• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jag har för övrigt insett att 233 kan ha min favoritboett of all time

IMG_20180619_193835.jpg

Nää

Jag är lite osäker på hur jag ska dra upp min 005 på ett korrekt sätt. Imorse toppade jag upp den men nu vid 8 hade den stannat. Drar jag inte upp den till max? Jag drar tills kronan fjädrar tillbaka och den blir trög, men tycker att det kommer bara efter typ 20 varv. Min gamla speedmaster kunde man dra säkert 40 varv och sen kom den till ett distinkt stopp vilket jag kan uppskatta. Hur ska jag göra?

Jag är lite osäker på hur jag ska dra upp min 005 på ett korrekt sätt. Imorse toppade jag upp den men nu vid 8 hade den stannat. Drar jag inte upp den till max? Jag drar tills kronan fjädrar tillbaka och den blir trög, men tycker att det kommer bara efter typ 20 varv. Min gamla speedmaster kunde man dra säkert 40 varv och sen kom den till ett distinkt stopp vilket jag kan uppskatta. Hur ska jag göra?
Det riktiga stoppet är tydligt. Det blir inte trögt, det tar stopp. Krävs nog ganska mycket kraft för att paja den.

Det är ju ingen automat, dra tills den tar stopp.

Stort tack alla dårar som deltog i gårdagskvällens gtg, alltid lika förbaskat trevligt!
Vill också här i tråden till och via @Ernesto lyfta fram ett stort tack till Krons som bjöd på lite Paneraigodis som auktionerades ut till förmån för BCF. Det blev ett trevligt fyrsiffrigt belopp totalt!

Tillbaka
Topp