• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Pratat med en av Panerais Brand Managers.

Due går att bada med - på riktigt. Vore dumt av Panerai att säga det själva, med tanke på hur mycket de förlorar om de får in en massa garantiärenden på grund av det. Vill du safea badar du inom garantitiden. Kom ihåg att byta ut alligatorbandet innan bara.

C790E4BA-9CEC-4F41-A8EE-366AE26B95E2.jpeg
9B3CB29F-00DB-43A6-8741-B856FC051D24.jpeg

(560)
Vad är dina tankar om den så här några timmar in i ägandet?
Kommer hon att få stanna?

Due går att bada med - på riktigt. Vore dumt av Panerai att säga det själva, med tanke på hur mycket de förlorar om de får in en massa garantiärenden på grund av det. Vill du safea badar du inom garantitiden. Kom ihåg att byta ut alligatorbandet innan bara.
:D Bra info. Tack.

Det visste vi ju redan. Alla seriösa tillverkare följer ISO. 30m = 30m.

Det visste vi ju redan. Alla seriösa tillverkare följer ISO. 30m = 30m.
Visst, det är väl med största sannolikhet i praktiken en skillnad mellan 30m på en Due med nedtryckt krona(via kronskyddet) och 30m på en dressklocka med pushdown-krona .. Men jag har personligen alltid tyckt och kommer förmodligen alltid tycka att 30m är för klent på en panna. Lite som att köpa en Ferrari med Prius-motor. Du kommer med största sannolikhet aldrig utnyttja den där toppfarten på 300km/h+ , men du vill ändå veta att den finns där.

Givetvis, det är mest som en principsak. Jag skulle aldrig köpa en klocka med snapback, speciellt inte med detta utseende.
Det är ju lite småtramsigt. De grejar 100 m med snap back och 100 m med skruvat på 372. En 372a skulle du ju köpa eller hur? Med det sagt föredrar även jag skruvat men det är inte hela världen.

@Bas ser på ett gammalt inlägg att det var Radiomir 42mm som kramade handleden bäst. Hmmmm.
Idag var det öppet!
20170814_111528.jpg

Spanade skyltfönstren först.
20170814_111710.jpg
20170814_111606.jpg
20170814_111616.jpg
20170814_111705.jpg

Fick ett varmt och välkommet mottagande trots att jag traskade in som semesterflanör. Har aldrig testat Panerai, så det var dags. Det plockades fram 3 st 42 mm modeller och en 45 mm som referens. Är förvånad över hur skönt 42 mm klockorna satt på handleden trots handled på ca 16 cm i omkrets. Sunburst dial på Luminor var riktigt fin. Dock kramade Radiomir bäst handleden.
20170814_113141.jpg
20170814_113137.jpg
20170814_113146.jpg
20170814_113150.jpg

Tyvärr inga fler bilder inifrån butiken då familjen kallade utanför. Riktigt fin butik, väl värd ett besök!

Riktigt svårt att fota av klockorna och ge dem rättvisa pga ljussättningen i affären.

• Like
Reactions: Bas
Det är ju lite småtramsigt. De grejar 100 m med snap back och 100 m med skruvat på 372. En 372a skulle du ju köpa eller hur? Med det sagt föredrar även jag skruvat men det är inte hela världen.
Det är snålt med snapback, inget som hör hemma på en premiumklocka.
Han är ju endast emot 30m water resist. Så när Due kommer med 100 m water resist, skulle den vara ok i en Paneristis ögon?
Jag vet väl inte vad ”paneristis” tycker är OK eller inte, säger bara vad jag tycker. Gillar inte tydlig sunburst eller enkla tunna bandstift på dykarklockor heller.

The key specs for the stainless steel PAM676: metallic sun ray brushed dial with sandwich construction, P.1000 movement, and 30m water-resistance. Price is €7900 (approximately US$8900).

Lite klent för att vara en Luminor, men å andra sidan blir man ju inte OWG med den ändå så..
Kul att gå tillbaka och läsa våra reaktioner när due lanserades. Bäst var @Torsten som gick från att vara fullständigt lyrisk till att bli superbesviken :hilarious:

Tillbaka
Topp