Har du det i mörkgrönt?Köpte ett gummi idag igen. Blev blått och till min 1392 den här gången. Redo för midsommar med @christian-h!
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har du det i mörkgrönt?Köpte ett gummi idag igen. Blev blått och till min 1392 den här gången. Redo för midsommar med @christian-h!
![]()
Har du det i mörkgrönt?
#LSHIDMTAMSFOBara i 26 mm! Du får köpa en herrklocka så att vi kan sätta på ett![]()
Kommer aldrig bli lika krallig som du är och således kommer jag förmodligen aldrig köpa en herrmodellBara i 26 mm! Du får köpa en herrklocka så att vi kan sätta på ett![]()
Typen introducerades 1975 med den första tonfisken 6159-7010. Bandet spänns åt innan dyk och anpassar sig till handleden när den krymper under högt tryck.Accordion heter det.
753 har jag för migName the ref:
![]()
Correct !753 har jag för mig
Den är mkt bra. Om jag skulle ändra på en sak på denna (och på min 1000) så är det att flytta upp "panerai" ovanför mitten så att bara loggan är längst ner likt pre-v refs.Correct !
Lossa, dra ut kronan, snurra på! Tror inte du kommer kunna snurra särskilt bra med kronskyddet mot kronan.Superduper nybörjarfråga. Behöver man lossna på kronskyddet för att skruva upp manuella verk eller är det bara att skruva på?
Menar för att skruva upp verket. Inte ställa in tiden.Lossa, dra ut kronan, snurra på! Tror inte du kommer kunna snurra särskilt bra med kronskyddet mot kronan.
Superduper nybörjarfråga. Behöver man lossna på kronskyddet för att skruva upp manuella verk eller är det bara att skruva på?
För att vara övertydlig: Skruva medsolsLossa, dra ut kronan, snurra på! Tror inte du kommer kunna snurra särskilt bra med kronskyddet mot kronan.
Haha. Sån newbie är jag inte.För att vara övertydlig: Skruva medsols![]()
Men den har rätt långa bandhorn så på upplevs den inte sååå liten.Trycktestade precis min 560 och urmakarn på KOM Hanssons hade 42mm-dykarn på sig. Fin, men jisses vad liten den var! Skönt att få den ur systemet.![]()
Sa ju detTrycktestade precis min 560 och urmakarn på KOM Hanssons hade 42mm-dykarn på sig. Fin, men jisses vad liten den var! Skönt att få den ur systemet.![]()
Jo, pytteliten.Men den har rätt långa bandhorn så på upplevs den inte sååå liten.
Jag är med dig. Den är alldeles för kort.Jo, pytteliten.
Du låter som en gammal panerairäv. Dags att avyttra seiko-samlingen och gå all in på pre-v panerai?Jo, pytteliten.
Vintage är en djungel. Vill ju gärna ha en 233 men gillar min 560 lite för mycket för att sälja den innan jag provat en 233 på armen. Mina andra klockor är lite för jobbiga att hitta igen för att det ska vara värt att sälja och chansa.Du låter som en gammal panerairäv. Dags att avyttra seiko-samlingen och gå all in på pre-v panerai?
Bra med den vita randen på. Var väldigt skeptiskt mot det innan. Men ser trevligt ut.![]()
Mindre suddig 416.
Bara OEM eller går även aftermarket bra?Väldigt nöjd med mitt Asso. Vad finns det mer för lyckade straps som man inte får missa?
Allt som ser bra ut. Gärna med bilderBara OEM eller går även aftermarket bra?