• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En riktigt cool befintlig limiterad modell som kan vara något för dig @yonsson är PAM092, Arktos. Sjukt cool story kopplad till den klockan också. Här en av @MickeG s bilder på hans tidigare..
Tror den är kvar på forumet..

IMG_6010.JPG

Vad känner ni spontant för Luminor Due?
Hädelse? Grym? Hur tänkte man? Helrätt? 30 ATM??? 38/42 mm!?

Med klenare handleder känner jag att jag lockas.. Har hittills ingen Panerai men är sugen... Känns som att puritanerna inte gillar Due, vilket kan göra den svårsåld om man vill flippa.

Med klenare handleder känner jag att jag lockas.. Har hittills ingen Panerai men är sugen... Känns som att puritanerna inte gillar Due, vilket kan göra den svårsåld om man vill flippa.

Jag har ganska klena handleder men 42mm Panerai sitter så underbart :D
Har du testat en 42mm än?
Sen är nog dom flesta Panerai ”svårsålda” om man jämför med Rolex såklart.

• Like
Reactions: Kai

Vi är inte så petiga härinne faktiskt. Det är definitivt inte förstavalet, kanske inte andra heller, men sen börjar man snegla lite.

• Like

Och precis som Bas säger så är Sverige en väldigt liten marknad för Panerai, så om man får sin Panerai såld så är det oftast ganska mycket flyt med i spelet.

Tror också den blir relativt svårsåld på forumet just pga vattentätheten..

• Like
Jag har ganska klena handleder men 42mm Panerai sitter så underbart :D
Har du testat en 42mm än?
Sen är nog dom flesta Panerai ”svårsålda” om man jämför med Rolex såklart.
Testade faktiskt en 42mm i deras butik i Florens som satt riktigt bra. Tror dock det var en Luminor Due. Klockan var relativt platt och satt bra på handleden. Fin tavla också vill jag minnas, med lite sunburst.

• Like
Reactions: Bas
Grattis till bra val, jag fick hem mitt igår och är riktigt nöjd. Se nedan för några bilder.
0F7F885F-8A30-487D-A488-C1104DCC0E01.jpeg
60B4E676-1D30-4A39-897A-A12E8F3C80FF.jpeg
100C381E-664F-4680-97FB-34ABD521B7CF.jpeg
Wow, ser grymt ut, beställde du Classic 74 och vad var det för ungefärlig leveranstid ?
Hur var sizen mor OEM, beställde du 75/125 eller 80/130?
Otålig, vill ha bandet nu !:)
Med vänlig hälsning, Johan

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp