• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

C613C2D1-D6C0-4AE7-817C-291797E0DD88.jpeg
Mina fotografkunskaper är begränsade, försöker få till rosé mot brun tavla och strap, går väl sådär :)

PAM511

C613C2D1-D6C0-4AE7-817C-291797E0DD88.jpeg
Mina fotografkunskaper är begränsade, försöker få till rosé mot brun tavla och strap, går väl sådär :)

PAM511
Mumma! Brukar inte gilla blogg-guld men Panerais blogg-guld ser inte så rött ut. Skugga tavlan från solen med ett papper eller något så blir det kanon.

Har du koll på vikten?

Det finns tillverkare som gör stora klockor dåligt och det finns de som gör det bra. Panerai gör det bra så prova en 44mm innan du dissar dem.

Du verkar ha lite koll, om du spontant skulle föreslå en som beggad ligger under 40 för mig som har 20,5 runt handleden med läder. Vilken skulle det vara?

Tycker min hulk sitter bra...lite större känns okej men man vill inte ha en klump på handen. Men som ni säger det kanske är så att en Panna sitter schyst även om den är lite större.
Du kommer för det första inte hitta en så billig Panerai på 42mm. Och du vill ha en minst 44mm. Jag vidhåller 000.

Du verkar ha lite koll, om du spontant skulle föreslå en som beggad ligger under 40 för mig som har 20,5 runt handleden med läder. Vilken skulle det vara?

20.5 runt handleden och du vill ha en panna på max 42mm.... Wtf o_O
What he said.. Du ska egentligen ha en 422 eller 372. Dock en bit ifrån budget på max 40.
Den första frågan är om du vill ha med eller utan subsekund..

Hehehehe, har du 20.5cm handled och är rädd att 44mm är för stort? Vart fan är världen på väg? :D
En mindre panna kommer se ut som en barnklocka på dig.

Jag kan inte påstå att jag har stenkoll på just Panerai men så här tänkte jag:
Jag gillar ju så rent som möjligt på Panerai, alltså ej sekundvisare. För att jag inte ska tröttna föredrar jag även ett roligt urverk och jag gillar nytt framför gammalt, därav 8-dagars 560, kikade även på titanversionen men gissade att den skulle bli för intetsägande. De kan du få för strax över 40, snackar vi under 40 i OK skick så snackar vi nog pam000 eller pam112.

Hehehehe, har du 20.5cm handled och är rädd att 44mm är för stort? Vart fan är världen på väg? :D
En mindre panna kommer se ut som en barnklocka på dig.

Jag kan inte påstå att jag har stenkoll på just Panerai men så här tänkte jag:
Jag gillar ju så rent som möjligt på Panerai, alltså ej sekundvisare. För att jag inte ska tröttna föredrar jag även ett roligt urverk och jag gillar nytt framför gammalt, därav 8-dagars 560, kikade även på titanversionen men gissade att den skulle bli för intetsägande. De kan du få för strax över 40, snackar vi under 40 i OK skick så snackar vi nog pam000 eller pam112.
112 var inte riktigt i min smak men 000 däremot. Betydligt enklare när man har några specifika modeller att utgå ifrån. Tack.

Tillbaka
Topp