• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nu när paketöppningstråden ligger uppe är det med stor stolthet jag postar min första egna bild i denna ärofyllda tråd!

Pan1.jpg
 
Provade en 524 Flyback idag! Mäktig klocka...hur snygg som helst.
Tror dock den bygger lite för högt på höjden för handleden. Någon som äger/ägt som kan ge lite input?
Lade min 512 bredvid, var ungefär hälften så hög!
 
Tjena
fick samtal idag av min kontaktperson.
Nu har ändrat vad som är fel, varenda pinal är genomgången, den har justerats, det har kontrollerats och dubbekontrollerats.

Det har faktiskt lett till att de gjort en justering i produktionen på urverksserien ..... men jag fick inget uppkallat efter mig HAHA :(

Jag hade missuppfattat henne sist om att en del inte var original panerai, jag trodde först att hon menade kronskyddet. Men det var spännet på armbandet(skickade in den med det blåa bandet som inte är OEM). Idag förstod jag att det var spännet hon menade på sist som inte var Panerai original. Dock så sa hon "but we really like the strap" :).

Då klockan är köpt i en annan region (Italien) tydligen så är det olika marknadsavdelningar så kan dem inte kompensera mig med något, vilket är riktigt konstigt varför skickar dem då inte ärendet till den avdelning som är ansvarig för Italien. Så summa summarum så vet jag inte vad som händer på den fronten, kanske en service gratis och en t-shirt nu efter totalt 23 veckors frånvaro (den här sista gången så skickade jag in klockan v28) .........

Jag frågade om jag kunde få hela klockan krediterad men det gick inte, kanske att det gick och lösa genom att de löser in den och jag får ett tillgodokvitto. Men jag vill inte ha någon annan utöver 422, 605 eller 569 (varav de två sista går inte att få tag på mer eller mindre, står förvisso i kö på en 605). De kunde inte heller fixa någon rabatt på 605 heller även om jag får tag på någon.

Skall i alla fall få det bekräftat att det är 2 års garanti från den dagen de skickar klockan till mig, förhoppningsvis skall det det inte behövas utnyttjas någon gång mer.

/M
 
Tjena
fick samtal idag av min kontaktperson.
Nu har ändrat vad som är fel, varenda pinal är genomgången, den har justerats, det har kontrollerats och dubbekontrollerats.

Det har faktiskt lett till att de gjort en justering i produktionen på urverksserien ..... men jag fick inget uppkallat efter mig HAHA :(

Jag hade missuppfattat henne sist om att en del inte var original panerai, jag trodde först att hon menade kronskyddet. Men det var spännet på armbandet(skickade in den med det blåa bandet som inte är OEM). Idag förstod jag att det var spännet hon menade på sist som inte var Panerai original. Dock så sa hon "but we really like the strap" :).

Då klockan är köpt i en annan region (Italien) tydligen så är det olika marknadsavdelningar så kan dem inte kompensera mig med något, vilket är riktigt konstigt varför skickar dem då inte ärendet till den avdelning som är ansvarig för Italien. Så summa summarum så vet jag inte vad som händer på den fronten, kanske en service gratis och en t-shirt nu efter totalt 23 veckors frånvaro (den här sista gången så skickade jag in klockan v28) .........

Jag frågade om jag kunde få hela klockan krediterad men det gick inte, kanske att det gick och lösa genom att de löser in den och jag får ett tillgodokvitto. Men jag vill inte ha någon annan utöver 422, 605 eller 569 (varav de två sista går inte att få tag på mer eller mindre, står förvisso i kö på en 605). De kunde inte heller fixa någon rabatt på 605 heller även om jag får tag på någon.

Skall i alla fall få det bekräftat att det är 2 års garanti från den dagen de skickar klockan till mig, förhoppningsvis skall det det inte behövas utnyttjas någon gång mer.

/M


Håller tummarna för att allt är OK nu med klockan så du kan börja njuta av den.
 
Tjena
fick samtal idag av min kontaktperson.
Nu har ändrat vad som är fel, varenda pinal är genomgången, den har justerats, det har kontrollerats och dubbekontrollerats.

Det har faktiskt lett till att de gjort en justering i produktionen på urverksserien ..... men jag fick inget uppkallat efter mig HAHA :(

Jag hade missuppfattat henne sist om att en del inte var original panerai, jag trodde först att hon menade kronskyddet. Men det var spännet på armbandet(skickade in den med det blåa bandet som inte är OEM). Idag förstod jag att det var spännet hon menade på sist som inte var Panerai original. Dock så sa hon "but we really like the strap" :).

Då klockan är köpt i en annan region (Italien) tydligen så är det olika marknadsavdelningar så kan dem inte kompensera mig med något, vilket är riktigt konstigt varför skickar dem då inte ärendet till den avdelning som är ansvarig för Italien. Så summa summarum så vet jag inte vad som händer på den fronten, kanske en service gratis och en t-shirt nu efter totalt 23 veckors frånvaro (den här sista gången så skickade jag in klockan v28) .........

Jag frågade om jag kunde få hela klockan krediterad men det gick inte, kanske att det gick och lösa genom att de löser in den och jag får ett tillgodokvitto. Men jag vill inte ha någon annan utöver 422, 605 eller 569 (varav de två sista går inte att få tag på mer eller mindre, står förvisso i kö på en 605). De kunde inte heller fixa någon rabatt på 605 heller även om jag får tag på någon.

Skall i alla fall få det bekräftat att det är 2 års garanti från den dagen de skickar klockan till mig, förhoppningsvis skall det det inte behövas utnyttjas någon gång mer.

/M

Tack för uppdatering. Servicen imponerar inte, tyvärr.
 
Tjena
fick samtal idag av min kontaktperson.
Nu har ändrat vad som är fel, varenda pinal är genomgången, den har justerats, det har kontrollerats och dubbekontrollerats.

Det har faktiskt lett till att de gjort en justering i produktionen på urverksserien ..... men jag fick inget uppkallat efter mig HAHA :(

Jag hade missuppfattat henne sist om att en del inte var original panerai, jag trodde först att hon menade kronskyddet. Men det var spännet på armbandet(skickade in den med det blåa bandet som inte är OEM). Idag förstod jag att det var spännet hon menade på sist som inte var Panerai original. Dock så sa hon "but we really like the strap" :).

Då klockan är köpt i en annan region (Italien) tydligen så är det olika marknadsavdelningar så kan dem inte kompensera mig med något, vilket är riktigt konstigt varför skickar dem då inte ärendet till den avdelning som är ansvarig för Italien. Så summa summarum så vet jag inte vad som händer på den fronten, kanske en service gratis och en t-shirt nu efter totalt 23 veckors frånvaro (den här sista gången så skickade jag in klockan v28) .........

Jag frågade om jag kunde få hela klockan krediterad men det gick inte, kanske att det gick och lösa genom att de löser in den och jag får ett tillgodokvitto. Men jag vill inte ha någon annan utöver 422, 605 eller 569 (varav de två sista går inte att få tag på mer eller mindre, står förvisso i kö på en 605). De kunde inte heller fixa någon rabatt på 605 heller även om jag får tag på någon.

Skall i alla fall få det bekräftat att det är 2 års garanti från den dagen de skickar klockan till mig, förhoppningsvis skall det det inte behövas utnyttjas någon gång mer.

/M
Vilken jävla skräpservice!
Man blir förbannad som konsument.
 
Tjena
fick samtal idag av min kontaktperson.
Nu har ändrat vad som är fel, varenda pinal är genomgången, den har justerats, det har kontrollerats och dubbekontrollerats.

Det har faktiskt lett till att de gjort en justering i produktionen på urverksserien ..... men jag fick inget uppkallat efter mig HAHA :(

Jag hade missuppfattat henne sist om att en del inte var original panerai, jag trodde först att hon menade kronskyddet. Men det var spännet på armbandet(skickade in den med det blåa bandet som inte är OEM). Idag förstod jag att det var spännet hon menade på sist som inte var Panerai original. Dock så sa hon "but we really like the strap" :).

Då klockan är köpt i en annan region (Italien) tydligen så är det olika marknadsavdelningar så kan dem inte kompensera mig med något, vilket är riktigt konstigt varför skickar dem då inte ärendet till den avdelning som är ansvarig för Italien. Så summa summarum så vet jag inte vad som händer på den fronten, kanske en service gratis och en t-shirt nu efter totalt 23 veckors frånvaro (den här sista gången så skickade jag in klockan v28) .........

Jag frågade om jag kunde få hela klockan krediterad men det gick inte, kanske att det gick och lösa genom att de löser in den och jag får ett tillgodokvitto. Men jag vill inte ha någon annan utöver 422, 605 eller 569 (varav de två sista går inte att få tag på mer eller mindre, står förvisso i kö på en 605). De kunde inte heller fixa någon rabatt på 605 heller även om jag får tag på någon.

Skall i alla fall få det bekräftat att det är 2 års garanti från den dagen de skickar klockan till mig, förhoppningsvis skall det det inte behövas utnyttjas någon gång mer.

/M
En smått otrolig följetong...hoppas verkligen den är ok nu!
 
Hur kan det vara tillåtet för klocktillverkare att agera på det här sättet? Vi pratar dessutom om produkter som kostar 50k+!

Nu minns jag dock inte om klockan köptes i Sverige, men här får man försöka reparera den trasiga produkten för samma fel två gånger, sedan får kunden häva köpet, eller kräva en ny vara.
 
Tusan vad segt det går med min 388:a på säljes/bytes. Är det ingen här som uppskattar Radiomir...? Det är den billigaste 388:an online men ändå inget napp. Är alla insnöade på Luminor? :(
 
Tillbaka
Topp