Är ju bara att polera.Jo, jag är tyvärr den typen av människa![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är ju bara att polera.Jo, jag är tyvärr den typen av människa![]()
![]()
![]()
Är sugen på en PAM233 men funderar lite på det här med tjockleken. Enligt Google är den 18mm tjock varav 2mm är glaset. Urverket är över 10 år gammalt om man bortser från ändringen till 24hrs-visning.
Vad är oddsen för att det kommer ett nytt verk snart som drar ner tjockleken?
Är tjockleken störande?
Stämmer 18mm? Min 560 är ju bara 13.5mm tjock, rätt stor skillnad på pappret.
Finns det någon annan MANUELL GMT jag missat?
Sådana här inlägg gillar viVad är oddsen för att det kommer ett nytt verk snart som drar ner tjockleken?
/Högst oklart men de kommer inte bara ändra urverket i sånt fall, vis av erfarenheten från Panerai kommer de högst troligen att ändra något i samma veva (färg på sekundvisare, annan förändring osv).
Är tjockleken störande?
/Nej - upplever att den bärs i princip som 911/560 mfl trots 1950-caset. Tjockleken beror mestadels på det domade glaset och inte caset - se bild.
/Jag kan mäta när jag kommer hem ikväll, glaset gör som sagt mycket på tjockleken. Den "känns" i princip som 911an på handleden - ingen större viktskillnad
Jämförelsebild från sidan - 911 vs 233
![]()
Bra jefla strap till den klockan.
![]()
Ta k för bra svar! 560 upplever jag som väldigt tunn så sitter 233 ungefär likadant så är det ju lugnt.Vad är oddsen för att det kommer ett nytt verk snart som drar ner tjockleken?
/Högst oklart men de kommer inte bara ändra urverket i sånt fall, vis av erfarenheten från Panerai kommer de högst troligen att ändra något i samma veva (färg på sekundvisare, annan förändring osv).
Är tjockleken störande?
/Nej - upplever att den bärs i princip som 911/560 mfl trots 1950-caset. Tjockleken beror mestadels på det domade glaset och inte caset - se bild.
/Jag kan mäta när jag kommer hem ikväll, glaset gör som sagt mycket på tjockleken. Den "känns" i princip som 911an på handleden - ingen större viktskillnad
Jämförelsebild från sidan - 911 vs 233
![]()
Jag tycker klockan är för stor till ”snubben” på bilden, men vad vet jagBra jefla strap till den klockan.
![]()
Ta k för bra svar! 560 upplever jag som väldigt tunn så sitter 233 ungefär likadant så är det ju lugnt.
Känner tyvärr ingen som äger den, ska försöka vänta en månad tills jag kommer till en Panerai AD, får se hur jag gör.Japp - det är caset som är differensen när det gäller hur den sitter på handleden.
Sen är det som med allt annat att det är bäst om du prövar den (hojta om du är i sthlm) - vill ju inte ha några ninjor jagandes över mig ;-)
Inte kunnig nog för att avgöra det så jag får traska till Nymans/Krons och se vad de sägerÄr ju bara att polera.
Det mesta går att fixa till med capecod. Om en glasring bara kostar 1500kr så hade jag capecoddat min själv, knappast så att man förstör något av värde.Inte kunnig nog för att avgöra det så jag får traska till Nymans/Krons och se vad de säger![]()
1024
![]()
1000
![]()
422
![]()
610
![]()
372
![]()
312
![]()
233
![]()
243
![]()
911
![]()
388
![]()
671
![]()
424
![]()
Vi kan ha en egen gtgSer kul ut, antar att min inbjudan kom bort i posten, igen....
;-)
Du (liksom @Compiss m.fl.) har självmant gått ur Panerai-gtg-tråden.. Att göra det istället för att bara avaktivera mailnotiser har sitt prisSer kul ut, antar att min inbjudan kom bort i posten, igen....
;-)
372 ser ju nästan nätt ut sina 47mm till trots!1024
![]()
1000
![]()
422
![]()
610
![]()
372
![]()
312
![]()
233
![]()
243
![]()
911
![]()
388
![]()
671
![]()
424
![]()
Jag går gärna med... älskar notiser!Du (liksom @Compiss m.fl.) har självmant gått ur Panerai-gtg-tråden.. Att göra det istället för att bara avaktivera mailnotiser har sitt pris![]()
Är bara bäraren tillräckligt manlig så..372 ser ju nästan nätt ut sina 47mm till trots!![]()
23cm handled?Är bara bäraren tillräckligt manlig så..![]()
I sammanhanget blygsamma 18,5 cm.23cm handled?