• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

62778D64-7E87-4A8F-B0AC-2C3A6174356E.jpeg
6A88E11D-09EF-40D4-AA25-D5D7C70388A8.jpeg

Är sugen på en PAM233 men funderar lite på det här med tjockleken. Enligt Google är den 18mm tjock varav 2mm är glaset. Urverket är över 10 år gammalt om man bortser från ändringen till 24hrs-visning.

Vad är oddsen för att det kommer ett nytt verk snart som drar ner tjockleken?
Är tjockleken störande?
Stämmer 18mm? Min 560 är ju bara 13.5mm tjock, rätt stor skillnad på pappret.

Finns det någon annan MANUELL GMT jag missat?

/Högst oklart men de kommer inte bara ändra urverket i sånt fall, vis av erfarenheten från Panerai kommer de högst troligen att ändra något i samma veva (färg på sekundvisare, annan förändring osv).

Är tjockleken störande?
/Nej - upplever att den bärs i princip som 911/560 mfl trots 1950-caset. Tjockleken beror mestadels på det domade glaset och inte caset - se bild.

/Jag kan mäta när jag kommer hem ikväll, glaset gör som sagt mycket på tjockleken. Den "känns" i princip som 911an på handleden - ingen större viktskillnad

Jämförelsebild från sidan - 911 vs 233
03C5B06E-54C7-45AE-A73D-70F0A6831109.jpeg

/Högst oklart men de kommer inte bara ändra urverket i sånt fall, vis av erfarenheten från Panerai kommer de högst troligen att ändra något i samma veva (färg på sekundvisare, annan förändring osv).

Är tjockleken störande?
/Nej - upplever att den bärs i princip som 911/560 mfl trots 1950-caset. Tjockleken beror mestadels på det domade glaset och inte caset - se bild.

/Jag kan mäta när jag kommer hem ikväll, glaset gör som sagt mycket på tjockleken. Den "känns" i princip som 911an på handleden - ingen större viktskillnad

Sådana här inlägg gillar vi :)

Är tjockleken störande?

Ta k för bra svar! 560 upplever jag som väldigt tunn så sitter 233 ungefär likadant så är det ju lugnt.

Ta k för bra svar! 560 upplever jag som väldigt tunn så sitter 233 ungefär likadant så är det ju lugnt.

Japp - det är caset som är differensen när det gäller hur den sitter på handleden.

Sen är det som med allt annat att det är bäst om du prövar den (hojta om du är i sthlm) - vill ju inte ha några ninjor jagandes över mig ;-)

Japp - det är caset som är differensen när det gäller hur den sitter på handleden.

Sen är det som med allt annat att det är bäst om du prövar den (hojta om du är i sthlm) - vill ju inte ha några ninjor jagandes över mig ;-)
Känner tyvärr ingen som äger den, ska försöka vänta en månad tills jag kommer till en Panerai AD, får se hur jag gör.

Tillbaka
Topp