Greven
Guld
Cool bild, fin klocka! Tur att du inte åkte downhill i den där klockan (repångest). Åre är så härligt såväl på sommar som vinter. Har hängt så mycket där, mest vintertid. Enjoy!Min 183:a säger hej från Åreskutan!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Cool bild, fin klocka! Tur att du inte åkte downhill i den där klockan (repångest). Åre är så härligt såväl på sommar som vinter. Har hängt så mycket där, mest vintertid. Enjoy!Min 183:a säger hej från Åreskutan!
Den är snyggare än alla luminor i verkligheten så det är nog bilderna.Tusan vad segt det går med min 388:a på säljes/bytes. Är det ingen här som uppskattar Radiomir...? Det är den billigaste 388:an online men ändå inget napp. Är alla insnöade på Luminor?
Tack Stelah! Ska ta nya bilder i helgen och se om det hjälper. Slut på ipad/iphone fotografering m a oDen är snyggare än alla luminor i verkligheten så det är nog bilderna.
Dagsljus/studioblixtar, en bra systemkamera och ett originalobjektiv för närbilder kommer att skapa desire . Ta massor av bilder med olika inställningar, behåll de bästa.Tack Stelah! Ska ta nya bilder i helgen och se om det hjälper. Slut på ipad/iphone fotografering m a o
Tjena
fick samtal idag av min kontaktperson.
Nu har ändrat vad som är fel, varenda pinal är genomgången, den har justerats, det har kontrollerats och dubbekontrollerats.
Det har faktiskt lett till att de gjort en justering i produktionen på urverksserien ..... men jag fick inget uppkallat efter mig HAHA
Jag hade missuppfattat henne sist om att en del inte var original panerai, jag trodde först att hon menade kronskyddet. Men det var spännet på armbandet(skickade in den med det blåa bandet som inte är OEM). Idag förstod jag att det var spännet hon menade på sist som inte var Panerai original. Dock så sa hon "but we really like the strap" .
Då klockan är köpt i en annan region (Italien) tydligen så är det olika marknadsavdelningar så kan dem inte kompensera mig med något, vilket är riktigt konstigt varför skickar dem då inte ärendet till den avdelning som är ansvarig för Italien. Så summa summarum så vet jag inte vad som händer på den fronten, kanske en service gratis och en t-shirt nu efter totalt 23 veckors frånvaro (den här sista gången så skickade jag in klockan v28) .........
Jag frågade om jag kunde få hela klockan krediterad men det gick inte, kanske att det gick och lösa genom att de löser in den och jag får ett tillgodokvitto. Men jag vill inte ha någon annan utöver 422, 605 eller 569 (varav de två sista går inte att få tag på mer eller mindre, står förvisso i kö på en 605). De kunde inte heller fixa någon rabatt på 605 heller även om jag får tag på någon.
Skall i alla fall få det bekräftat att det är 2 års garanti från den dagen de skickar klockan till mig, förhoppningsvis skall det det inte behövas utnyttjas någon gång mer.
/M
Jag skulle gärna se lite Radiomirs i dressigare miljö (kostym/kavaj/skjorta). Jag vet via Instagram att @RolleFC har en grymt snygg 512:a.
Jag har fastnat lite i tankarna på en 512:a, men vill se att den passar till mer dressade tillfällen
Det bruna är svårslagetProvade medföljande band nr 2. Tycker fortfarande det bruna är snyggare, men detta funkar helt klart fint. Svart kan väl aldrig gå fel iofs..
Kör likadant band som @Palenkovich
Riktig hållkäften stil att köra panna till kostymen
Oså en bild från förra veckan när jag testade @masterkiller Radiomir.
512 passar till allt. Jag testade den med jeans och en vanlig t-shirt och det var så jäkla nice!Jag skulle gärna se lite Radiomirs i dressigare miljö (kostym/kavaj/skjorta). Jag vet via Instagram att @RolleFC har en grymt snygg 512:a.
Jag har fastnat lite i tankarna på en 512:a, men vill se att den passar till mer dressade tillfällen
TjenaBland det sjukaste jag läst @MaziK , håller alla tummar för att du får tillbaka en välfungerande Panna nu. Panerais hantering imponerar inte alls.. du ska ha all heder som håller dig så kool.
512 passar till allt. Jag testade den med jeans och en vanlig t-shirt och det var så jäkla nice!
TjenaHur kan det vara tillåtet för klocktillverkare att agera på det här sättet? Vi pratar dessutom om produkter som kostar 50k+!
Nu minns jag dock inte om klockan köptes i Sverige, men här får man försöka reparera den trasiga produkten för samma fel två gånger, sedan får kunden häva köpet, eller kräva en ny vara.
Kan garantera dig att 512 passar superb tilö kavaj/ skjorta. Testa en på nymans ur, du kommer bli frälstDet tror jag absolut, men till kostym/kavaj är viktigt om jag ska våga ge mig på den.
Googla lite om konsumentlagarna i Italien. Panerai gör säkert felTjena
Ja det är faktiskt rätt kass, precis kass.
Om att ligga ut med en större mängd pengar i ett halvår för ingenting,kunde lagt det på annat värdehöjande.
Den är ej köpt i Sverige utan i Italien de reglerna verkar inte gälla vid köp i Europa!?
Godtrogen om jag är så står jag i kö för en 605:a också, funderar på att avböja om jag får en.....
Det tror jag absolut, men till kostym/kavaj är viktigt om jag ska våga ge mig på den.
Kolla med ALMI och Enterprise Europe Network. De brukar ha koll på Europas näringsliv och dess regelverk.Googla lite om konsumentlagarna i Italien. Panerai gör säkert fel
Härmed fattade jag ett beslut. En sån (PAM00512) ska jag ha. F-n vad fin den ääääääär.....Avgör själv:
Personligen tycker jag den passar strålande. Kavaj/Skjort/slips-kombinationen på bilden lämnar dock en del att önska.