Glömde bifoga min bild.Väldigt nöjd med mitt Asso. Vad finns det mer för lyckade straps som man inte får missa?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Glömde bifoga min bild.Väldigt nöjd med mitt Asso. Vad finns det mer för lyckade straps som man inte får missa?
Här kommer några av mina favoriter (skippar assot då du redan har detta)Allt som ser bra ut. Gärna med bilder![]()
Stort tack!Här kommer några av mina favoriter (skippar assot då du redan har detta)
OEM Cashmere Gold
![]()
Bosphorus Vachetta 03
![]()
![]()
Bosphorus Patina Olive Green canvas
![]()
![]()
Hurricane13 vintage olive (går inte att beställa just nu, kanske i framtiden)
![]()
Lite blandat från @MickeJ
![]()
![]()
Sen måste jag nämna Cappadoccia från Bosphorus som sitter på @MickeG s 372a .. Riktigt jävla bra (till vänster på bilden)
![]()
Fick samma mail och där står det PAM533 .. Kan det stämma?Fick detta i maillådan - en ny 10 dagars 270 (vet inte nya modellnamnet) utan sandwich med faux patina och andra förändringar.
Kommer antagligen en reviderad 233a då också i samma utförande. @yonsson
Skärmdump från videon:
![]()
Hela videon hittar ni nedan
http://www.paneraipowerreserve.com/...ish-WAT_Watches-NA-NA-NA&utm_content=mainIMG#
"tan".Bra med den vita randen på. Var väldigt skeptiskt mot det innan. Men ser trevligt ut.
Fick samma mail och där står det PAM533 .. Kan det stämma?
Toshi Storm BlueAllt som ser bra ut. Gärna med bilder![]()
Grymt! Många bra förslag!Toshi Storm Blue
![]()
Kain Heritage The Kain II, eller något sånt.
![]()
Grått OEM Assolutamente
![]()
Wotancraft X-MAS COMMANDOS 013
![]()
Kyros Rolled Canvas
![]()
Och sen måste jag slå ett GIGANTISKT slag för Toshi African Kudo, fast bilden är sådär.
![]()
Eftersom jag är babaledig (dvs kletig över tid) söker jag alternativ till läder för min Radiomir. Men....lirar det här verkligen?
Canvas från MJleather.
![]()
Korrigerat, mitt misstag!Nope, inte från mig.![]()
10-dagars verk känns jäkligt overkill i en automatisk klocka men utöver det är de schyssta.Fick detta i maillådan - en ny 10 dagars 270 (vet inte nya modellnamnet) utan sandwich med faux patina och andra förändringar.
Kommer antagligen en reviderad 233a då också i samma utförande. @yonsson
Skärmdump från videon:
![]()
Hela videon hittar ni nedan
http://www.paneraipowerreserve.com/...ish-WAT_Watches-NA-NA-NA&utm_content=mainIMG#
Sådääär om du frågar mig. Kladd = patina = bra.Eftersom jag är babaledig (dvs kletig över tid) söker jag alternativ till läder för min Radiomir. Men....lirar det här verkligen?
Canvas från AW.
![]()
Du har säkert redan läst denna artikel:Namnvalet på den här modellen har förbryllat mig en tid "Mare Nostrum"; för italienare ett välbekant begrepp som myntades av fascistikonen Gabrielle D´Annunzio och sedan användes flitigt av Mussolini. I sammanhanget har begreppet samma betydelse som Hitlers "Lebensraum"; ett slagord för att politiskt underbygga de fascistiska imperiedrömmarna. Då Panerai lanserade modellen 1943 var det väl inte helt förvånande, men att sedan att namnet fortfarande används för en serie, kanske kan tolkas som en flirt med en än idag i Italien högst levande politisk åskådning. Detta oaktat att "Vårt hav" i annat sammanhang inte är ett oävet namn på ett dykarur. Men att en tysk tillverkare skulle döpa ett ur till "Lebensraum" är väl inte troligt. I alla fall inte än, men fan vet....
Ni Panerister kanske vet mer om detta..?
(bild från nätet)
![]()
Och nu är det väl en mer positiv klang vilket är bra.Namnvalet på den här modellen har förbryllat mig en tid "Mare Nostrum"; för italienare ett välbekant begrepp som myntades av fascistikonen Gabrielle D´Annunzio och sedan användes flitigt av Mussolini. I sammanhanget har begreppet samma betydelse som Hitlers "Lebensraum"; ett slagord för att politiskt underbygga de fascistiska imperiedrömmarna. Då Panerai lanserade modellen 1943 var det väl inte helt förvånande, men att sedan att namnet fortfarande används för en serie, kanske kan tolkas som en flirt med en än idag i Italien högst levande politisk åskådning. Detta oaktat att "Vårt hav" i annat sammanhang inte är ett oävet namn på ett dykarur. Men att en tysk tillverkare skulle döpa ett ur till "Lebensraum" är väl inte troligt. I alla fall inte än, men fan vet....
Ni Panerister kanske vet mer om detta..?
(bild från nätet)
![]()
Jag satt precis och funderade på remmar och specifikt den som satt på 372:an som jag klämde på förut. Då slapp jag fråga vad den hette. @Palenkovich hade även en fin blå rem på sin Blonzo vill jag minnas. Vad var det den hette? Hur bör man tänka gällande bredd? Bör man köra 24/22 eller 24/24 (kanske bara OEM som blir bra i 24/22?)? Ursäkta för frågebatterietHär kommer några av mina favoriter (skippar assot då du redan har detta)
OEM Cashmere Gold
![]()
Bosphorus Vachetta 03
![]()
![]()
Bosphorus Patina Olive Green canvas
![]()
![]()
Hurricane13 vintage olive (går inte att beställa just nu, kanske i framtiden)
![]()
Lite blandat från @MickeJ
![]()
![]()
Sen måste jag nämna Cappadoccia från Bosphorus som sitter på @MickeG s 372a .. Riktigt jävla bra (till vänster på bilden)
![]()
Palle har ett bosphorus patina blue canvas till sin blonzo.Jag satt precis och funderade på remmar och specifikt den som satt på 372:an som jag klämde på förut. Då slapp jag fråga vad den hette. @Palenkovich hade även en fin blå rem på sin Blonzo vill jag minnas. Vad var det den hette? Hur bör man tänka gällande bredd? Bör man köra 24/22 eller 24/24 (kanske bara OEM som blir bra i 24/22?)? Ursäkta för frågebatteriet![]()
Och nu är det väl en mer positiv klang vilket är bra.
The term "Mare Nostrum" was chosen as the theme for the Inaugural Conference of the Society for Mediterranean Law and Culture, being held in June 2012 at the University of Cagliari Faculty of Law, Sardinia, Italy ("La Conferenza Inaugurale della Società di Diritto e Cultura del Mediterraneo").[7] In this contemporary usage, the term is intended to embrace the full diversity of Mediterranean cultures, with a particular focus on exchanges and cooperation among Mediterranean nations.[7]
Following the 2013 Lampedusa migrant shipwreck, the Italian government, has decided to strengthen the national system for the patrolling of the Mediterranean sea by authorizing "Operation Mare Nostrum", a military and humanitarian operation in order to rescue the migrants and arrest the traffickers of immigrants.[8]
Tackar för snabbt svar. På 372:an måste det ha varit Capadocian. Det var väl förförra gtg:n som @MickeG fortfarande hade kvar 372:an.Palle har ett bosphorus patina blue canvas till sin blonzo.
Vad tänkte du på för strap till 372an som du klämde på?
Gällande storlek gillar jag både 24/24 och 24/22, men kör oftast 24/24 när jag kör aftermarket. Brukar ibland bli missnöjd över hur mina 24/22 är formade.
Sen på bollen men jag håller med @MickeG s svar tidigare i tråden. Jag upplever att den sitter väldigt platt på handleden och extra höjden som det fint kupade glaset utgör känns inte som att det bygger negativt på klockan. Jag älskar den här referensen, har som sagt ägt denna klocka två gånger vilket säger en del![]()
![]()
Är sugen på en PAM233 men funderar lite på det här med tjockleken. Enligt Google är den 18mm tjock varav 2mm är glaset. Urverket är över 10 år gammalt om man bortser från ändringen till 24hrs-visning.
Vad är oddsen för att det kommer ett nytt verk snart som drar ner tjockleken?
Är tjockleken störande?
Stämmer 18mm? Min 560 är ju bara 13.5mm tjock, rätt stor skillnad på pappret.
Finns det någon annan MANUELL GMT jag missat?
Då äre det bandet! Han har hunnit köpa en ny 372 som numera sitter på ett fiddy bandTackar för snabbt svar. På 372:an måste det ha varit Capadocian. Det var väl förförra gtg:n som @MickeG fortfarande hade kvar 372:an.
Svart rubber b!![]()
Funderar på vad för band som kan funka på denna. Grönt canvas kanske. Eller nåt ammo.
Grönt rubberB!![]()
Funderar på vad för band som kan funka på denna. Grönt canvas kanske. Eller nåt ammo.
Svart rubber b!
![]()
Enough with the rubberbees. Koola men inte prio direkt. Canvas då?Grönt rubberB!
![]()
Fast det gröna var rätt najs....Enough with the rubberbees. Koola men inte prio direkt. Canvas då?