Det finns hopp. Typ nästan samma som mig. Alltid ratat tanken på en 47mmI sammanhanget blygsamma 18,5 cm.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det finns hopp. Typ nästan samma som mig. Alltid ratat tanken på en 47mmI sammanhanget blygsamma 18,5 cm.![]()
Jag har för övrigt insett att 233 kan ha min favoritboett of all time
![]()
På min handled har ingen panna suttit bättre. Självklart finns bättre tavlor (för mig), men boetten i sig är svårslagen.
Såg för övrigt att jag råkade ta med Reverson. Äh, den får stå kvar.
Bra där! Fan va bra! Jag ångrar redan att jag gjorde mig av med det ... men men, nytt band på g in
Det riktiga stoppet är tydligt. Det blir inte trögt, det tar stopp. Krävs nog ganska mycket kraft för att paja den.Jag är lite osäker på hur jag ska dra upp min 005 på ett korrekt sätt. Imorse toppade jag upp den men nu vid 8 hade den stannat. Drar jag inte upp den till max? Jag drar tills kronan fjädrar tillbaka och den blir trög, men tycker att det kommer bara efter typ 20 varv. Min gamla speedmaster kunde man dra säkert 40 varv och sen kom den till ett distinkt stopp vilket jag kan uppskatta. Hur ska jag göra?
Det är ju ingen automat, dra tills den tar stopp.Jag är lite osäker på hur jag ska dra upp min 005 på ett korrekt sätt. Imorse toppade jag upp den men nu vid 8 hade den stannat. Drar jag inte upp den till max? Jag drar tills kronan fjädrar tillbaka och den blir trög, men tycker att det kommer bara efter typ 20 varv. Min gamla speedmaster kunde man dra säkert 40 varv och sen kom den till ett distinkt stopp vilket jag kan uppskatta. Hur ska jag göra?
Vad är det för band på den där snyggingen?Jag har för övrigt insett att 233 kan ha min favoritboett of all time
![]()
Bosphorus canvas strapVad är det för band på den där snyggingen?![]()
Nu blev jag köpsugen!!!Bosphorus canvas strapSkulle gissa på patina grey, @MickeG får bekräfta
https://www.bosphorusleather.com/canvas?product_id=416
Har ett grönt och ett brunt 26/26 till min bronzo.. Riktigt nöjd är jagNu blev jag köpsugen!!!![]()
Är det 26/26 jag ska ha till 422:an?Har ett grönt och ett brunt 26/26 till min bronzo.. Riktigt nöjd är jag
Bosphorus canvas strapSkulle gissa på patina grey, @MickeG får bekräfta
https://www.bosphorusleather.com/canvas?product_id=416
Har för mig att standard är 120/75 på de flesta band. Tror gummit med logga är 125/75.Är det 26/26 jag ska ha till 422:an?
Någon som vet längderna på originalbanden, den korta och den långa?
Tackar! Är det 26 mellan luggarna på 422?Har för mig att standard är 120/75 på de flesta band. Tror gummit med logga är 125/75.
Yes!Tackar! Är det 26 mellan luggarna på 422?
Tackar! Lägger beställning!
Hur många cm har du runt handleden? Har 18cm själv och jag körde 125/80 , funkar perfekt för mig.Är det 26/26 jag ska ha till 422:an?
Någon som vet längderna på originalbanden, den korta och den långa?
18 cm. Tror det blir bra med 120/75Hur många cm har du runt handleden? Har 18cm själv och jag körde 125/80 , funkar perfekt för mig.
Funkar säkert men tänk på att bandet är rätt tjockt..18 cm. Tror det blir bra med 120/75![]()