikt. Jag tycker att due är otroligt fin, men ju mer jag har tänkt på det desto mer självklart har det blivit. Panerai är en klocka byggd för vatten, hela historien och märkets själ är byggd på det, så det är mycket märkligt att man då gör en klocka som tål 30atm. Jag antar att fler av er hade varit intresserade om den haft bättre WR samt skruvat baklock?
Hade garanterat varit intresserad med skruvat baklock och lite tjockare glas.

Tillbaka
Topp