• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Sen på bollen men jag håller med @MickeG s svar tidigare i tråden. Jag upplever att den sitter väldigt platt på handleden och extra höjden som det fint kupade glaset utgör känns inte som att det bygger negativt på klockan. Jag älskar den här referensen, har som sagt ägt denna klocka två gånger vilket säger en del :D
20180612_071014.jpg
Tycker också om den där men ligger ganska högt i pris?

Kolla dessa sidor, båda har nämnts tidigare... finns mkt smått och gott...
Ska fixa ett pv eller asso oem och sen får det bli ett från Toshi och ett från tedsu.
https://toshi-straps.co.uk/
https://www.tedsustraps.com/
Tack. Toshi har jag aldrig gillat och Ted övergav jag efter att designen på spännena ändrades för sisådär fem år sen. Men med det sagt så gör han fina grejer. Ska man ha haj så är K Wong bäst imo och Peter Watchacc gör de bästa 24/22 krokodilerna. Ammo är Paolo min kille (nu när Adeeos inte längre finns med oss) och buffel så är det MF. Jag har mina kranar liksom men canvas har jag aldrig haft nåt. AW sägs vara vass.

Tack. Toshi har jag aldrig gillat och Ted övergav jag efter att designen på spännena ändrades för sisådär fem år sen. Men med det sagt så gör han fina grejer. Ska man ha haj så är K Wong bäst imo och Peter Watchacc gör de bästa 24/22 krokodilerna. Ammo är Paolo min kille (nu när Adeeos inte längre finns med oss) och buffel så är det MF. Jag har mina kranar liksom men canvas har jag aldrig haft nåt. AW sägs vara vass.
Kika på bosphorus patina canvasband också !

Sen på bollen men jag håller med @MickeG s svar tidigare i tråden. Jag upplever att den sitter väldigt platt på handleden och extra höjden som det fint kupade glaset utgör känns inte som att det bygger negativt på klockan. Jag älskar den här referensen, har som sagt ägt denna klocka två gånger vilket säger en del :D
20180612_071014.jpg
Säger det igen - min favoritboett of all time. Sitter helt sjukt jävla bra på handleden.

Peter watchacc har jag kollat in tidigare, men k wong ska kollas närmare på... finns så mkt kul här :hungry::happyhappy:

Peter watchacc har jag kollat in tidigare, men k wong ska kollas närmare på... finns så mkt kul här :hungry::happyhappy:

Har ett från watchacc och det är väldigt bra.
312A1FD2-97C2-4FD1-9780-BB6E6EDAFD10.jpeg
Apropå PW och Ted och KW och Paolo så...
933A39AA-329C-42B2-BA47-2E397F5C7E1E.jpeg

Svart haj från Ted och ett magiskt blått JV från PW
E6C117A5-D161-4836-97EC-801AF15C32D8.jpeg

Ammo från Paolo18
97301EE4-5D7F-40B5-9B0D-1896765229E6.jpeg

Röd haj från K Wong och brun krokodil från PW

Bra band och bra klockor. Allt tyvärr flippat sen flera år tillbaka..

Btw så är det bruna i bakgrunden ett svinbra klockochbandetui från @wojtecki Sjukt sjukt bra!!

Senast ändrad:
Buffel och MF tell me more! Vad står MF för?

Jag satt precis och funderade på remmar och specifikt den som satt på 372:an som jag klämde på förut. Då slapp jag fråga vad den hette. @Palenkovich hade även en fin blå rem på sin Blonzo vill jag minnas. Vad var det den hette? Hur bör man tänka gällande bredd? Bör man köra 24/22 eller 24/24 (kanske bara OEM som blir bra i 24/22?)? Ursäkta för frågebatteriet :)
Som med allt annat är det ju en smaksak. Vanligtvis brukar jag föredra 24/20mm men testade det igår på min panna och det blev inte alls bra, den blev för topptung. Fördelen med det feta 22mm originalspännet är att det är så böjt och inte sitter i vägen trots att bandet bara avsmalnar 2mm.

Hur 24/24 sitter har jag ingen aning om men ej avsmalnande band brukar hindra handleden från att röra sig fritt. Men som sagt, boett och spänne påverkar ju också.

Apropå PW och Ted och KW och Paolo så...
933A39AA-329C-42B2-BA47-2E397F5C7E1E.jpeg

Svart haj från Ted och ett magiskt blått JV från PW
E6C117A5-D161-4836-97EC-801AF15C32D8.jpeg

Ammo från Paolo18
97301EE4-5D7F-40B5-9B0D-1896765229E6.jpeg

Röd haj från K Wong och brun krokodil från PW

Bra band och bra klockor. Allt tyvärr flippat sen flera år tillbaka..

Btw så är det bruna i bakgrunden ett svinbra klockochbandetui från @wojtecki Sjukt sjukt bra!!

Nice! Har kollat en del på haj och baby hornback från tedsu! Måste ha ett grönt eller blått! :)

Måste säga att jag verkligen är imponerad av draget i denna tråden! Informationsrikt men samtidigt massa underbara bilder.
Tumme upp!!:)

Jag satt precis och funderade på remmar och specifikt den som satt på 372:an som jag klämde på förut. Då slapp jag fråga vad den hette. @Palenkovich hade även en fin blå rem på sin Blonzo vill jag minnas. Vad var det den hette? Hur bör man tänka gällande bredd? Bör man köra 24/22 eller 24/24 (kanske bara OEM som blir bra i 24/22?)? Ursäkta för frågebatteriet :)
Såg att @azcii svarade vad gäller mitt blåa band.. Kan säga att det är ännu bättre nu när det bleknat efter att jag körde skiten ur det med sol och bad en vecka i Kroatien :). Här ett familjefoto med nästan alla de andra kompisarna som hör till Bronzon. Det är det andra från höger nere (tyvärr gör den risiga kvällsbelysningen att det är svårt att se de riktiga nyanserna).. På WS:et kan man se lite bättre.

IMG_6126.JPG

IMG_6073.JPG

Personligen kör jag numera alltid 26/26 på AM-band till Blonzon, även om jag som synes har ett par som är 26/22. Tycker det helt enkelt gör sig bättre till 47mm-pannor (Luminor).

Vad gäller 44-pannor har jag oftast kört 24/22, men känner mer och mer att de (AM)band jag framöver kommer plocka in nog kommer att hamna på 24/24..

Som Yonsson konstaterar är det till syvende och sist en smaksak, så testa bägge och se vad du trivs bäst med. Dina preferenser kan ju dessutom variera med olika bandtyper; canvas, läder, gummi osv..

Är inte due lite väl tunna? Blir lite pannkaka och tappar lite av sin presence ock attityd.
Jo, tror de är bland de tunnare av Panerai. Inte nödvändigtvis tunnare än vissa andra referenser. Personligen skulle jag aldrig kunna köpa en stor-Panerai på 44 mm eller mer pga att jag själv inte är stor. Skulle bara se dumt ut.

Tillbaka
Topp