Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bra jefla strap till den klockan.Se, Paneraiklockor är inte så himla tunga. https://instagram.com/p/BkLSxfXHcgM/
Kanske jag som är trött.. men kommer inte på några andra klockor med smeknamn? Typ Bronzo och Tuttonero är ju de officiella namnen på den italienska marknaden .. är väl i så fall typ pronzo, blonzo och brownzo.Snart kommer olika refs få namn likt hulk och batman... fast det har ju redan vissa. Fiddy...
3? Tjock bettarini, tunn bettarini, snapcaseback?Hur många olika Luminor case i 44mm har vi hittils haft? Någon som vet?
Tänkte om man även räknade in 1950 .. typ 2333? Tjock bettarini, tunn bettarini, snapcaseback?
Hur var det nu igen med just namnet Bettarini3? Tjock bettarini, tunn bettarini, snapcaseback?
Puh. Då har vi väl 3 till va? Fast om man börjar tänka efter så finns det ju då olika tjocklekar för olika urverk, GMT och Flyback exempelvis, samt de olika submodellerna. Jag orkar inte räkna ...Tänkte om man även räknade in 1950 .. typ 233
Jaja.Hur var det nu igen med just namnet Bettarini?
Underbar bild !Se, Paneraiklockor är inte så himla tunga. https://instagram.com/p/BkLSxfXHcgM/
Därför hoppas vi båda två på att @MaziK klipper en som matchar hans Mustang så vi får klämma![]()
Vet vi hur det är på 422? Har en repa på minPrecis, dvs att du slipper byta ut hela caset om du skulle få en grov ding på glasringen (vilket är mycket billigare såklart).
Separat vridring ska det vara på 422 , är 99.9% säker.Vet vi hur det är på 422? Har en repa på min![]()
Är du verkligen SÅ säker på att 422an har en vridringSeparat vridring ska det vara på 422 , är 99.9% säker.
Glasring menar jag såklartÄr du verkligen SÅ säker på att 422an har en vridring?
Du byter väl inte ring pga en repa?Vet vi hur det är på 422? Har en repa på min![]()
Grattis! Nöjd?Pam560 med strap från watchacc
![]()
Ping @MickeG @StarMan![]()
![]()
Är sugen på en PAM233 men funderar lite på det här med tjockleken. Enligt Google är den 18mm tjock varav 2mm är glaset. Urverket är över 10 år gammalt om man bortser från ändringen till 24hrs-visning.
Vad är oddsen för att det kommer ett nytt verk snart som drar ner tjockleken?
Är tjockleken störande?
Stämmer 18mm? Min 560 är ju bara 13.5mm tjock, rätt stor skillnad på pappret.
Finns det någon annan MANUELL GMT jag missat?
Mycket!Grattis! Nöjd?
Du ska få testa min 422 så framstår allt annat som damklockor...![]()
![]()
Är sugen på en PAM233 men funderar lite på det här med tjockleken. Enligt Google är den 18mm tjock varav 2mm är glaset. Urverket är över 10 år gammalt om man bortser från ändringen till 24hrs-visning.
Vad är oddsen för att det kommer ett nytt verk snart som drar ner tjockleken?
Är tjockleken störande?
Stämmer 18mm? Min 560 är ju bara 13.5mm tjock, rätt stor skillnad på pappret.
Finns det någon annan MANUELL GMT jag missat?
Jo, jag är tyvärr den typen av människaDu byter väl inte ring pga en repa?